Lexus LS 430 (2001) #6

autoreview

Lexus LS
Lexus LSLexus LSLexus LSLexus LSLexus LSLexus LSLexus LS - interieurLexus LS - interieur

Signalement

UitvoeringLS 430
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf198.000 km
KM-stand laatst213.000 km
Lezerswaardering: 93%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Perfecte reis partner

  • 213.000 km

Als veel rijder van 56 jaar jong en een zeer rijke auto ervaring van bijna 54 auto's die ik in bezit gehad heb eindelijk een verslag over deze fantastische wagen.

Als ik kort door de bocht ga, zou ik zeggen probeer dit eens en oordeel dan.
Had enorm goede verhalen gehoord over deze auto. Enkele jaren terug had mijn vrouw als overbrugging auto een LS 400. Deze wagen is door een vervelend ongeval voortijdig aan zijn einde gekomen. Dit was al een auto om verliefd op te worden, geen problemen of kuren en altijd bereidwillig om je in alle rust en luxe te vervoeren.
De LS430 President, doet er nog een schepje bovenop. De rust en harmonie in het interieur zijn niet te evenaren door andere merken.
Wij wonen in Duitsland en hebben het genot om veel op de Duitse autosnek te vertoeven. Ik kan je verzekeren, een droom van een auto om totaal relaxed 700 en meer km per dag mee af te leggen.
Het verbruik gecombineerd is laag. Als ik het gemiddelde neem van een tankvulling en daarbij autobahn en stad gereden heb komen we uit op een gem. verbruik van 11 liter op 100 km. Toch niet slecht voor een dergelijke wagen met dit gewicht, 8 cylinders en een automaat?
Kan jullie natuurlijk een opsomming geven van de luxe aan boord, leuk en overdadig. Maar ik heb de auto met name gekocht voor de rust en de ruimte. We gebruiken voor ons werk een aanhanger waarin we decorstukken vervoeren. Het verbruik met aanhanger ook bij "zuinig "gebruik is heel snel 1 op 6. Op de autosnelweg zit ik met deze aanhanger erachter op gem. 13liter per honderd km.
We kunnen hier goed mee leven gezien het grote comfort aan boord.

Mensen die voor het eerst meerijden en nog nooit in een auto als deze meegereden hebben, komen standaard achterin. Daar ervaar je nog weer een extra dimensie aan rust en ruimte. Alleen het geklier dat je dan kan verwachten met de bediening van de Airco en geluidsinstallatie is soms storen hahaha.

Vorige week voor het eerst de auto op topsnelheid uitgeprobeerd.
Had dit al eerder willen doen maar wilde eerst de remmen rondom helemaal 100% hebben.
Naar eer en geweten dacht ik dat deze auto begrensd zou zijn tot 250km per uur.
Wat schetste onze verbazing, bij aflezen van de topsnelheid op een tweede navigatie systeem gaf hij als topsnelheid aan 278 km per uur. We hadden nog gas en toeren bereik te over. Zodat ik mag aannemen dat er nog wel een tien km extra mogelijk zijn.
Jammer genoeg begon het drukker te worden en vond ik het niet verantwoord om te pushen.
Echter de rust en het gedrag van de auto, werkelijk fenomenaal.
Heb zelf ook een tijdje een Z4M gereden. Deze auto was met deze snelheid gevaarlijk zoenerig ook zonder de beroerde rumflat banden.
Deze Lexus is natuurlijk niet hiervoor gebouwd, maar ik kan je melden dat de meeste sportieve auto's toch het nakijken krijgen bij het geven een leuke dot gas.
Heb v.w.b. de automatische versnellingsbak moeten wennen dat je zelf niet kan schakelen. Maar deze bak pakt zo verdraai rustig op en schakel zo boterzacht door zijn versnellingen, moet je meegemaakt hebben.
Onderhoud, ja wat kan ik zeggen? Onderdelen, als je een beetje kijkt waar je wat koopt, valt het mee. Zoek een goede garage, waar je goed van op aan kunt. Zelf heb ik vervelende dingen meegemaakt bij enkele Toyota en Bmw dealers, zodat ik nu altijd naar een onafhankelijke garage ga.

Het vakmanschap en logisch verstand van een monteur waardeer ik meer dan het Logo op zijn overall. Had bijv de twee dempers lek. Na dit aantal jaren, mijn inziens geheel normaal. Kom bij mijn garage en vroeg er even na te kijken.
Hier gaan we geen nieuwe onder doen, dit fiks ik je op een fantastische manier die je niet in de papieren loopt. Zo gezegd zo gedaan. binnen 40 min alles weer tip top en duurzaam opgelost.

De auto heeft een beetje een bekende historie van bekende personen. De eerste bezitter was een bekende showmaster in Duitsland, de tweede een Advocaat die exclusief werkt voor bekende Duitse persoonlijkheden.
Fantastische kerel, alleen een verkeerd beroep haha.

Echter deze laatste bezitter heeft de Auto gekoesterd en perfect onderhouden. Kreeg bij de koop 8 extra velgen met daarop zo goed als nieuwe banden. Twee wintersets en een set 18 inch velgen met zomerbanden gemonteerd.
Heerlijk rijden ook op de 16 inch. Het werkt echt comfort verhogend.

V.w.b. parkeren? Hopeloos. De wagen is te groot voor de meeste parkeerplaatsen. Vaak gebeurd het , met name bij inkopen bij supermarkten dat ik iets verderaf de auto moet parkeren omdat hij toch zeken een 80 cm uitsteekt buiten de parkeerplaats.

Overigens laat de wagen zich ondanks de afmeting goed door het dagelijks stadsverkeer sturen.
Wat mij met name bevalt is dat je, je echt een ander stuurgedrag aanleert. Je neemt meer rust in het verkeer, de hectiek ervaar je veel minder omdat je ook binnen in de auto veel minder van buiten verneemt dan in andere auto's. Daarbij komt het genot van de dikke 8 cyl. en het bijpassende vloeiende gedrag van de automaat.
Vergis je niet, schakel je de veiligheid voorzieningen uit, blijft ie net zo lang slippen als je wilt. Dit echter terzijde hahahah.

Na vele zeer sportieve auto's te hebben gereden ben ik helemaal om voor het comfort van deze Lexus.
Voor volgend jaar staat er een LS 460 op mijn verlanglijstje .

Maar ik weet zeker dat dit een fijn autojaar zal worden.
Bedankt voor jullie moeite om dit verslag te lezen.

Engelbert

Ps zijn er lezers die me kunnen vertellen waarom deze auto deze snelheid haalt? dacht dat ze allemaal op een of andere manier begrensd waren? Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.