Mazda 626 1.8i LX (1997)

autoreview

Mazda 626 1.8i LX (1997)
Mazda 626 1.8i LX (1997)Mazda 626 1.8i LX (1997)Mazda 626 1.8i LX (1997)Mazda 626 1.8i LX (1997)Mazda 626 1.8i LX (1997)Mazda 626 1.8i LX (1997)

Signalement

Uitvoering626 1.8i LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf273.000 km
KM-stand laatst273.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de allereerste keer

  • 253.000 km

Nu net 1 dag in het bezit van een rijbewijs.
Voor de zekerheid toch maar de oude auto van mijn opa meegenomen om even te wennen aan auto rijden.

Auto bevalt tot nu toe prima.
Wel even wennen dat de auto langere versnellingen heeft dan de A1 waarin ik heb gelest.

Eerste onderhoud

  • 269.000 km

De Mazda heeft alweer enkele duizenden kilometers achter de kiezen.
Wat mij opvalt is dat de koppeling bij hoge belasting slipt.

Daarom samen met een goede maat van mij de koppeling vervangen in 3 dagen op de oprit.

Heel veel zat vastgeroest wat de klus extra zwaar maakt.

Maar alles is weer gelukt

Eerste APK en tuning

  • 273.000 km

Auto is weer voorzien van een frisse APK.
Echter bleek al bij de voorkeuring (Wat te verwachten was) dat de stofhoes van de aandrijfas lek was en dat de aandrijfas vervangen moest worden.

Omdat alles vastgeroest zat een fusestuk en aandrijfas gehaald bij de sloop en omdat wel meer bouten in de regio vast zat nieuwe draagarm en fusekogel laten monteren.

Verder nog 4 nieuwe all seasons laten monteren en uiteraard de auto uit laten lijnen.

Ook rijd de mazda op een paar lichtmetalen velgen van een andere mazda 626 die helaas op de sloop is beland.

Om er nog een beetje meer rijbeleving uit te halen een K&N open luchtfliter gemonteerd.

In eerste instantie paste deze niet, Maar na het uitdraaien van een adaptertje in solidworks en deze op de 3d printer uitdraaien past het perfect.

Bij 279000 km word de olie weer ververst.

Mochten er nog nieuwe ontwikkelingen bijkomen zal ik weer een update plaatsen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.