Mazda 323 F 1.6i GLX (1991)

autoreview

Mazda 323 F 1.6i GLX (1991)

Signalement

Uitvoering323 F 1.6i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf125.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Waarom een Mazda? Het is een jap, dus betrouwbaar. Tevens zag deze Mazda er prima uit, de lak was nog erg goed, en de binnenbekleding was nog als nieuw. Ik heb deze auto via marktplaats gekocht bij een particulier, een ouder persoon, de auto had toen nog maar 125.000 km gelopen, niet veel voor 91’er. Ik heb de jaren daarna er ongeveer 70.000 km mee gereden.
Het is een auto die erg goed op de weg ligt, of je nu op de snelweg rijdt of in de stad. De standaard banden van 175-breedte lagen wat minder op de weg, dus heb ik gekozen voor 195-breedte, dit rijdt stukken beter!
De 1.6 is een vlot autootje, maar hij lust ’m ook best aardig, met een volle tank (45-50 liter) doe ik ongeveer 550km.
Een ander pluspunt vind ik de ruimte, je kunt makkelijk nog mensen meenemen, en je hebt een grote kofferbak. Dus een prima auto om mee op vakantie te gaan.
Wat wel jammer is, er zit geen stuurbekrachtiging op, er zijn f’jes die dit wel hebben.

PROBLEMEN

Banden en velgen (130.000 km)- 300 euro

Radiator (140.000 km) -> 150 euro

Remschijven + Remblokken voor (180.000) -> 250 euro

Startmoter (180.000) -> 180 euro

Compleet nieuwe uitlaat (170.000 km) -> 400 euro

Schokbrekers achter (190.000 km) -> 400 euro

Koppelingsplaat (195.000 km) -> 500 euro

Oliekering (195.000 km) -> 15 euro

Als je van plan 323f te kopen let dan vooral op de uitlaat, schokbrekers en de koppelingsplaat. Dit zijn de duurste reperaties. Voorheen had ik een golf 2, daar had ik minder problemen mee, en de onderdelen waren een stuk goedkoper.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens