Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Lexus
  • IS

Lexus IS 300 Sport (2003)

autoreview

2
Lexus IS 300 Sport (2003)
Lexus IS 300 Sport (2003)Lexus IS 300 Sport (2003)Lexus IS 300 Sport (2003)Lexus IS 300 Sport (2003)Lexus IS 300 Sport (2003)Lexus IS 300 Sport (2003)Lexus IS 300 Sport (2003)
Anoniem
  • Gebruikersreview
14 maart 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringIS 300 Sport
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 13 maart 2005

Na zeer lang wikken en wegen was uiteindelijk m"n keuze bepaald. De Lexus IS300. Een gevalletje apart, optisch gelijk aan de IS200 maar onderhuids toch wel iets anders. Al langere tijd was ik op zoek naar ’iets aparts’. Proefgereden met BMW 320CI, Audi S3, MG ZT, Jaguar X-Type 3.0 Alfa 156 GTA was er toch geeneen die mij het ultieme gevoel gaf.
Al eerder had ik een rit gemaakt met een Compressor IS200 waarbij z"n wegligging mij bijzonder beviel. Echter te heftig voor dagelijks gebruik. Na toch een IS300 geprobeerd te hebben was ik om. Op aanraden van de dealer (Tiemens Arnhem) auto iets verlaagd met TTE onderdelen en het resultaat is verbluffend. Ondanks z"n (actieve) automaat is het werkelijk een toerwagen voor op straat. Enorme bochtsnelheden zijn mogelijk waarbij een gecontroleerde drift makkelijk op te wekken is. Wel even de electronica uitzetten. Dit is echt zo"n auto die je aantrekt als je favoriete trainingspak waarna je voelt dat je gaat presteren.
Autotechnisch ben ik tamelijk verwend (rij al meer dan 15 jaar altijd 200PK+) en ben gewoon na een jaartje al weer verder te kijken. Nu echter niet (of het moet voor een M3 zijn) en raak dan ook zeer vertrouwd met deze wagen. Het is mogelijk met de automaat via knoppen op het stuur handmatig te schakelen. Dit werkt perfect en is beter dan de vele andere bestaande systemen zoals Selespeed etc. Bijzonder snel en handig wanneer je b.v. zelf terug wil schakelen met afremmen op de motor. Een overigens fantastisch machine zo"n 6 cilinder in lijn met 24 kleppen, een toonbeeld van souplesse!
Nadelen? Natuurlijk, telefooninbouw is een ramp en tot op heden nog niet naar teveredenheid geregeld. Achterin is de IS al net zo klein als een BMW 3serie. En met de 18’ zomerbanden raak ik nog wel eens een drempeltje.
Dankzij de Rode Loper service kom ik nooit meer bij de dealer, soms jammer wel makkelijk.
De enige optie was indertijd een navigatiesysteem echter niet genomen en nu spijt natuurlijk.

PROBLEMEN

  • 13 maart 2005

Het lijkt ongeloofwaardig maar ondanks mijn rijstijl zijn er tot op heden geen storingen van wat voor aard dan ook geweest. In het prille begin was er een rubber deurstrook die boven de 150 begon te fluiten, maar dat is natuurlijk netjes verholpen.
Nadelen in dagelijks gebruik: de buitenspiegels vervuilen snel en vertroebelen snel je zicht naar achteren.
Bagageruimte is niet echt denderend, zeker niet door die rare poten van de achterklep die nog extra ruimte kosten.
Als je een beetje z"n potentieel aanspreekt gaan de verbuikcijfers snel omhoog, 1:7 is bij ’sportief’ rijgedrag al gauw heel normaal.
Een nadeel is dat ik er maar één heb: ook mijn vrouw rijdt graag in de IS en roemt z"n makkelijke bediening en rustige rijgedrag (!). Voor haar zal ik toch eens stiekem de stand ’sport’ activeren...

