AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mazda 2 SkyActiv-G 90 Luxury (2022)

autoreview

Mazda 2 SkyActiv-G 90 Luxury (2022)

Signalement

Uitvoering2 SkyActiv-G 90 Luxury
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst1 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onverwacht groots!

  • 1 km

Na al jarenlang met veel plezier allerlei reviews te hebben gelezen op deze pagina, nu eindelijk zelf maar eens in het toetsenbord geklommen.

Begin 2023 de beslissing gemaakt om, voor het eerst in mijn leven, een private lease aan te gaan.
De jaren daarvóór had ik behoorlijk wat pech gehad met mijn (oude) auto’s en mijn partner drong er bij me op aan om voor een private-leaseconstructie te gaan.
Zijzelf reed op dat moment al een paar jaar, naar volle tevredenheid, een elektrische Mazda MX-30 middels private-lease via de locale Mazda dealer, letterlijk bij ons om de hoek.
Dus op een mooie dag in januari de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt bij onze “buurman”.

Na een uitgebreid en tof gesprek in de showroom bij deze garage, viel mijn keuze op de Mazda 2; mijn budget liet een grotere/duurdere auto niet toe dus die beslissing was snel gemaakt.
Vooral toen bleek dat bij neergeklapte achterbank mijn “werkspullen” (ik ben muzikant…) makkelijk zouden passen, werd ik voorzichtig enthousiast.
Samen met de verkoper een paar Mazda 2 exemplaren bekeken die op dat moment voorradig waren.
Na op het buitenterrein een paar auto’s in diverse grijstinten te hebben gezien, liepen we een hoekje om en… daar stond ‘ie!
Een prachtige, rode Mazda 2 met gave lichtmetalen velgen. Ik was gelijk verliefd! Bleek het ook nog eens om een Luxury uitvoering te gaan, met mooie opties als stuurverwarming en automatisch dimmende binnenspiegel.
Hoewel ik het interieur er erg volwassen en chique vond uitzien, was ik eerlijk gezegd tóch wel wat sceptisch over het gebruiksgemak, comfort en de rijeigenschappen van de M2.
Dit kwam vooral omdat mijn vorige auto’s een stukje groter waren; een VW Passat station uit 2003, een VW Caddy bestel uit 2006, en een Audi A4 station uit 2005. Naar mijn idee zou zo’n klein wagentje als de Mazda 2 een stuk luidruchtiger en minder comfortabel moeten zijn…

De verkoper glimlachte en zei: “neem deze hier maar even voor een testrit mee de snelweg op.”
Het betrof een grijs-blauwe demo auto en er werd bij gezegd: “deze is wél wat minder uitgebreid in opties dan die rode Luxury hoor!”

Het eerste wat me opviel tijdens de proefrit, was dat de auto groter aanvoelde dan dat hij in werkelijkheid is. Vast op de weg, écht weinig geluid van buitenaf en vooral een erg stevig en fijn stuur- en schakelgedrag.
En ondanks het predikaat “minder uitgebreid in opties” vond ik toch dat deze auto al rijkelijk bedeeld was; automatisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels, electrische ramen voor en achter, climate control, cruise control, érg fijne stuurbekrachtiging en een uitgebreid multimedia systeem met fijn bedienbaar display.
En ook nog allerlei veiligheidssystemen waaronder lane-assist en dodehoek waarschuwing.

Na de proefrit was ik definitief verkocht en ben ik een private lease aangegaan voor de prachtige Mazda 2 Luxury in Soul Red Crystal.
Later meer over mijn ervaringen met deze auto!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda 2

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren