Mazda 3 Sport 2.0 Active (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 3 Sport 2.0 Active |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 14.000 km |
KM-stand laatst | 67.342 km |
ERVARINGEN
- 33.312 km
We hebben eerst eem 323 sedan 1.6 uit 2002 gehad. Deze begon te vervelen (en problemen met de kleppen). Hebben we in verschillende auto’s proefgereden waaronder de mazda 5 en 6. Kwa Wegenbelasting waren die veel duurder dan we gewend waren.Dat heeft ons toen toe besluiten om voor een 3 te kiezen.Het ging tussen een zwarte of een rode.We zagen toevallig deze rode staan.(uitstekende service).We besloten voor deze te gaan.En sinsds zaterdag 27 oktober zijn wij er de trotse eigenaar van.
Deze heeft als opties parkeersensoren voor en achter en lederenbekleding,Cruise control en een afneembare trekhaak.
Hij heeft een pittige moter en goede rijeigenschappen.Zonder al te veel geluid zit je al op 160.Hij trekt super op en je vliegt zo de mensen voorbij.Sommige mensen zitten je dan een beetje belabberd aan te staren.Wat ons opviel toen we over een verkeersdrempel heen reden dat hij er vrij soepel overheen ging(wel iets minder soepel dan de vorige).Ik bezit een peugeot 205 1.8 diesel.Met deze auto rij ik naar mijn werk.Het is een verademing om in het weekend in deze te stappen.Het interieur zit er netjes en verzorgd uit.
Update
We zijn met wintersport naar oostenrijk geweest.In de bergen meer power dan de vorige.Wat mij opviel is dat dde tank na 3 uur op was.Naderhand gekeken had ik veel 160 gereden.We reden nog met een gem van 1 op 10.
Een nadeel was dat je met 160 de weg heel goed voelde met name de hobbeltjes en gaten.
Nog steeds een fantastiche auto.Mijn schoonouders wonen 200 km verder op.Deze trekt dan lekkerder door dan de 323.Een fijne reisauto.Een nadeel van rood.Je blijft en wil hem om de haverklap blijven wassen.
Update:
De auto is en blijft een genot om in de rijden.We zijn ook aangesloten bij het zoom-zoom forum met alle zoom-zoom modellen.We zijn hiervan ook naar de meeting geweest.
Dit was zeer leuk om al die andere mazda's te zien.
Update:
Wintersport 31.000
Tweede keer wintersport.Een genot deze auto.Een nadeel je moet niet aan het brandstofverbruik denken als er een skikoffer op het dak zit en 140 km/h op de tom-tom rijdt.Het gemmidelde is dan 1 op 8.5.Maar daar moet je dan maar niet te lang bij nadenken.
PROBLEMEN
- 30.000 km
Na een beurt bij de dealer is het moeilijk starten verdwenen met het nakijken van het motermanagement.
Het geratel onder de auto was uiteindelijk niks.
Nog steeds uitermate zijn we tevreden met de auto.
Heerlijke auto
- 67.342 km
De auto heeft inmiddels al 67342 km gereden. De auto bevalt ons nog steeds erg goed. Hij is inmiddels al paar keer naar Oostenrijk gegaan en met een skikoffer op het dak is het goed te doen. Deze zomer hadden we ook nog fietsen mee en dat kwam het comfort niet ten goede op de Duitse Autobahn. Je schud dan lekker op en neer. En de topsnelheid ligt lager. Rond de 190-200 op de teller begint hij aardig moeite te krijgen. Helaas geldt dat ook voor de bestuurder. 150 op de gps is goed te doen. het verbuik ligt inmiddels rond de 1 op 10.5. Komt doordat iedere week voor het hockey van m'n zoon 20 km ver moeten rijden. 3x in de week. Elke week komen op de normale kilometers dan ook nog eens 120 km bij.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.