Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M (2016)

autoreview

Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M (2016)

Signalement

UitvoeringCX-3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf17.900 km
KM-stand laatst18.000 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers in de CX-3

  • 18.000 km

Deze week de CX-5 ingeruild tegen de CX-3, omdat de CX-5 wat te groot werd.
Je levert in op ruimte maar voor de rest het vertrouwde Mazda-gevoel. Inclusief dezelfde 2-liter motor, dit keer met 120 pk. Echter, omdat de auto maar 1100 kilo weegt, sleurt hij de CX-3 in 9 seconden naar de 100, wat vlot genoeg is en 0,2 seconden sneller is dan de CX-5 met 165 pk.

We hebben gekozen voor de GT-M uitvoering (full-option) met onder andere lederen en suede bekleding (ook op het dashboard), radar gestuurde cruisecontrol, HUD, adaptieve LED-koplampen met grootlichtassistent en een Bose-geluidssysteem. Verder alle veiligheidssystemen die je je kan bedenken. Het is even wennen maar het werkt prima. Als kleur hebben de het bekende Soul Red van Mazda. Een erg fraaie verschijning waar veel mensen hun hoofd even voor omdraaien.

Qua rijden merk je weinig verschil met de CX-5. Hij ligt erg stabiel op de web en voelt zelfs iets comfortabeler. Opmerkelijk, want de CX-3 staat op 18 inch. De motor voelt erg vlot aan en levert veel trekkracht onderin. Met de sportuitlaat geeft hij nog een leuk geluidje ook. In tegenstelling tot downsize-motoren is het verbruik dan ook nog zeer netjes, over de eerste 100 kilometer ruim 1 op 15 gehaald.
Het rijgedrag is verder erg sportief en de vering is redelijk hard. Wel nodigt de auto erg uit om een bochtje vlot te nemen.

Het multimediasysteem werkt erg goed en is overzichtelijk. In combinatie met de Bose-speakers levert de radio met DAB+ erg heldere geluiden en een goede bass door de subwoofer in de kofferbak.

Het enige nadeel wat ik me tot nu toe kan bedenken is de prijs. In deze uitvoering kost de auto een krappe 31.000 euro, wat redelijk riant is voor de grootte van de auto. Daarentegen voelt de auto wel elke euro waard.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens