Land Rover Range Rover Evoque 2.2 TD4 4WD Prestige (2012)

autoreview

Land Rover Range Rover Evoque 2.2 TD4 4WD Prestige (2012)

Signalement

UitvoeringRange Rover Evoque 2.2 TD4 4WD Prestige
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst175.000 km
Lezerswaardering: 91%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BESTELD !!!

  • 1 km

Na 5 jaar met probleemloze en fijne kilometers in een Lexus 220d business luxery op zoek gegaan naar een nieuwe auto.
ik had via via de foto;s en beschrijvingen van de Land Rover Evogue gezien, waw deze was gaaf.
uiteindelijk tot 22 September 2011 moeten wachten op de auto in het echt te zien en te beleven. Wat een wauw gevoel, alles goed...

Na diverse proefritjes en veel gereken uiteindelijk toch voor de Prestige uitvoering gekozen, deze is zeer compleet.
De Pure versie is met alle opties bijna gelijk in prijs, raar maar waar.

Afgelopen Zaterdag in Breda deal gemaakt en auto besteld. Nu 5 Lange maanden....

komende weken zal ik blog nog verder aanvullen



De foto's die u hier zien is een computer muis, infrarood, dus zonder kabeltje
leuke gadget gekregen van mijn dames voor de kerst.
dus nu staat er modelletje op mijn bureau, waarmee ik elke dag over internet surf.

hij is er !!

  • 1 km

zaterdag 17 maart is het dan zo ver, de Evoque zal klaar staan om opgehaald te worden. is uiteindelijk 5 maanden levertijd geworden. dit was zoals dealer bij bestellen had gezegd. dus dat valt mee.

binnenkort de eerste ervaringen

vandaag is het dan zover

  • 1 km

Zaterdag 17 Maart was het dan zo ver, na 5,5 maand werd de Evoque geleverd. Wij dus met de trein naar Breda en om 11 uur afgesproken bij de dealer.

De gehele familie ging mee, om te kijken wat het uiteindelijke resultaat was geworden.
Alexander en Stefano ontvingen ons met het gebruikelijke bakkie koffie en na wat gekletst te hebben, naam Stefano ons mee naar onze auto.

Het kenteken was al bekend, dus hadden we de afgelopen dagen zitten bedenken welke ezelsbruggetje het ditmaal zou worden.
12-tph-7 . het is dus 12/7 ipv 24/7 The Perfect Husband geworden, daar ik voor de helf aan het werk ben (-:

Stefano gaf een uitgebreide uitleg over alle mogelijke opties, die wij aan boord van onze bolide hadden, na een uur was het dan zover dat wij, na ontvangst van enige leuke attenties, konden vertrekken en de eerste kilometers op de teller konden zetten.

Vandaag instructieboekje gelezen en overige details bekeken.
Handleiding is gelukkig kort en bondig, en je gewend snel aan alle functies, daar deze er ook zeer logisch laten bedienen.

komende dagen zal ik dus verder op ontdekking gaan en binnenkort eerste review geven, over hoe de Evoque bevalt.

De eerste 200 kilometers blijkt de auto al een publieke trekker te zijn, veel mensen die de auto nakijken of zelfs terug lopen om hem te bekijken.

de eerste 2 weken zitten erop

  • 2.500 km

De eerste 2 weken zijn omgevlogen, even naar Duitsland en Frankrijk voor het werk, dus de 2500 kilometers zaten er vlug op.

Wat een ervaring en wat een bekijks.
je ziet echt heel veel mensen een nekverrekking oplopen, als ze de auto zien. Leuk om wederom iets speciaals te hebben en niet 10 uit een dozijn.

De juiste zit achter het stuur kostte me weinig moeite om te vinden, stoel is in alle richtingen te verstellen en opslaan in het elektronische geheugen is toch wel fijn. Geen probleem als een ander in de auto rijdt, je druk op de knop en je stoel wordt automatisch ingesteld.
De relatief hoge zit geeft je het gevoel alof je een mega grote suf berijd. Het stuurt heel direct en licht met een verrassend goede wegligging. Het nemen van drempels gaat de Evoque goed af, er liggen er hier helaas wel een paar.

De auto trekt goed door, ondanks mijn angst om de 150pk versie , maar in de praktijk gaat hij heel goed mee.
Vandaag voor de auto gereden in andere auto en dan komt de neus met Xenon verlichting toch wel heel intimiderend in je achteruitkijk spiegel...

Het is een witte auto dus morgen maar eens wassen en de eerste zomer vliegjes verwijderen. Gelukkig maakt het resultaat veel goed en dat zie je

Verder alleen maar heel veel positieve reacties gekregen van vrienden en collega's.

Ik ben nog niet aan alle knopjes en mogelijkheden toegekomen, wat een opties zitten er op deze auto. Dat zal binnenkort toch maar eens een studiemiddag kosten.

tuning

  • 2.750 km

Vrijdag toch ziptuning uit laten voeren.
via dealer is er een 150 en 190 pk versie, tegen meerprijs van euro 2.400,00 en NM van 400 en 420.

Via kennissen werd ik enthousiast gemaakt om mijn 150 pk versie te laten tunen. Na enig speurwerk op internet diverse opties van tuning gevonden, wist niet dat er zoveel verschil tussen was. type aanpassing is heel belangrijk ivm garantie etc.

Na enig speurwerk kwam ik bij Ziptuning in Evergem/Belgie terecht en daar ik vlak bij de Belgische grens woon, was dit beste optie.
Ik had geluk dat het de laatste dag van een weekaanbieding was. En voor deze Hollander toch belangrijk. In plaats van euro 559,00 was het laatste dag voor euro 399,00. dus gelijk gedaan..

Volgens testen gaat de 150 pk naar 190 pk
en van 400 NM naar 460 NM..

Auto direct achter gelaten (bleek achteraf beste beslissing te zijn) ondanks dat vele klanten blijven wachten. inschatting 2 uur is alleen juist, indien het lezen in een keer goed gaat, maar gezien dat dit vaak langer duurt en dan is het wachten knap vervelend.

Volgens instructie moet je de eerste 300 km, voorzichtig rijden en snel opschakelen, waarbij toerental niet boven de 2500 uitkomt. Dus eerste dagen rustig gedragen, voordat ik ging testen.

WAWWWWW

wat een verschil, de auto heeft zoveel meer vermogen.
Inhalen is een en al plezier, wat een goed gevoel
Het optrekken bij verkeerslicht is ook een feest, stenen schieten onder je banden vandaan. Een aantal maal vol gas vertrokken en iets doorgetrokken voordat opgeschakeld werd met als gevolg dat er snel afstand genomen wordt. Komende weken zullen waarschijnlijk diverse Johnnies / snelle boys langszij komen, ik kijk er met plezier naar uit..

Deze eerste dagen ben ik dus soort van een klein kind geweest, geweldig.

Dieselverbruik besparing heb ik met deze rijstijl natuurlijk nog niet kunnen checken, maar dat komt komende weken wel (-:

verbruik ervaring

  • 6.300 km

ik kan na 6 weken en ruim 6300 km rijden de eerste echte verbruikscijfers geven. Natuurlijk is de auto nog niet volledig ingereden. mijn rijstijl is zeker niet economisch te noemen. ik rij graag stevig door en op de grote weg is 130 zeker de norm. rij net iets boven de maximum snelheid. Ook op de Belgische, Franse en Engelse snelwegen is het goed doorrijden, waardoor het gemiddelde verbruik natuurlijk aan de hoge kant is. ik rij nu gemiddeld 8.2 ltr diesel op 100km. Als ik als oude man ga rijden zakt verbruik snel tot onder de 8 ltr.

De afgelopen dagen op en neer naar de UK geweest, waarbij het aan boord rijden van de eurotunnel een ervaring op zich is. ooms gebruikshandleiding nog niet gelezen. Hoe kan je de spiegels tijdens het aan boord rijden inklappen?? dus te laat en dan merk je toch dat je hoog zit en de auto door de giga spiegels groot rm breed is. intussen boekje even gelezen (-:

De ervaring met de Evoque blijft heel goed. Het is een genot om erin te rijden en is het een geweldige reisauto. perfecte zit in de lederen zetels en je stapt ook na 500 km weer plezierig uit de auto. rijcomfort is gewoon goed, beetje stevig afgeweerd hetgeen ik sowieso graag heb.

