Lancia Kappa 2.0 20v LS (2000)

autoreview

Lancia Kappa 2.0 20v LS (2000)

Signalement

UitvoeringKappa 2.0 20v LS
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf46.700 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Goede zeer comfortabele auto (AUTOMAAT) met uitstekende rijkwaliteiten. De automaat schakelt direct en comfortabel. Door te weinig trekvermogen op lage toeren (186Nm op 3600 toeren) is de auto alleen sportief te berijden indien men zelf schakelt. Omdat deze auto is voorzien van een comforttronic schakelhandel kan men erg goed zelf schakelen. Vooral op de Duitse autobaan aan te bevelen. Kan gemakkelijk in 3e versn.(heeft een 4 versn. automaat) meer dan 204km/uur halen! Hoge toeren beveiliging bij ca. 6500 t/min is aanwezig, ander zou de motor 7000t/min. halen. Gebruiik 1:10 a 1:11 gemakkelijk haalbaar.

Onderhoudskosten laag: 4,5 Eurocent/km (vorige zelfs 2 Eurocent/km). Niet onnodig onderhoudskosten maken. Motor(electronische controle altijd aanwezig) is verder onderhoudsvrij. Remmen, banden en uitlaat kosten dan het meeste. Distributie? Ik heb er nooit iets hier aan gedaan, vergt en goede gekwalificeerde zorg! Mijn vorige auto met 245.000 km reed met de oude distributie; deze is vervangen na 3 jaar (35.000 km toen).

Als automaat occasion zeer aan te bevelen, helaas zijn er weinige op de markt. Geschakelde Kappa niet aan te bevelen; het meeste ’rij’confort (niet de vering) gooi je dan weg.

De 2.0 Liter is zeer geruisloos, de 2.4 liter in mindere maten, de 3.0 Liter is nerveus en lawaaierig in comparatie met de 2.0 (2.4) Liter motor. Tevens moet men meer in de portemonnaie tasten (gebruik ca. 1:8).

PROBLEMEN

Geen noemenswaardige problemen. Deur sloten vervangen! Ook uitlaat (ieder 3-4 jaar), remmen en banden. Tot mijn verrassing (waarschijnlijk drempels) bij de laatste APK bleek de rechter achterveer gebroken, verder hierdoor geen schade. Totale extra kosten bedroegen ca. 1000 Euro!. Voor 132.000 km zelf gereden heb ik uitgegeven:

ca. 4,5 Euro/cent per gereden kilometer. Gezien de geringe afschrijving (ca. 5 cent/km) valt deze waarde erg mee. Totale kosten per km. excl. benzine bij ca. 28.000 km per jaar

Kostenplaatje na ca. 4 jaar en 9 (totaal 57) maanden en ca. 135.000 km

Verzekering(all risk) 4,0 75% korting (nu WA plus 2,0/km)
Wegenbelasting 2,5
Benzine nu 14,5
Reparatie en ond. 4,5
Afschrijving 4,0
Diversen (ANWB,enz) 1,0

De totale kosten per km ca. 0,305 Euro worden in bijzondere mate bepaald door de lage afschrijving (Waarde auto nu 4250 a 5250 Euro). Als ik de auto bij een dealer had gekocht was deze afschrijving hoger geweest.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.