Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid GT-PlusLine (2022)
 
Gebruikersreview

Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid GT-PlusLine (2022) #4

Signalement

UitvoeringSportage 1.6 T-GDi Hybrid GT-PlusLine
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst59.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Betrouwbaar en praktisch

  • 59.500 km

Na de Total loss van onze Opel Grandland op zoek gegaan
naar vervanging soortgelijke auto (SUV) en gevallen voor
de nieuwste Kia Sportage.
Om eerste stap naar elektrificatie te doen voor de full hybride
gekozen. Na proefrit overtuigd van kwaliteit, toen nog 7 jaar
garantie, genoeg ruimte, ook voor de hond, digitale
instrumentarium dat prima werkt etc. en rijgedrag.
Na bijna 60000 km en 4 jaar niets dan lof voor KIA.
Paar kleine aantekeningen, die er altijd wel zijn, zijn b.v.
- de inschakeling van de van de versnelling door de draaiknop:
Bij snel starten en draaien voor de D stand kan die het niet
bij houden en blijft dan in N staan 🤷🏼.
- koets beweegt, voor mij te, veel bij bocht icm drempel,
blijft wel stabiel zijn koers houden.

Comfort is prima in orde, maar is ook duurste uitvoering met bv
camera’s bij gebruik richtingwijzer (waarom doen alle
autofabrikanten dit niet?) en stoelkoeling die ik zelden
gebruikt heb.
Prestatie is meer dan voldoende met 230 pk, wegligging, op
bovenstaande opmerking na, voor dit type auto prima.
Verder heb ik nooit iets van problemen gehad dus
betrouwbaarheid is top.
Kosten? Aanschaf is/was relatief bescheiden, verbruik rond
6,0 ltr/100 km; dus voor ons ouderen onder ons rond 1 op 16,5

Na 4 jaar naar tevredenheid gereden te hebben, de stap gezet
om naar een EV te kijken, kan nu nog een 3 fase aansluiting
krijgen en thuis een laadpaal installeren. Het is een
Skoda Elroq 60 sportline geworden (de huidige KIA
ontwerpen zijn niet ons ding dus voor ons geen EV5)
en nemen dus binnenkort afscheid van de Sportage.
Voor de geïnteresseerde kan ik hem gerust aanbevelen, je
doet er zeker geen miskoop aan.👍🏻

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lees ook

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Lees ook