Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD GLX (1998)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 626 Wagon 2.0 DiTD GLX |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1998 |
| Jaar van aanschaf | 2002 |
| KM-stand bij aanschaf | 145.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Plus: veel auto voor het geld (vooral bij 2e hands aanschaf): ruim, airco, luxe afwerking, etc.
Min: niet de bekende Japanse kwaliteit (zie problemen), rauwe stationairloop/bijgeluiden, het is niet de verfijnste diesel.
PROBLEMEN
Bij ca. 150.000 km. lekke radiateur (heel duur bij Jappen, laten solderen, evengoed ca. 300 euro).
Bij ca. 170.000 slecht starten/slecht trekken. Dealer adviseerde gereviseerde brandstofpomp (ca. 1500 euro), ben zelf rond gaan bellen, ouderwetse dieselspecialist loste e.e.a. op door eindplug op pomp vast te draaien (kosten na aandringen mijnerzijds: 10 euro)! Volgens dieselspecialist bekend probleem bij Nippon Denso, hoeveel pompen zijn er al ’gereviseerd’?
Bij ca. 185.000 km. hardingslaag op 2 tuimelaars kapot (ca. 10.000 na stellen, toeval?), zeer veel werk, kosten n.n.b. (ik schat zo"n 500 euro).
Al met al niet wat je verwacht bij een Jap, maar ik ga ervan uit dat ik gewoon pech heb gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Mazda 626 Wagon 2.0i GLX (1998)

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

Lezersreacties (0)
Reageren