Lancia Kappa 2.0 20v LS (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kappa 2.0 20v LS |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 118.000 km |
KM-stand laatst | 146.000 km |
ERVARINGEN
- 122.000 km
Per 1 oktober heb ik de stap naar zelfstandig ondernemerschap gezet. Ik kon tegen mijn vorige werkgever eindelijk zeggen dat ik nu bij een bedrijf ging werken waar je wel een Lancia \'van de zaak\' mag rijden... Om een representatieve, comfortabele, betrouwbare maar ook betaalbare automobiel te vinden, wist ik vrijwel direct dat ik een Kappa zou gaan zoeken. Een Thesis is als startend entrepreneur iets te hoog gegrepen, maar bij succes is u dus nu reeds de opvolger van de Kappa bekend... Ik vond de Kappa bij een handelaar in Haarlem, nou niet direct een vertrouwenwekkende combinatie: handelaar en Haarlem, maar Top Cars heeft me uitstekend geholpen en volledig eerlijke achtergrondinformatie van de auto verschaft. Dit heb ik gecheckt. Ook de kwaliteit van de Kappa is werkelijk top. Slechts één zuinige eigenaar heeft de auto gehad en hij verkeert dan ook vrijwel in nieuwstaat. Ik rijd er nu sinds eind september zo\'n 4000 kilometer mee en werkelijk elke kilometer met een glimlach... Wat zijn dit toch comfortabele, goed in elkaar stekende auto\'s. De combinatie van de zilvergrijze lak met de donkerblauwe alcantara binnenbekleding vind ik erg fraai, evenals de later aangeschafte 16\" velgen van de laatste serie, maar dat is persoonlijk.
PROBLEMEN
- 122.000 km
de auto had drie jaar niet gereden en daardoor een paar kleine storingen, die vrijwel allen al verholpen zijn. Één van de hoorns van de claxon doet het niet, waardoor het Peugeot 106 effect ontstaat. Hier gaat snel een luchthoorn op. Dan weigert af en toe één van de achterportieren met de cv mee te gaan, bekende Kapp kwaal. Dat is alles, verder functioneert alles voorbeeldig!
de auto is voorzien van climate control en cruise control, een heerlijke optie. Op zich had ik het nog leuker gevonden wanneer het een automaat was geweest, maar je kunt niet alles hebben. Een betaalbare Kappa in deze staat en uitvoering is niet zo eenvoudig te vinden...
Wordt vervolgd!
Volgende week van Amsterdam naar Kortrijk en dan door naar Keulen, kan ik me nu al op verheugen!
Geoptimailiseerd
- 129.000 km
na 10.000 volledig probleemloze kilometers weer eens een beurt laten geven bij Van Neerijnen. Alle vloeistoffen laten verversen. Helaas moesten ook de voorremmen worden gedaan, schijven, blokken en slangen. Regulier onderhoud. Omdat de auto drie jaar had stil gestaan had ik vorige maand op marktplaats de twee laatste uitlaatdelen voor € 100 gekocht. Dat bleek geen overbodige luxe, deze zijn gemonteerd. Nieuwe winterbanden er om en nu is de Kappa werkelijk nieuw. Qua rijden en aanzien. Heerlijk, wat een fijne auto is dit. Over vijf weken twee keer op en neer naar Oostenrijk, dat wordt genieten!
Kortom, een topwagen, geen enkel minpuntje kan ik noemen...
En dat voor nog geen 4K...
Briljante bak
- 146.000 km
sinds september heb ik inmiddels 28.000 kilometers in de Kappa afgelegd, zonder problemen. Regulier onderhoud, banden en een paar nieuwe remschijven is eigenlijk alles. de laatste twee maanden 2 x op en neer naar Oostenrijk en 1 x Milaan. Moeiteloos en uiterst comfortabel. Ik ben zo tevreden met de auto, die ik overigens zakelijk rijd, heel erg geaccepteerd voor een starter, dat ik mezelf en de auto beloond heb met een Hollandia schuifkanteldak. Nu is het helemaal goed toeven in het alcantara; zonnetje er bij en glijden maar over 's heeren wegen...
die blijft voorlopig nog wel even!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.