Mazda 3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M (2013)

autoreview

Mazda 3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M (2013)

Signalement

Uitvoering3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf300 km
KM-stand laatst1.984 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

2 maanden in bezit

  • 1.984 km

december 2013:
Ik ben nu 1 maand in het bezit van de nieuwe Mazda 3.

Het is de versie met 2.2 Sky Active motor, versie GT-M, incl. lederen bekleding wit/zwart.

De auto is nagenoeg nieuw door mij gekocht. Dealer Legemaate uit Zierikzee was bereid om zijn demo aan mij te verkopen, omdat ik niet wilde wachten tot maart 2014.

Auto is opgeleverd met afneembare trekhaak en diverse opties als chromen pedaalset en beschermdorpels bij deuren en achterklep.

De auto bevalt tot nu toe uitstekend.
Comfortabel en ook pittig. Bij een zeer koude start in de morgen is de motor in het begin nogal ongedurig, maar na 500 meter is dat over.

Het verbruik komt bij mij uit op 1;12. De ritten waren lang, kort en in de stad. Wat opvalt is dat je bij een bijna lege tank (volgens de boordcomputer) maar max 40 liter benzine kan tanken (capaciteit 51 liter).

De auto is een plaatje om te zien en geeft veel positieve reacties in mijn omgeving.

Update 26-01-2014:
Inmiddels nu ruim 2 maanden in bezit van de Mazda 3.
Even voor de duidelijkheid, ik heb een 2.0 liter versie/benzine.

VERBRUIK/PRESTATIE
Inmiddels heb ik diverse langere ritten gemaakt. Het verbruik is op de snelweg ongeveer 1:18 (snelheid 120 km p/u). Overall komt het verbruik op 1:13. Maar bij alleen maar lange stukken zou ik dus duidelijk beter scoren.

De auto blijft lekker stil op alle snelheden. Wel hoor ik bij het linker portierraam een beetje rijwind. Ik ben benieuwd of andere rijders dit ook hebben.

BEDIENING
Door de vele extra accessoires moet ik nogal eens naar het instructieboekje kijken voor de handleiding. Bediening van het dashbord op zich is wel makkelijk maar je moet het wel even weten.

Hinderlijk is het scherm van de navigatie/radio. 's Avonds geeft dat teveel licht. Dit kan je via een moeilijk bereikbaar knopje wel weer aanpassen, maar toch vraag je je af of dat niet anders zou kunnen.

Radio, navigatie etc. werkt prima. Vooral de centrale toets tussen de voorstoelen laat zich nagenoeg blindelings verdienen.
De stem van de navigatie, 'drukt' de radio even weg. Dit is niet altijd even prettig, ik heb nog niet teruggevonden of ik dit kan aanpassen.

DAKDRAGERS
Voor vervoer van mijn surfplank heb ik een dakdrager er bij gekocht. Bij montage hiervan bleek dat de standaard dakrail op de Mazda dan ook vervangen moet worden. Anders kan je niet bij de gaten waar de dakdrager op gemonteerd moet morden.
Door mijn dealer (Legemaate/Zierikzee) is dit goed opgelost.

Simpel 'even' monteren van de dakdrager is er niet bij. Via een klein soort draadeind dat je in je dakrail schroeft, monteer je de dakdrager.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.