Mazda MPV 2.0 Exclusive (2000)

autoreview

Mazda MPV

Signalement

UitvoeringMPV 2.0 Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf115.000 km
KM-stand laatst358.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

laagste prijs per kuub

  • 290.000 km

Tevreden
Al bijna 7 jaar en 170000km. rijden wij tevreden in onze mazda MPV met G3 onderbouw gasinstallatie. :prima auto, doet het altijd, groooot en praktisch. 5 ct per km aan brandstof en nog geen 1550kg. 7 volwaardige zitplaatsen en dan nog ruimte voor bagage. Prima komplete exclusive uitvoering met o.a. de mogelijkheid om ook rechtsachterin de airco/kachel/ven te regelen. Ook een mooie audio-installatie. Het is geen snelle auto maar dat hoeft voor ons ook niet. Met caravan bergop vraagt soms wat terugschakelen en geduld, maar die enkele keer rechtvaardigd voor ons geen sterkere auto. Verbruikt 1 op 9 gemiddeld op gas.
G3 onderbouw mét speciale gaskop zat er al in toen we de auto kochten. Één keer per jaar een grote beurt en weinig verrassingen.

Praktisch!
Met 7 tot 12(!) personen er in, of 2 en 2 slaapplaatsen, 6 en de komplete ski-uitrusting binnen of 4 en 4 fietsen binnen. Koelkast, bankstel, wasmachien, geen probleem.
De 2 grote schuifdeuren zijn ideaal.
:Heerlijk, zo'n muli purpose vehicle.

Kanttekeningen:
-weining creatieve naam
-De instap naar de 2 achterste zitplaatsen is niet handig, maar omdat tussen die twee achterste stoelen 15 a 20 cm. ruimte zit stappen mn zoons altijd in via de achterklep.
-stoelen eruit en erin is geen werk voor zwakkelingen
-Verder heb ik al genoemd dat deze auto vooral geschikt is voor rustige rijders.
-De carterpan is een keer vervangen wegens roest.
-De aircoleiding voor achterin was doorgeroest.
-Verder een keer een setje nieuwe schijven en recent een nieuwe waterpomp.
-2 x een "klapperend voorwiel" gehad maar dat werd door mn Mazdagaragist voor een paar tientjes verholpen door een nieuw stangetje
-de laatste jaren wil de dealer de auto niet meer goedkeuren vanwege "pluisjes aan een veiligheidriem". Hij noemt dat beschadiging. Bij een andere garage zien ze daar geen probleem in en keuren ze elk jaar zonder problemen goed.
-het is geen populair model, je ziet ze weinig. Dat vinden wij juist wel een voordeel. Ik vind (vooral de voorkant) niet lelijk.

Toekomst?
Meestal koop ik na een jaar of 4 wat jongers. Maar met bijna 3 ton op de teller krijgen we weinig voor terug voor onze MPV terwijl deze perfect loopt en de indruk geeft dat nog heel lang te willen blijven doen. We rijden voorlopig lekker door in onze "grey-hound".

update

  • 310.000 km

inmiddels zijn we weer 20000 km wat verhuizingen, mountainbike evenementen en een APK verder. Bij die APK bleek de gastank geroest. Een nieuwe dus. dat was niet goedkoop! Ook hebben we (de eerste!) accu vervangen. Wederom een onregelmatige stationairloop vanwege vervuilde gasklep gehad. Misschien eens wat laten doen aan die (steenslag) schadetjes op zn neus. Verder istie still going strong!

foei

  • 333.333 km

de mijlpaal van 6 drietjes is bereikt!
doch: onze MPV heeft ons op terugweg van wintersport laten staan. Dat zijn we niet gewend en we nemen het hem uiters kwalijk!
Aircopomp uit de lagers gelopen, het leek wel een straaljager. Na afslepen, huurauto etc uiteindelijk bij de dealer voor een paar tientjes een kortere riem erin, die alleen de stuurbekrachtiging en niet de aircopomp aandrijft en hij doet het weer uitstekend. Behalve dan dat we geen airco meer hebben. We kijken nu rond voor wat anders; hoewel, onze trouwe MPV doet het weer uitstekend en probeert er met een afgenomen verbruik van bijna 1 op 10 op gas nog een contractverlenging uit te slepen. Mede gezien zn inruilwaarde denk ik dat het hem gaat lukken.

afscheid

  • 358.000 km

hij is verkocht! rijdt nu waarschijnlijk ergens in Polen. Na 9 jaar hebben we afscheid genomen van onze trouwe MPV. We hebben in die jaren heel wat meegemaakt samen. Je was een trouwe makker we hielden van elkaar. Het ga je goed, we denken nog regelmatig aan je. bv wanneer we met een fiets zitten te hannesen in onze Volvo V70 of wanneer we iemand met een grijns bij een lpg pomp zien staan of wanneer .... Ik wil je terug!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.