AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Kia
  • Niro
8

autoreview

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine (2019)

Wendy 6234780
  • Wendy 623478013
  • Review
1 december 2019 om 02:09
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst200 km
Gemiddelde lezerswaardering: 45%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste hybrid ervaring

  • 200 km
  • 1 december 2019

samenvatting:
- mooi interieur
- stoelen okay
- boordcomputer gemakkelijk in gebruik
- 18" velgen: je voelt de weg (drempels ed) wel goed, maar niet storend
- auto kiest wanneer je EV rijdt
- in eco stand is auto best sloom
- in sportstand kun je makkelijk meekomen in het verkeer
- verbruik: ben benieuwd of 1:20 haalbaar is met een normale rijstijl

Reden voor mij om een hybrid te kopen, is om toch minder milieubelastend km's te maken, en tegelijkertijd een kostengunstig alternatief te hebben voor hetgeen ik reed (diesel). PHEV vond ik nog te duur.
De bedoeling is om zoveel mogelijk gebruik te maken van de EV stand als mogelijk, zonder in te leveren op de rijbeleving.

Mijn eerste ervaring met deze auto is dat de rijbeleving goed is, maar dat de eco-stand niet goed vooruitkomt. Dit is geen probleem als je bijvoorbeeld ergens in het midden staat van de rij voor een stoplicht, want dan kom je wel goed mee. Sta je vooraan, dan is ie echt niet snel genoeg weg, naar mijn idee. Na het ontdekken van de sportstand, is dat probleem opgelost: dan rijd je lekker vlot weg. Volgens mij ook niet zo'n probleem qua verbruik: als je de snelheid hebt bereikt, heb je m zo weer in de eco-stand gezet, en is een gecombineerd gebruik, of zelfs EV weer mogelijk.'

Ik merk dat bij het koud wegrijden de auto vaak de brandstofmotor activeert. Daarna kun je binnen de bebouwde kom (30 km/u) vrij snel EV rijden. Als je net bent aan het rijden is het lastig om de auto met 50 km/u in EV te krijgen. Kom je de bebouwde kom in na een stuk op snelheid te hebben gereden (en de accu dus kans heeft gehad om op te laden), dan is ie t/m 50 km/u op EV stand te rijden.

Wat ik jammer vind, is dat je de auto niet zelf in de EV stand kunt zetten (dmv een knop). Nu moet je in de meeste gevallen iets boven je gewenste snelheid gaan rijden en gas loslaten. Als de accu het toelaat, gaat de auto dan in de EV modus. Dit werkt sowieso tot 50 km/u, maar ik heb het idee dat dit met iets hogere snelheden ook werkt. Probleem is dat je dan meer bezig bent met die auto in EV te krijgen, dan dat je bezig bent met het verkeer. Ben je zelf natuurlijk bij, maar is niet handig.

Het regenereren via de schakelflippers werkt wel goed: je kunt naar keuze harder op de motor afremmen (dus de electromotor als dynamo gebruiken, en de accu opladen) om zo het gebruik van het rempedaal te minimaliseren. Nu is het volgens mij zo, dat als je het rempedaal gebruikt, de auto deels ook regenereert. Ik heb geen goed beeld wanneer dit nu het geval is, dus ik heb mij voorgenomen om het met de schakelflippers te doen.
Ik begrijp wel van mijn passagiers dat ze daar wel wat eerder wagenziek door worden (je remt toch harder af dan met een brandstofmotor, en voor een langere tijd). Of het ligt gewoon aan mijn rijstijl, haha.

