Lancia Musa 1.9 Multijet Platino+ (2006)

autoreview

Lancia Musa
Lancia MusaLancia MusaLancia MusaLancia MusaLancia MusaLancia MusaLancia MusaLancia Musa - interieurLancia Musa - interieurLancia Musa - interieur

Signalement

UitvoeringMusa 1.9 Multijet Platino+
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wegens auto van de zaak, deze wagen overgenomen van iemand die Lancia liefhebber was en een klein maar fijn wagentje nodig had. Een Fiat IDEA is al zeer zeldzaam, de van de IDEA afgeleide Musa al helemaal!En vooral in deze uitvoering.
De 100 pk 1.9 JTD trekt dit karretje als een lier en komt snel van zijn plek. In koude toestand wel nodige dieselgeluiden, had wel iets beter geisoleerd kunnen worden. Met ongeveer 1:15 a 1:16 is deze wagen niet superzuinig gezien de grootte van de auto en het redelijk rustige rijden (veel snelweg).
Verder zeer luxe uitgevoerd met deels leren bekleding, leren stuur, glazen schuifdak, climate-control, cruise, fancy velgjes, Bose 6 speaker installatie etc.
Als je BMW gewend bent, dan zijn rij-eigenschappen natuurlijk altijd een stuk minder, daarnaast ook voorwielaandrijving wat natuurlijk het rijplezier vermindert, want onderstuurd. Vanwege het busjesdesign lopen de voorruitstijlen ver door naar voren, zodat bij scherpe bochten het overzicht slecht is. Door minder nauwkeuriger besturing en het gebrek aan overzicht door genoemde voorruitstijl is de auto minder goed te ’plaatsen’. Demping achterveren is helemaal een drama, als je van een verkeersdrempel afkomt heb je een halve hernia. Verder nog wat onduidelijke rammeltjes uit het dashboard en vanuit het dak.
Met twee kleine kinderen is het verder prima vervoer en ruim genoeg.

PROBLEMEN

Een keer een lekke band. En dan moet je een thuiskomertje Vmax 80 kmh gebruiken.Gelukkig is de garage zeer servicegericht en tot 20.00 uur open.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.