Mazda 3 Sedan 1.6 Executive (2003)

autoreview

Mazda 3 Sedan 1.6 Executive (2003)

Signalement

Uitvoering3 Sedan 1.6 Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst83.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na jaren Peugeot gereden te hebben, was ik na 3 jaar mijn nieuw gekochte Peugeot 206 1.6 XS zat. Hij liep bij koud weer op 3 cilinders (na 40.000km) en rammelde of dat hij 3 ton gelopen had. Aan het uiterlijk heeft het nooit gelegen want dat vond ik helemaal toppie (www.peug-info.nl). Echter in mijn vroegere jaren was ik helemaal gek van Mazda. Ze hebben in de paar jaren voor de Mazda 3 er niet veel van gebakken. Toch is volgens mij het tij gekeerd met de komst van de Mazda 3 en 6. Ook zal de nieuwe Mazda 6 het goed gaan doen en ziet de 2 er ook niet slecht uit. Maar even over mijn Mazda 3. Deze Mazda 3 is een demo geweest van Mazda Sallaerts in Valkenswaard. Hij heeft meer dan een jaar in de showroom gestaan en ik begrijp niet waarom. Van veel mensen krijg ik zeer positieve reacties en het is dan ook geen vervelende auto om naar te kijken.

Ik heb er nu wat dingen aan gedaan, zoals de 16’ velgen die vervangen zijn door de originele 17’ Active velgen. Ik heb er zelf Xenon in gebouwd (viel niet mee), waar van ik zo iets heb dat je dat alleen bij auto’s moet doen die er ook standaard mee te leveren zijn (bij oude auto’s ziet het er een beetje goedkoop uit). Overigens is het ook verstandig dit alleen te doen bij koplampen met lenzen om verblinding te voorkomen. Ook heb ik de speakers vervangen en tweaters bij geplaatst wat voor een grote verandering zorgde. Achter in de kofferbak is een versterker geplaatst met een subwoofer. Dus de originele radio/cd-speler klinkt een stuk beter. De uitlaat zag er erg zielig uit en is nu voorzien van een sierstuk.

PROBLEMEN

  • 83.000 km

- Storing airbag, dit bleek een garantie geval te zijn en is door de dealer opgelost.
- De ontvangst van de radio is zeer slecht, maar blijkt een bekend probleem te zijn.
- Verbruik is slecht 1:11, wel korte stukken maar op lange stukken wordt het niet veel beter.

- Update 05-02-2012
HELP hij begint te roesten. De deuren laat de kit van los en is onder garantie al een keer gemaakt. De achterklep begint nu ook. De voorschermen staan de blaren op en de binnenzijde van de achterschermen beginnen ook te roesten. Ongeloofelijk!!! En Mazda nederland kan er niets aan doen, want hij is niet meer dealer onderhouden en er wordt dus ook geen roest inspectie gedaan. Ben zelf in de periode dat hij nog wel bij de dealer kwam, met de roest punten gekomen. Nu het erger wordt is er niemand thuis. Valt me erg tegen van Mazda.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mazda 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.