Nou, al met al vind ik de eerste kennismaking met deze Niro prima, heel benieuwd wat er te halen is qua verbruik op langere termijn.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Kia Niro
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.6 GDi Hybrid. BusinessLine | leder | Navi | Automaat

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid. BusinessLine | leder | Navi | Automaat

    • 2016
    • 105.801 km

    € 16.500

    1.6 GDi Hybrid 141pk DCT6 DynamicPlusLine l 18" LM velgen

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid 141pk DCT6 DynamicPlusLine l 18" LM velgen

    • 2021
    • 250 km

    € 31.000

    1.6 GDi Hybrid DynamicLine

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine

    • 2019
    • 17.655 km

    € 23.945

Meer Kia Niro occasions

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Kia Niro specificaties
  • Kia Niro occasions
  • Kia Niro video's
Advies en informatie
  • Kia Niro tests
  • Kia Niro gebruikersreviews
  • Kia Niro index
PREMIUM
Kia Niro Hybrid - Eerste Rijtest

Kia Niro Hybrid - Eerste Rijtest

De elektrische variant van de Kia Niro is in ons land niet aan te slepen, maar ook de hybrideversies...

Lees meer
 

Kia Niro reviews

  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi PHEV DynamicLine (2020)

    Kia Niro 1.6 GDi PHEV DynamicLine (2020)

    2
    • 6 februari 2021
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine (2020)

    Kia Niro 1.6 GDi PHEV ExecutiveLine (2020)

    4
    • 28 december 2020
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2020)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2020)

    • 16 december 2020
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2020)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2020)

    3
    • 25 november 2020
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2020)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine (2020)

    • 15 november 2020
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine (2019)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine...

    12
    • 6 oktober 2020
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2020)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2020)

    2
    • 27 september 2020
meer reviews
Kia e-Niro vs. Volkswagen ID.4 - Dubbeltest

Kia e-Niro vs. Volkswagen ID.4 - Dubbeltest

130

Als Volkswagen met een op zichzelf staand, relatief betaalbaar elektrisch model op de markt...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

    • 27 februari 2021
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

    • 27 februari 2021
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    7
    • 21 februari 2021
  • Kia e-Niro vs. Volkswagen ID.4 - Dubbeltest

    Kia e-Niro vs. Volkswagen ID.4 - Dubbeltest

    130
    • 19 februari 2021
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Connect Edition (2018)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid Connect Edition...

    2
    • 18 februari 2021
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi PHEV DynamicLine (2020)

    Kia Niro 1.6 GDi PHEV DynamicLine (2020)

    2
    • 6 februari 2021
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    8
    • 30 januari 2021
Merk
Merk
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

    • 27 februari 2021
  • Review
    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

    Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine (2018)

    • 27 februari 2021
  • Autonieuws
    ‘Hyundai geen last van chiptekort door slim inkopen’

    ‘Hyundai geen last van chiptekort door...

    29
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Green NCAP deelt groene sterren uit aan 25 auto's

    Green NCAP deelt groene sterren uit aan...

    39
    • 25 februari 2021
  • Autonieuws
    Vernieuwde Kia Stinger 3.3 T-GDI V6 veel goedkoper

    Vernieuwde Kia Stinger 3.3 T-GDI V6 veel...

    41
    • 22 februari 2021
  • Autonieuws
    Kia toont Light Tactical Cargo Truck

    Kia toont Light Tactical Cargo Truck

    15
    • 22 februari 2021
  • Review
    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    Kia e-Niro 64kWh ExecutiveLine (2020)

    7
    • 21 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

      • Alfa Romeo
      • Alpine
      • Aston Martin
      • Audi
      • Bentley
      • BMW
      • Cadillac
      • Chevrolet
      • Citroën
      • Dacia
      • Donkervoort
      • DS
      • Ferrari
      • Fiat
      • Ford
      • Honda
      • Hyundai
      • Infiniti
      • Jaguar
      • Jeep
      • Kia
      • Lamborghini
      • Lancia
      • Land Rover
      • Lexus
      • Lotus
      • Maserati
      • Mazda
      • Mercedes-Benz
      • MG
      • Mini
      • Mitsubishi
      • Morgan
      • Nissan
      • Opel
      • Peugeot
      • Polestar
      • Porsche
      • Renault
      • Rolls-Royce
      • Saab
      • Seat
      • Skoda
      • Smart
      • Subaru
      • Suzuki
      • Tesla
      • Toyota
      • Volkswagen
      • Volvo

      © 2021 DPG Media Magazines B.V.

      onderdeel van DPG Media Magazines groep