Ik tob alleen nog met de automatische achterklep. Ik vergeet regelmatig dat deze elektrisch dicht ga, dus hoor je hem klagen. Maar zal wel gewoon even wennen zijn.

groet,

Land Rover Experience day

  • 10.000 km

Zondag aan een Land Rover Experience day meegedaan, georganiseerd door KNOOK Breda, GEWELDIGE dag geweest
zie op facebook voor schitterende foto's...

Het is niet te beschrijven wat een 4 wiel aangedreven Evoque aankan, in het terrein, de modder en op de slipbaan.

Knook breda, bedankt....

eerste beurt

  • 26.000 km

auto nu ruim half jaar in bezit en eerste beurt bij 26.000kms gegeven. ik had geen problemen te melden, dus was het een eenvoudige beurt. even op en neer naar Breda en we kunnen er weer even tegenaan.

ik blijf genieten van het rijden en zeker nu de boeren aan het rooien zijn is het genieten met een 4wheel drive. ik woon in zeeuws vlaanderen dus overal rijden ze op de binnenwegen. de tractors laten veel grond achter op de wegen, dus in combinatie met de regen leuke rijomstandigheden. helaas heb ik een witte auto dus wasstraat wordt veelvuldig bezocht.

ik rij ook veel op de Belgische snelwegen en dan ik het goed vertoeven in de Evogue. comfortabel hoog zitten geeft toch wel een prachtig gevoel en na langere rit stap ik altijd fris uit de auto. rijcomfort is meer dan voldoende en blijft de Evogue aandacht trekken. menigeen moet last van zijn/haar nek hebben, zovaak draaien passerende automobilisten zich om.
ook op parkings staan er met regelmaat mensen naar binnen te kijken, dus loop ik hier nonchalant naar toe en opent met de afstandbediening de achterklep. succes verzekert. (-:

Deze achterklep is eigenlijk het enige probleem dat ik met deze auto heb, daar de passagiers steevast de klep handmatig dicht willen doen, waardoor afstelling weer ontregeld is.

Mijn verbruik blijft zo rond de 7,5 ltr op 100 hangen, met redelijk vlotte rijstijl.(diesel)

ik kijk uit naar de eerste sneeuwval.........

1 jaar oud

  • 40.000 km

wat vliegt de tijd toch weer, het is alweer 'e'en jaar geleden dat ik de Evoque kon ophalen.
Hoe is de ervaring?

Geweldig
Het is en blijft een hele fijne comfortabele auto, de uitvoering heeft zo veel leuke dingetjes, die je pas gedurende het jaar ervaar.
Zoals de stuurverwarming, voorruit verwarming, 4x4 gebruik in verschillende omstandigheden, etc
Het is ongelooflijk maar geen enkele maal terug naar de garage geweest, anders dan de 26.000 km beurt. Blijkbaar kan het dus wel.

zijn er dan helemaal geen verbeteringen mogelijk?
Ja wel degelijk, je moet toch iets te zeuren hebben.

Het verbruik van 7,8 ltr op 100 is met mijn pittige rijstijl niet echt zuinig (diesel) maar rij dan ook graag door.
De boordcomputer met navigatie is ronduit langzaam, Land Rover zou er goed aan doen op alle modellen een gratis upgrade te doen, nu is spraak lachwekkend ( op) en intoetsen gaat te langzaam

Maar verder dan deze 2 puntjes kan ik helemaal niets verzinnen wat me tegengevallen is.

De auto trekt nog steeds veel aandacht en blijft het feit dat je ze maar beperkt ziet (logisch kostenplaatje is natuurlijk niet mis) toch een fijn en apart gevoel geven.

Op naar jaar 2 !!!!!!!

afscheid

  • 175.000 km

zaterdag 14-01-2017 wordt de Epoque ingeruild. einde van bijna 5 jaar schadevrij en plezierig rijden. op een lekke band na nooit enige problemen met de auto gehad. de hoge zit is zodanig bevallen dat de nieuwe auto hieraan diende te voldoen. als merk ontrouwe rijder maak ik een bijzondere move. de nieuwe auto is wederom een land rover geworden. een Discovery Sport deze maal. ik neem afscheid van mijn witte vriend en wens hem snel een nieuwe berijder toe, die net zoals ik er veel plezier aan mag beleven.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (34)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.