Land Rover Discovery 2.7 TdV6 HSE (2007)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Discovery 2.7 TdV6 HSE |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 260.000 km |
KM-stand laatst | 270.000 km |
Eerste Jaar in bezit
- 270.000 km
De Discovery vervangt een Iveco Daily Bus. De enige 2 dingen wat deze twee voertuigen gemeen hebben is dat ik ze voor mijn hobbies gebruik en beide mogen ze 3.5 ton trekken.
Ik ben namelijk imker (en heb wat kasten in stukjes bos staan) en ik doe ook aan bosbeheer. Er zijn dus redelijk wat kilometers offroad bij, en bijna altijd de zware aanhanger op de haak.
Waar de Iveco het al moeilijk had om met een lege aanhanger op een nat grasveld weg te komen, raakt de Discovery in vrijloop van de plaats als hij tot zn assen in de blubber staat, met de aanhanger lichtjes overladen erachter ook tot de assen in de blubber....
Ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat toen de blubber iets modderachteriger werd, we wel de hulp nodig hadden van de winch, de aanhanger begon zich toen namelijk in te graven zoals een remgewicht op een tractorpulling aanhanger.... Toen was er dus een tractieprobleempje afgelopen winter. :)
Comfort... mja... de tweedeauto is een nieuwe elektrische C4, die heel mooi doet wat die moet doen, met comfortzetels etc etc, en in reviews zijn de commentatoren altijd laaiend enthousiast over het rijcomfort van de C4, maar als ik eerlijk ben, en ik stap in de Discovery , waar je luchtvering hebt, dikke lederen fauteuils ipv stoffen zeteltjes, en waar het zitvlak wel lang genoeg is om je benen deftig te ondersteunen, weet ik wel welke auto het fijnste rijdt. De Citroën is goed, de 20 jaar oude Disco is een paar klasses hoger ontworpen...
Betrouwbaarheid... Mja de Discovery iseen echte landloper... euh Landrover. Hij heeft me nog niet laten stilstaan, maar op dit moment scheelt het niet veel. Bij het starten is het dashboard altijd een leuke kermisattractie, waarbij het compleet uitvalt inclusief radio. op de momenten dat ik wat gas geef. Na een meter of 300 is ie wakker en doet het verder perfect. Ik vermoed ergens een issue met de stroomtoevoer. De 12 volt batterij is zo goed als nieuw, maar de 2de batterij ontbreekt. Misschien ligt het daaraan, misschien aan de alternator? We kijken nog wel. Op dit moment is een stukje uitlaat kapot. De crossoverpipe tussen de 2 cilinderbanken van de V6. Leuk, want die zit onder het schutbord, en boven de versnellingsbak -> Body off om hem te vervangen. 1 werkdagje dus te betalen aan de landrover specialist, want ik heb helaas geen 2 palen brug ter beschikking om het zelf te doen. We gaan van de gelegenheid gebruik maken natuurlijk om een deel slangen van turbo /intercooler / Achterste remleidingen / Ophangingsrubbers / Stuurinrichting / Distributieriemen / Waterpomp /oliepomp allemaal na te kijken en te vervangen / Preventief te vervangen.
De motorblokken zijn ook gekend om de betrouwbaarheid te hebben van een zelfexploderende granaat, dus dat zien we terzijnertijd wel of er een revisiemotor inkomt of dat hij elektriscch omgebouwd wordt. In deze 2 persoons discovery is in ieder geval plek zat om veel batterijen te plaatsen, die dan misschien als de disco niet gebruikt wordt kunenn gebruikt worden als thuisbatterij. We zien wel, voorlopig heb ik nog geen Disco 3 zien omgebouwd worden tot EV :). Lange afstanden rij ik er in ieder geval niet mee.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.