Lynk & Co 01 (2021) #15

autoreview

Lynk & Co 01 (2021)

Signalement

Uitvoering01
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf25.829 km
KM-stand laatst40.400 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Linke soep?

  • 30.582 km

Een Lynk&Co kopen, is dat linke soep?
30582 km

Na twee hybrides vond ik het wel tijd voor een PHEV. Winkelen bij Toyota ging hem niet worden, alleen de Prius en die vind ik te laag. Ik zag de Lynck&Co regelmatig rijden en de auto sprak mij wel aan. Aangezien ik geen deuger of wereldverbeteraar ben is een Chinese auto voor mij volstrekt acceptabel. Ontworpen in Zweden, Volvo techniek en gemaakt in China. Een broer van de XC40 T5 plug in.
Bij drie autobedrijven een proefrit gemaakt en daar gekocht waar ik de beste deal kreeg, ik ben tenslotte een Nederlander. Aangezien er maar één uitvoering is en de auto in twee kleuren is geleverd maakt dat het vergelijken erg makkelijk.
Hoe rijdt dat nu? Nou gewoon goed. Fluisterstil, ook op benzine. Stuurt heel neutraal, auto doet precies wat je van hem vraagt. De ACC werkt erg goed en is in drie standen instelbaar qua afstand tot de voorligger. De ACC in mijn vorige auto ( C-HR) reageerde wat nerveuzer, deze is veel gelijkmatiger. Ruimteaanbod is goed, voorin ruimte zat en ik kan met 1.91 achter mezelf zitten. Ik kan met mijn maat 47 de voeten gewoon kwijt onder de voorstoel en de bovenbenen maken geen onnatuurlijke hoek. Kom daar in een Tesla maar eens om....
Het standaard aanwezige panoramadak geeft een extra ruimtelijk werking.
In het midden zit een groot scherm maar gelukkig zijn veel functies met een knop te bedienen. Het instrumentarium kun je naar eigen smaak inrichten. Waardoor je de belangrijkste informatie gewoon recht voor je hebt. De standaard aanwezige navigatie is niet geweldig. Ik gebruik altijd android auto i.c.m. googlemaps en dat werkt perfect. Start ook snel op. De hele auto heeft een mooie afgewerkte uitstraling.
Verbruik: de afgelopen 4753 km 145 liter benzine getankt en 256 Kwh geladen. De actieradius op stroom varieert van 78 km bij een graad of 16 tot 60 bij vorst. Ik heb de auto medio oktober gekregen dus zomerse temperaturen nog niet meegemaakt. Kleinere ritten worden geheel op stroom gereden, ik woon 135 km van mijn werk (gelukkig niet dagelijks) dus dan is ongeveer 50/50 stroom/benzine. Ik woon op het platteland en ik rij 30 km voor ik bij de snelweg ben, dan meestal op benzine en wanneer ik mijn bestemming Utrecht nader weer terug naar stroom. Gemiddeld zo'n 1 op 27 (plus de stroom natuurlijk) Valt me zeker niet tegen voor een auto met een leeg gewicht van 1854 kilo. De specificaties op autoweek kloppen niet geheel, de bandenmaat is 235/45/20 en achter zitten gewoon schijven.
De Lynk bevalt tot nu toe prima, wordt vervolgt.

na 10 maanden

  • 40.400 km

Inmiddels 10.000 km verder. Er valt niet veel meer te vertellen, auto bevalt nog steeds prima. Bij 37.000 km voorbanden vervangen, de achterbanden kunnen nog wel een tijdje mee.
Er wordt veel gezeurd over de software. Ik geef toe er zullen betere en snellere systemen zijn maar er valt goed mee te leven. Voordeel is dat de bediening van de wezenlijke functies gewoon met knoppen gaat. Wat opvalt is dat als het scherm opstart de radio op mijn voorkeur staat, daarna volgt een piep en krijg ik opeens een andere zender. Irritant maar ja als dat het ergste is.
Verbruik: in totaal over ruim 14400 km 447 liter benzine en 920KWH verbruikt. 1 op 32 en de stroom natuurlijk. Ben ik erg tevreden mee.

Op stroom heb ik op een acculading van 14,7 KWH 90 km kunnen rijden bij zomerse omstandigheden. Ook dat valt me reuze mee.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Lynk & Co 01

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.