Mazda 323 1.3i LX (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 323 1.3i LX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 1998 |
KM-stand bij aanschaf | 73.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Plus: Veel binnen- en bagageruimte. Vooral de hoofdruimte voorin is voor mij (1.90m)erg prettig.
Het brandstofverbruik valt mij met gemiddeld 1 op 15 mee, maar wordt wel verklaard door mijn rijstijl (conform het nieuwe rijden). Over de wegligging ben ik nog steeds zeer tevreden, hij ligt goed op de weg en heeft een prettig bochtengedrag. Met de 1.3 motor is deze 323 snel genoeg om in het Nederlandse verkeer mee te komen. Daarnaast is hij zeer betrouwbaar.
Min: De stoelen geven onvoldoende steun in de onderrug, wat vervelend is op lange ritten. Verder raken de ventilatiekanalen snel vol met bladeren. Bij 90 en 110 km/uur heeft de motor last van resonanties. Ook bij het optrekken is de motor niet bepaald stil, maar bij constante snelheid in een hoge versnelling is het snel weer rustig. In de bergen komt moet je de motor flink op toeren houden om vooruit te komen. Voor de startonderbreking wordt gebruikt gemaakt van een klein doosje dat aan de sleutel hangt deze is nogal kwetsbaar.
PROBLEMEN
Bij 82.000 km: accu en einddemper onder garantie vervangen. Bij 97.000 km: remblokken, remschijven, banden en distributieriem vervangen(450 euro, alles was nog origineel).
Bij 125.000 km: einddemper en middendemper vervangen (303 euro).
Verder geen bijzonderheden bij de beurten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren