Lynk & Co 01 (2023) #6

autoreview

Lynk & Co 01 (2023)

Signalement

Uitvoering01
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf18.220 km
KM-stand laatst21.717 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto vlak voor de vakantie opgehaald

  • 18.220 km

Vlak voor de vakantie de nieuwe auto op kunnen halen, we waren erg benieuwd. Een lange rit van 1400km naar Toscane.
De auto heeft ons enorm verrast qua comfort, gedrag maar ook verbruik. Gestart met een volle batterij en de batterij sparen voor later modus gebruikt. De accu werd gebruikt wanneer de Lynk of ‘Tank’ zoals wij hem noemen dat ene goed idee vond. Met 6km accu bereik kwamen we aan in Toscane.
Gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer was 4.7 per 100 km, we reden op adaptive cruise control en eerlijk is eerlijk meestal niet harder dan 110-115 km per uur. Lekker op het gemak met het verkeer mee.
Wanneer mijn zoon erg moest plassen dan kon de Tank ook even flink gas geven naar de eerst volgende pomp, kan prima sportief mee met de rest.
In het stadse verkeer merk je dan men makkelijk opzij gaat voor de ‘Tank’, of ze geven me nu graag voorrang dat kan natuurlijk ook.
Op de terugweg zal ik zelf het verbruik ook bijhouden en zien of de boordcomputer erg afwijkt.

Doortrappen op de autobahn

  • 21.717 km

Het eerste deel van de reis terug vanuit Toscane waarbij ik het verbruik weer bijhoud.
We rijden veel op adaptive cruise control, heerlijk is dat. Alleen wel opletten wanneer je voorganger afslaat dat je niet mee afremt. Heerlijk reizen is het met de lynk of Tank zoals wij hem liever noemen.
Tank is compleet volgeladen met spullen, dat zal voor het gewicht niet gunstig zijn.
Op de terugweg hebben we een stuk autobahn gepakt waarbij de auto lekker mee kan met de snelle auto’s.
Opvallend dat de lynk met 150 km per uur makkelijk nog even versnelt voor een inhaalactie. Ongemerkt schiet je naar de 170-180 en wat hoger. Ik verwacht dat dit voor het gebruik niet gunstig is, maar dat zal ik zien bij thuiskomst.
Bij thuiskomst was het verbruik minder mooi dan bij de heenreis. Het stuk autobahn, vlottere rijgedrag en een route via de bergen in plaats van de tunnels heeft geresulteerd in een verbruik van 1 op 17,5 in plaats van 1 op 22.
Alsnog valt het verbruik me erg mee en het verbruik klopte met het door mij handmatig bijgehouden verbruik. Komende maanden zal ik het verbruik met regelmatig thuisladen bijhouden en het ok onze ervaringen bijhouden.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Lynk & Co 01

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.