Mazda 3 SkyActiv-G 2.0 120 TS+ (2015)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 3 SkyActiv-G 2.0 120 TS+ |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 41.000 km |
KM-stand laatst | 122.173 km |
Eerste ervaring Mazda 3 TS met Touring pakket DLD
- 41.000 km
Ik ben sinds enkele dagen bezitter van een 3 uit de 3e generatie.
Wat betreft de tank inhoud,deze opmerking komt vaak voorbij op dit forum.
Mijn vorige 3 uit 2005 tank inhoud 55ltr gaf ook snel aan dat de tank leeg raakte en kon er met de tankpistool halverwege de opening net 40 liter in gieten.
Wat ik wel erg vervelend vind is het electronische gas pedaal na het starten rijd de auto rustig weg en zonder het pedaal verder in te drukken versnelt de auto. software probleem? Na een reactie weet ik dat dit zo hoort.
De trage en haperende en soms niet startende MM is erg vervelend.
Slijtage aan de bestuurdersstoel bij 40.000 km is een erge besparing op de kwaliteit,en doet erg afbreuk op het merk.Gemeld aan de dealer en dit wordt hersteld (garantie)
De met pianolak interieur delen geven bij de km stand het idee of er 250000 km meegereden is,deze ga ik met wrapfolie behandelen.
De mijne heeft 120 pk maar ik kan de begrenzer er aflaten halen en dan heb ik 165 pk(zijn exact dezelfde motoren 120 pk is electronisch begrenst)
De achterbumper is op mijn verzoek Highgloss Black gespoten vind ik persoonlijk mooier dan de mattegrijze kunststof look.Verder wil ik de grill en mistlamp covers ook in higloss laten spuiten.
Lampen: led sidemarkers, H15 DRL/high beam vervangen door Osram blue Hyper(xenonkleur) en natuurlijk Xenon voor de low beam .
eindoordeel
- 122.173 km
Na 4 jaar en ruim 80.000 kilometer verder, een eindoordeel.
Een fijne reisauto die je nooit in de steek laat. Motorisch sterk en een fijne handbak met kort verstel geeft het gevoel alsof je in een kart zit.
Ik moest eerst wennen aan de nieuwe ingeslagen weg van Mazda (skyactive), heb hiervoor 5 Mazda's 626 en 1 Mazda 3 gehad. Met de tijd gingen ik en de auto aan elkaar wennen en dat was elke dag een genot.
Zoals gezegd motorisch sterk, in de 80.000 geen enkel probleem gehad met de motor. Lekker vlot en vaak als eerst bij stoplicht weg. Op bergweggetjes lekker scherp in de bochten. Stuurt scherp en blijft lekker plakken aan het asphalt. Maar ook op de autobaan met cruise control aan lekker comfortabel, stil, en onvermoeid 600 km in 1 toer (wel koffiepauze) naar zuid Duitsland cruisen.
Een paar kleine probleempjes:
1. met de bestuurdersstoel gehad (slijtage aan de stof) maar is onder garantie nieuwe bekleding op gekomen.
2. storing in ontvangst fm radio (met software update opgelost)
3, fout melding Accu, RVM, SCBS (citybreak systeem) door een defect in accu, accu is in coulance door garage vervangen.
4, door een gescheurd rubber van de achterklep ontgrendelingsknop waterschade aan knop(elektronisch gedeelte) en achterklep niet meer te openen. Tijdens 60.000 km onderhoudsbeurt wederom onder coulance hersteld.
De cosmetische imperfecties zoals snel krassen op de pianolak interieur delen opgelost door te in carbon te wrappen. De achterbumper , grill, en mistlamp kappen High Gloss zwart gespoten is het net meer af.
Na een inruilvoorstel van Mazda Nederland getriggerd voor het nieuwe model van de 3 met SA X motor. Na wikken en wegen, het hele scherpe aanbod van de dealer en goedkeuring van de vrouw, overgegaan naar de
Mazda 3 2020 Comfort SA X Jet Black Mica automaat met BOSE Audio, leren interieur, 18"' lichtmetalen velgen.
Met lichte pijn in mijn hart afscheid genomen van de Rode Rakker, maar met een kloppend hart naar de Elegante Zwarte.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.