Lynk & Co 01 (2022) #13

autoreview

Lynk & Co 01 (2020)
Lynk & Co 01 (2020)Lynk & Co 01 (2020)Lynk & Co 01 (2020)Lynk & Co 01 (2020)Lynk & Co 01 (2020)Lynk & Co 01 (2020)Lynk & Co 01Lynk & Co 01Lynk & Co 01Lynk & Co 01 (2020)Lynk & Co 01 (2020)Lynk & Co 01 (2020)Lynk & Co 01 (2020)Lynk & Co 01 (2020)

Signalement

Uitvoering01
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst89.900 km
Lezerswaardering: 73%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Drie jaar lang een Lynk&Co 01

  • 89.900 km

Inmiddels rij ik de Lynk&Co 01 nu ruim 3 jaar. In maart 2022 opgehaald uit Diemen en na een beknopte uitleg de eerste km huiswaarts gemaakt. Geen gebruik gemaakt van de abonnementsvorm, maar deze auto zakelijk geleased op basis van ongeveer 30.000 km per jaar. Zeker in 2022 kreeg je veel auto voor je geld ( nu trouwens nog goedkoper als je voor business uitvoering gaat) voor nog geen 40k.

In feite koop je een verlengde XC-40 in T-5 uitvoering waarbij je bij de Volvo dealer 16.000 euro meer moest bijbetalen. Natuurlijk zitten hier wat nuances bij, maar je krijgt gewoon heel veel auto voor je geld. In de praktijk lente/zomer is 65 km elektrisch zeker haalbaar en incl. volle tank benader je de 650 km. Natuurlijk is het een zware jongen met ruim 1800 kg. Als je minder gebruik maakt van de accu, dan zie je het verbruik ook stijgen naar een 7,5/100km. Gemiddeld zit ik nu na 3 jaar en bijna 90.000 km op een gemiddelde van 4.6/100km volgende de boordcomputer.

Zeer compleet uitgevoerd en complimenten van de geluidskwaliteit dat uit de boxen en subwoofer van Infinity komt. Achterin een stuk ruimer als de XC-40 wat met twee pubers erg prettig is. De ruimte van de bagage is gemiddeld met 460 liter. Trouwens wel een aangename opening en het is nog licht flexibel aangezien je de vloer kan verstellen.

De handmatige parkeerrem is na een 2 jaar stuk gegaan. Je zou verwachten dat dit onder garantie zou worden vervangen, maar de lease maatschappij kreeg de volle rekening van de plaatselijke Volvo dealer uit Leeuwarden.

Verder geen gebreken gehad. Binnenkort opnieuw een 30.000 km beurt en ik verwacht geen bijzonderheden. Al met al erg tevreden, ook met de kwaliteit van het interieur dat weinig gebruikerssporen na 3 jaar achterlaat. Het weggedrag zou ik eerder goedmoedig als dynamisch omschrijven, maar voor het dagelijkse gebruik is dat prima. Waarschijnlijk het laatste jaar en ik verwacht dat de nieuwe rijder nog een hoop plezierige kilometers in deze auto gaat maken!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Lynk & Co 01

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.