Kia e-Soul 64kWh ExecutiveLine (2020) #4

autoreview

Kia e-Soul
Kia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-SoulKia e-Soul

Signalement

Uitvoeringe-Soul 64kWh ExecutiveLine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst2.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review

  • 2.000 km

Inmiddels zitten de eerste 2000 km in deze bijzonder uitziende EV erop. Op dit moment veel korte ritjes en 1 rit van 370km op één dag.

Ik heb deze EV gekozen vanwege z’n range van 350km(winter)-450km(zomer) en vanwege het praktische formaat icm alles opties die erop zitten. Ik heb een 3 dagen proefrit van 1500km in Duitsland gemaakt, om erachter te komen of de stoelen mij zouden bevallen maar uiteraard ook de aandrijflijn. Dikke pluspunten, natuurlijk hadden de stoelen nog een iets langere zitting mogen hebben en zijn ze niet zo geweldig als de AGR stoelen van de Astra die ik een tijdje heb gereden, maar toch een ruime voldoende. De E-Soul was/is een stuk sneller leverbaar dan de E-Niro. En ook een stuk gunstiger geprijsd. Het betreft een MY21 trouwens.

Wat nu opgevallen is:
*Zeer acceptabel verbruik bij koud en onstuimig weer, 19kWh/100km resulterend in een 380km op een volle accu.
*Prima functionerende app en media systeem in de auto.
*Fantastisch audiosysteem van Harman Kardon

Aandachtspuntje:
Laadsnelheid bij DC laders is met koud weer niet geweldig. Cold gate noemen ze dit. Als bescherming voor de accu wordt bij lage accu temperaturen (veel) minder snel geladen dan het maximum. Lees 40-50kW max i.t.t. de maximale 77-80KW. Bijna alle EV’s hebben hier in meer of mindere mate last van. Alleen Tesla schijnt dit goed te doen. Hopelijk komt Kia ooit met een mogelijkheid om zelf de accuverwarming in te schakelen, bvb een half uur voor je bij de snellader arriveert.
Wat Kia wel goed beheerst is een warme accu. Tijdens de proefrit was het 35-40gr echter kon de auto bijna altijd op max snelheid laden.

Later meer...

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens