Kia EV6 77.4kWh AWD GT-Line (2022)

autoreview

Kia EV6 77.4kWh AWD GT-Line (2022)

Signalement

UitvoeringEV6 77.4kWh AWD GT-Line
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst16.000 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldige EV

  • 4.700 km

Na proefritten in Ioniq 5, Mach E en EV 6 gekozen voor de KIA. In november 2021 besteld en na 7 lange maanden wachten begin juni afgeleverd. Wat een fantastische auto! Zo’n auto die je een glimlach geeft … en dat voor een KIA.
Na jarenlang Audi (A6 2x en A5), Mercedes en recent een DS7, nu in een KIA!!!!!
Wat rijdt deze auto heerlijk, acceleratie en wegligging zijn geweldig. Bij snelle bochten merk je wel dat je in een auto van bijn 2.000 kg zit. Actieradius tussen 450 en 480 km, ben benieuwd hoe dat deze winter zal zijn. Ik heb al meerdere ritten van 200+ km’s gereden en op de snelweg is de auto een genot om in te rijden, hij is zo stil.
Eén keer tot nu toe aan de snellader gestaan, toen er iemand naast mij kwam staan zakte de laadsnelheid naar 150 KWh, na 10 min toch voldoende geladen om thuis te komen. Enige minpunt vind ik de iets te vlakke zitting van de stoelen, maar zit verder prima met een lengte van 192 cm. Binnenkort een ritje van 400 km naar Duitsland, ik zal verslag doen van mijn ervaring.

Eerste trip naar het buitenland met EV

  • 7.200 km

Vorige week een trip naar de Duitse Eifel gemaakt, reisafstand ongeveer 380 kilometer, in principe makkelijk aan te rijden met de range van de EV6. Omdat bij de verblijfplaats geen mogelijkheid was om op te laden, gepland om bij het IONITY oplaadpunt aan de E40 bij Soumagne in België te stoppen. Het 1e jaar kun je met de KIA EV6 hier voor €0,29 per KWh laden (is een actie van KIA). Van de 9 oplaadpunten was er bij aankomst gelukkig precies nog één vrij. Laden (tot 80%) ging razendsnel, ik kwam als laatste aan en ging als eerste weg (binnen 10 minuten). Ik moet zeggen dat ik de eerste drie maanden met deze auto geen enkel moment laadstress heb gehad, kan mogelijk anders worden als je naar Spanje of Italië op vakantie gaat met de auto.

Interieurverwarming werkt niet

  • 16.000 km

Ik rijd nu 7 maanden in mijn KIA EV6 en heb nog steeds een dikke glimlach als ik achter het stuur zit. Er is wel één groot minpunt ontstaan, de interieur verwarming werkt niet goed en de standverwarming werkt helemaal niet. Met huidige temperaturen is dat niet heel fijn. Al teruggeweest naar dealer voor een software update, maar probleem nog niet opgelost. Volgende week weer langs voor een update. Het schijnt dat dit probleem veel vaker voorkomt bij bij EV6. Ik hoop dat KIA dit snel gaat oplossen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia EV6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.