Mazda 3 Sedan SkyActiv-G 2.0 120 GT-M (2019) #2

autoreview

Mazda 3 2017 update
Mazda 3 SedanMazda 3 2017 updateMazda 3 SedanMazda 3 2017 updateMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 2017 updateMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 Sedan

Signalement

Uitvoering3 Sedan SkyActiv-G 2.0 120 GT-M
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand laatst3.000 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijn rijdende auto

  • 3.000 km

Na jarenlang grote zware auto's te hebben gereden zijn we aan het downsizen geslagen. Een hele grote auto was niet echt meer nodig en onze keuze is gevallen op de Mazda 3 sedan voor mij en een Honda Jazz voor mijn vrouw. Het is een Eternal Blue sedan geworden in GTM (full options) uitvoering en met de ongeblazen 2.0 liter benzine motor. Handgeschakeld, wat we eigenlijk niet wilden, maar de versnellingsbak van de Mazda 3 schakelt bijna net zo lekker als die van de MX5 en dat trok ons over de streep.
We zijn nu ruim drie maanden en 3.000 km verder en tot nu toe zijn we in hoge mate tevreden over de Mazda 3. Wat vanaf de eerste dag bij deze auto opvalt is het (voor haar klasse) mooie interieur en de geweldige rij-ervaring. Gewenning is eigenlijk helemaal niet nodig bij de Mazda, het voelt alsof je al jaren in de auto rijdt, alles voelt heel prettig en bekend, de zeer soepele koppeling, de precieze en directe besturing en het soepele, maar toch sportieve weggedrag. Bij de meeste handgeschakelde auto's moet je effe wennen aan de koppeling; Niet bij de Mazda, het is vrijwel niet mogelijk om de motor af te laten slaan bij het wegrijden, bij andere auto's was dat wel effe anders. De handbak schakelt kort en precies, zoals in de Mazda MX5 en dat betekent dat je graag en vaak schakelt. De pook voelt lekker aan en zit ook op precies de goede plek. Schijnt dat Mazda daar veel aandacht aan heeft besteed, zoals eigenlijk aan de gehele auto. Alles is doordacht, alles zit op een goede plek en de gehele auto is gemaakt om de rijder het gevoel te geven een te zijn met de auto. Paard-en-ruiter noemt Mazda dat en als ik de auto niet kende zou ik het afdoen als marketing bs, maar echt, de wagen zit en rijdt alsof hij op maat voor je gemaakt is. Wegligging is heel dik op orde, je kunt met verbazingwekkend hoge snelheden een bocht in, de wagen geeft geen krimp, komt waarschijnlijk ook door de standaard 18" Michelin Pilot Sport 4 banden die er onder liggen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mazda 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.