Mazda 323 F 1.6i GLX (1990)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 323 F 1.6i GLX |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1990 |
| Jaar van aanschaf | 2005 |
| KM-stand bij aanschaf | 195.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Nadat mijn Swift helaas was afgekeurd, heb ik besloten om maar eens een 323F te zoeken. Al vrij snel een leuke gevonden, en na een goeie inspectie gekocht. Tot nu toe rijd die probleemloos, lekker stabiel in de stad, maar ook op de snelweg, geen trillingen. De 180 heb ik al kunnen bereiken, pas toen begon het stuur een beetje te trillen. Ik ben ook blij verrast met het verbruik, zelfs met sportief rijgedrag kom ik netjes uit, 1 op 13.
Het is alleen aan het nummerbord te zien, dat de auto al bijna 16 jaar oud is. Geen deuken, paar krasjes van steenslag enzo, maar dat krijg je.
Hij zit lekker, ook op langere afstanden. Ik rij elke dag zo ongeveer 90 kilomter van me huis naar werk en terug, dat doet die prima.
PROBLEMEN
Tot nu toe heb ik alleen de achter rem cilinders moeten vervangen, maar dat was gewone slijtage. De koppeling zit er aan te komen, en de distibutieriem ook, maarja, als een auto al 2 ton heeft gelopen, is dat niet zo gek. Voor de rest kan die best nog wel een hoop kilometers rijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Dit zijn niet de eerste jaren 90 auto's waaraan je denkt maar ze stijgen wel het snelst in waarde

Friese politiek: Nederlands boven, Fries onder op verkeersborden

Liefhebber gezocht: dit is met afstand de goedkoopste Alfa Romeo Tonale van Nederland

Designbaas Mercedes-Benz vertrekt, maar wordt niet opgevolgd door AI
