Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M Line (2017)

autoreview

Mazda CX-3
Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3Mazda CX-3

Signalement

UitvoeringCX-3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf37.000 km
KM-stand laatst60.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mooi, maar toch wel wat minpunten

  • 60.000 km

Deze auto onder tijdsdruk gekocht na pech met mijn vierde Subaru. De CX3 is een prachtige auto, rijdt op de gladde weg prima, maar na 1,5 jaar was het toch afscheid nemen. Reden en ook tips om hier bij de aankoop van een CX3 op te letten:
- Stoelen zijn krap, in kunstleer hard en weinig comfortabel.
- De wegligging is erg hard en stoterig. 18 Inch vervangen door 16 inch geeft verbetering, maar op klinkerwegen blijft het een hard geveerde auto. Soms kraken en bonken in de ophanging, afhankelijk van buitentemperatuur. Verschillende garages konden oorzaak niet vinden of oplossen. Volgens de dealer hoort het bij deze auto, maar het gaat toch irriteren.
- Stuurinrichting kreeg na een paar maanden last van dood punt in de rechtdoor stand. Constant corrigeren. Bleek bekend CX3 euvel en is onder gedeeltelijke coulance door Mazda gerepareerd. Leverancier moest voor 25% kosten opdraaien, totaal € 4000.
- De draaicirkel is voor zo’n bescheiden auto erg groot.
- Bodemvrijheid is ondanks het SUV uiterlijk niet meer als bij een gewone auto. Op een zandweg hoor je al snel de stenen en het gras tegen de onderkant.

Was het dan allemaal kommer en kwel? Zeker niet, wat is het een mooie auto, prachtig afgewerkt, een superfijn motorblok, weinig schakelen en een prima caravantrekker. En niet te vergeten het verbruik, 1:17 tot 1:18 is prima mogelijk.

Dus mocht je verliefd raken op deze Mazda, neem de tijd en maak een uitgebreide proefrit. De facelift schijnt overigens op comfort wel wat verbeterd te zijn.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.