Mazda 323 1.6i GLX (1989)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 323 1.6i GLX |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1989 |
| Jaar van aanschaf | 2002 |
| KM-stand bij aanschaf | 160.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb sinds 4 januari 2002 een mazda 323 1.6i GLX sedan en tot nu toe bevalt hij me prima. Ik heb regelmatig geglimlacht bij het idee dat een auto van bijna 13 jaar nog zo betrouwbaar kan zijn.
Van buiten ziet hij er nog puik uit (lekker in de lak). Het enige wat ik heb hoeven vervangen is de uitlaat en een knipperlicht-relaitje. Rond de 100 euro tot nu toe. Binnenkort moeten wat bandjes worden vervangen, maar als dat nou het ergste is...
Ik ben in de tussentijd verhuisd en ik kon werkelijk alles meenemen door de in delen neerklapbare achterbank.
Ik kijk stiekem wel naar de 323F van de periode "95 t/m "97. Gewoon omdat hij beter smoelt. Het vertrouwen in deze Mazda is super dus denk ik dat ik voorlopig Mazda blijf rijden. Prima als eerste auto al zeg ik het zelf! En misschien ook wel als 2e, 3e, ...
PROBLEMEN
Praktisch geen (alleen uitlaat)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel

Bij de elektrische Mercedes-Benz GLC moet je extra betalen voor maximaal bereik – Back to Basics

'Heeft mijn plug-in hybride Volkswagen Multivan niet te weinig vermogen voor een caravan?

Lezersreacties (0)
Reageren