Kia Picanto 1.0 DPi GT-Line 4-zits (2025)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Picanto 1.0 DPi GT-Line 4-zits |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 12 km |
Kia Picanto GT line 2025
- 12 km
Sinds vorige week in het bezit van een Kia Picanto GT line in de kleur zwart, mijn vrouw vond in de showroom de kleur adventure green ook mooi, maar aangezien ik erin rijd en ook later economisch doordenkt met inruilen weer, levert een zwarte meer op, dit werd ook door de verkoper bevestigd.
De eerste 500km zijn gereden en wat valt op. De auto rijdt prettig, besturing is dik in orde, alleen bij heuvels voel je het wel tov mijn vorige auto Ford Fiesta, dan is de Picanto wat stugger. Voordeel is wel dat auto goedkoper in verzekering is 36 euro( all in, inzittendenverz. en 3 jaar nieuwwaarde) tov 60 euro Fiesta, mrb is ook lager. De afwerking is mooi in de Picanto op de GT line, de sportieve accenten zie je zo, verder heb ik als extra optie rode led voetverlichting ingezet( tip aangeschaft via Kia Duitsland via mailcontact en via post laten versturen en laten inbouwen bij de dealer van aanschaf, scheelt je bijna de helft, dan door bij aanschaf alles door de dealer te laten doen,zo ie zo zijn dezelfde accessoires in Duitsland goedkoper)
Op de GT line zitten bijna alle hulpmiddelen, die werken perfect, sommige te perfect, de snelheidslimietsensor begint al enorm te piepen als je 1km te hard rijdt( bij 30km, bij 50km etc. ) Tip dit kan je uitzetten moet je wel elke keer doen bij het starten van de auto, dat went wel altijd beter dan dat keihard gepieper tijdens je autorit weer, dat doe je als volg: druk op setup dan druk je op voertuiginstellingen dan ga je naar snelheidslimiet en dan druk je op het 3e rondje in je scherm met snelheidslimietinformatie en je bent van het irritant gepiep af tijdens het rijden.
Bijna alle rijhulpen zijn aanwezig, mis wel de regensensor die had Kia voor die prijs er nog wel bij moeten/mogen doen. Dodehoeksensor werkt goed en ook rijbaansensor geen probleem.
Auto rijdt goed mee met het verkeer, als je eenmaal op snelheid bent is inhalen geen probleem ook niet op de autosnelweg( 130km en 100km), maar voordat je op de 100 bent zou ik niet links gaan rijden dan moet de auto echt op gang komen. Het schakelen van 1 naar 5 gaat heel makkelijk, ik merk wel zodra je in de 3e versnelling gaat de auto een kleine terugslag geeft daar moet de motor extra aan de slag, je merkt dat daar wat tijd gaat verloren naar de 100 toe. Als je de auto in zijn achteruit wilt zetten merk ik af en toe dat je wat meer kracht moet zetten dan normaal( de ene keer heel soepel maar de andere keer wat moeizamer tov van het gewoon schakelen van 1 naar 5 toe wat wel heel soepel loopt.
Kortom tot nu een super auto, zodra ik wat meer km's heb gereden zal ik weer wat extra informatie geven
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia Picanto
Had je deze auto's al gezien?

Kia Picanto 1.0 DPi ComfortLine 67pk | NL- auto | Airconditioning | Cruise Control | Bluetooth | DAB |
- 2024
- 11.883 km

Kia Picanto 1.0 DPI ExecutiveLine | Stuur-/stoelverwarming | Clima | Camera | LED | Draadloze lader | 15" LM | Navi | Cruise |
- 2024
- 21.761 km

Kia Picanto 1.0 DPI DynamicPlusLine * betreft demo alleen beschikbaar voor proefritten *
- 2025
- 0 km