Mazda 323 1.3i LX (1994)

autoreview

Mazda 323

Signalement

Uitvoering323 1.3i LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf1998
KM-stand bij aanschaf73.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Plus: Veel binnen- en bagageruimte. Vooral de hoofdruimte voorin is voor mij (1.90m)erg prettig.
Het brandstofverbruik valt mij met gemiddeld 1 op 15 mee, maar wordt wel verklaard door mijn rijstijl (conform het nieuwe rijden). Over de wegligging ben ik nog steeds zeer tevreden, hij ligt goed op de weg en heeft een prettig bochtengedrag. Met de 1.3 motor is deze 323 snel genoeg om in het Nederlandse verkeer mee te komen. Daarnaast is hij zeer betrouwbaar.

Min: De stoelen geven onvoldoende steun in de onderrug, wat vervelend is op lange ritten. Verder raken de ventilatiekanalen snel vol met bladeren. Bij 90 en 110 km/uur heeft de motor last van resonanties. Ook bij het optrekken is de motor niet bepaald stil, maar bij constante snelheid in een hoge versnelling is het snel weer rustig. In de bergen komt moet je de motor flink op toeren houden om vooruit te komen. Voor de startonderbreking wordt gebruikt gemaakt van een klein doosje dat aan de sleutel hangt deze is nogal kwetsbaar.

PROBLEMEN

Bij 82.000 km: accu en einddemper onder garantie vervangen. Bij 97.000 km: remblokken, remschijven, banden en distributieriem vervangen(450 euro, alles was nog origineel).
Bij 125.000 km: einddemper en middendemper vervangen (303 euro).
Verder geen bijzonderheden bij de beurten.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.