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Lexus IS? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Lexus IS
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Lexus IS specificaties
  • Lexus IS occasions
  • Lexus IS video's
Advies en informatie
  • Lexus IS tests
  • Lexus IS gebruikersreviews
  • Lexus IS index
PREMIUM
Lexus NX 450h+ vs. Range Rover Evoque - Dubbeltest

Lexus NX 450h+ vs. Range Rover Evoque - Dubbeltest

Bij de nieuwe NX heeft Lexus een voor ons land zo belangrijke plug-in hybride aandrijflijn...

Lees meer
 

Lexus IS reviews

  • Gebruikersreview
    Lexus IS 200 Executive (2004)

    Lexus IS 200 Executive (2004)

    7
    • 27 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Lexus IS 200 (1999)

    Lexus IS 200 (1999)

    4
    • 16 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Lexus IS 200 Executive (2003)

    Lexus IS 200 Executive (2003)

    4
    • 5 april 2020
  • Gebruikersreview
    Lexus IS 200 (2000)

    Lexus IS 200 (2000)

    2
    • 31 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Lexus IS 200 Business (2004)

    Lexus IS 200 Business (2004)

    4
    • 5 april 2019
  • Gebruikersreview
    Lexus IS 200 (1999)

    Lexus IS 200 (1999)

    4
    • 23 december 2018
  • Gebruikersreview
    Lexus IS 200 Executive (2000)

    Lexus IS 200 Executive (2000)

    6
    • 1 februari 2016
meer reviews
Lexus IS 200 Compressor (1999) - Op de Rollenbank

Lexus IS 200 Compressor (1999) - Op de Rollenbank

43

Geen schande als de Lexus IS 200 Compressor niet direct een belletje doet rinkelen, want het...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Lexus IS 250 Executive (2006)

    Lexus IS 250 Executive (2006)

    4
    • 14 januari 2022
  • Lexus IS F - Op de Rollenbank

    Lexus IS F - Op de Rollenbank

    94
    • 13 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Lexus IS 300h Luxury Line (2014)

    Lexus IS 300h Luxury Line (2014)

    12
    • 23 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Lexus IS 250 Business (2006)

    Lexus IS 250 Business (2006)

    9
    • 2 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Lexus IS 250 Business Line Pro (2012)

    Lexus IS 250 Business Line Pro (2012)

    4
    • 7 augustus 2021
  • Nieuws
    Lexus IS Wax Edition heeft platenspeler in handschoenenvakje

    Lexus IS Wax Edition heeft platenspeler...

    21
    • 25 maart 2021
  • Nieuws
    Lexus IS F: terugblik op de 'M3 uit Japan'

    Lexus IS F: terugblik op de 'M3 uit Japan'

    10
    • 24 februari 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nieuwe Lexus RX klaar voor debuut

    Nieuwe Lexus RX klaar voor debuut

    20
    • 18 mei 2022
  • Autotest
    Eerste rijtest Lexus RZ450e - zo rijdt elektrische Lexus met Knight Rider-stuur

    Eerste rijtest Lexus RZ450e - zo rijdt...

    59
    • 15 mei 2022
  • Nieuws
    Lexus UX krijgt nieuw infotainmentsysteem

    Lexus UX krijgt nieuw infotainmentsysteem

    16
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Lexus RC - Facelift Friday

    Lexus RC - Facelift Friday

    97
    • 22 april 2022
  • Nieuws
    Geheimzinnige Lexus LC ‘F’ op duister beeld

    Geheimzinnige Lexus LC ‘F’ op duister beeld

    5
    • 22 april 2022
  • Nieuws
    Lexus RZ 450e: zo'n 400 km elektrisch rijbereik

    Lexus RZ 450e: zo'n 400 km elektrisch rijbereik

    193
    • 20 april 2022
  • Lexus RZ 450e - Eerste Kennismaking

    Lexus RZ 450e - Eerste Kennismaking

    23
    • 20 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden