Kia XCeed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | XCeed 1.4 T-GDi DynamicPlusLine |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 1.845 km |
Gewoon Goed
- 1.845 km
In Maart deze auto opgehaald net voor de Lockdown. Nog niet zoveel KM mee gereden als gehoopt. Maar kan je zeggen dat het nog beter rijdt dan mijn vorige auto.
Ik ga wat vertellen wat opvalt aan deze auto.
De automaat is redelijk goed moest wel even wennen. Maar ik weet nu hoe de bak zich gedraagt. Deze DCT heeft wat moeite met de 1 en 2, vooral bij een kruising waar je komt aanrollen, als je dan het gas intrapt dan gaat hij gelijk naar de 2 maar omdat je net iets te ver het gas intrapt weer terug naar de 1. (Van uit de uit rol, auto staat dus niet stil) voor de rest geen opmerkingen over deze automaat.
De sport stand is de totaal nutteloos. De automaat trekt wat langer door met als gevolg nog meer geluid. Nu de tekortkoming van de motor. Bij 4000rpm doet de motor niks meer toevoegen en maakt alleen maar extra geluid.
Neemt niet weg dat de Motor echt heerlijk soepel loopt maar daar had toch net wat extra mogen zitten boven aan.
autohold, is een fijne optie, moet je wel aanzetten elke keer als je de auto start. Wat is autohold: die houdt de auto stil als je stilstaat bij een kruising of verkeerslicht zonder je voet op de rem te houden.
De adaptieve cours control, werkt best goed tot 110Km/u, daarna werkt het niet lekker meer.
Wat is het probleem, wel als je snelheid instel op 133km/u en je rijdt op een rustig stuk snelweg waar de snelheid verschillen dus zo 30 km/u verschil is remt deze auto al bij meer dan 200M voor je voor ligger op de korstte afstand is het systeem ingesteld, had dus net iemand ingehaald en ging naar recht gaat de auto op de rem wat de achterligger niet echt zo waardeerde.
Keep your lane wat dus gelijk aan gaat bij het op course control aanzet is redelijk goed. Maar heeft wel zijn beperkingen. Haal je een vrachtwagen in en wil je een beetje meer naar links moet je dus constant tegen sturen. En niet alle bochten en belijning werkt het goed vooral als er een splitsing/ afrit in zo flauwe bocht zit snapt het systeem het niet (maar soms weer wel) dus niet betrouwbaar in zulke situaties vandaar dat je dus je handen aan het stuur moet houden. Hier is de sensor niet echt juist geplaatst je moet het stuur op 09:15 houden en kan dus niet het stuur onderaan vasthouden wat veel relaxter rijdt op rechte stukken. Anders gaat het alarm af.
Ondanks deze kleine dingen is het toch een fijne auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.