Mazda 3 Sedan 2.0 Executive (2004)

autoreview

Mazda 3 Sedan
Mazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3 SedanMazda 3Mazda 3Mazda 3

Signalement

Uitvoering3 Sedan 2.0 Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf18 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na proefgereden te hebben in een Fiat Stilo 3-deurs en een Renault Mégane ben ik toch voor de Mazda gegaan. Mede vanwege de perfecte wegligging en de soepele 2 liter motor. Vering is wel wat stug, zeker op slecht verharde wegen. Maar dit hoort bij een strak sturende auto. Vergeleken met mijn Golf diesel vind ik de auto heel stil. Verder is de auto zeer compleet met licht metalen velgen, climate control, DSC (ESP van Mazda). Ik heb de auto in zilvergrijs besteld omdat hierdoor de auto wat groter lijkt en dit komt het model wel ten goede. De motor is lekker soepel (in 2e versnelling stationair rijden in de file) en boven de 4000/4500 toeren gaat hij er lekker vandoor.

Autoradio met MP3 speler werkt goed, alleen herkend hij mijn directories op mijn CD niet (nog even navragen bij de dealer). Daarnaast is de radio ontvangst niet best.

Kortom: fijne sportieve auto met veel rij- en bochtenplezier.

**** Update 19-11-2005 *****
Verbruik en motorgeluid zijn na 20000 kilometer een stuk afgenomen. Motor loopt mooier en stiller. Verbruik is nu 7,8 liter per 100 km (met veel snelweg kilometers). Invoegstroken zijn nog steeds een genot om even lekker door te trekken en de 2 liter te laten brullen. Een hoop medeweggebruikers zijn verrast dat zo’n Mazda best vlot kan zijn...

**** Update 29-08-2006 *****
Auto heeft zijn beurten gehad zonder bijzonderheden. Wel bij 60000 de voorbanden vervangen vanwege dreunend geluid. De banden waren verkeerd afgesleten (gecupped) en zijn vervangen. Zitten nu Pirelli P7 banden onder i.p.v. de Bridgestone Turanza’s. Wegligging en afrolgeluid is vergelijkbaar alleen betere grip bij nat wegdek.

**** Update 11-01-2007 *****
Ik heb de auto weer ingeleverd omdat ik van baan ben gewisseld.
Kilometerstand was 73000 km. De dag voordat ik hem had ingeleverd nog wel wat
startproblemen gehad. Maar met een flinke dot gas sloeg hij toch aan. Daarna
deed hij het gewoon goed.... Verder geen problemen gehad.
Conclusie: heel fijn rij-ijzer met pittige motor.

PROBLEMEN

Geen, maar niet zo vreemd met de huidige kilometerstand.

**** Update 22-3-2005 *****
Problemen met MP3 speler (niet zien directories, max 99 nummers en geen info over mp3 bestand) zijn niet op te lossen volgens Mazda Nederland. Ze bieden aan om de mp3 speler terug te kopen... Maar daar heb ik ook niks aan dus ik denk dat ik met deze problemen maar moet leren leven.

**** Update 19-11-2005 *****
Eerste beurt gehad waarbij de airco pomp is vervangen (onder garantie). Het vreemde geluidje is hiermee niet verdwenen. Verder doet alles het perfect.

**** Update 29-08-2006 *****
Bij 60.000 voorbanden vervangen vanwege cuppen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.