Kia Soul | Nieuw: 100 kW, vanaf € 35.995

Wouter82

Moderator

g21yhbzbmpck.jpg

pwgyg2abgowj.jpg

u4ey8cqb97d8.jpg

yhqy4albz2jv.jpg

ndzyadhbqlw5.jpg

cqyyts0b8cmx.jpg

g67y2oqb69tc.jpg

pqsy0vzbgl1w.jpg

dh5yre9b3b58.jpg

5b4yos8brepe.jpg

329ywkkbhvra.jpg

8uoy90gbr9ck.jpg

ks1yenlbc3kc.jpg

ieoy4n1bok68.jpg

[size=x-large]Nieuwe Kia Soul is lefgozer[/size]

Derde generatie is de meest uitgesproken. Kia's Soul is altijd een lekker eigenwijs model geweest. Met deze zojuist in Los Angeles gepresenteerde derde generatie bewijzen de Koreanen dat de afgelopen jaren aan lef op designgebied helemaal niets is verloren. Sterker nog, deze derde generatie Soul is de meest eigenzinnige tot nu toe. De Soul die momenteel nog in de Nederlandse showrooms staat, is sinds een aantal jaar puur en alleen als EV te krijgen. Althans, in Nederland. In overige delen van de wereld wordt die tweede generatie Soul wél nog met reguliere brandstofmotoren te krijgen. Kia heeft vanavond in Los Angeles de nieuwe derde generatie Soul gepresenteerd. Direct in drie smaken.

De derde generatie Soul is er als EV, als GT-Line en als X-Line. De eerste is een volledig elektrische variant, de tweede is de sportieve van het stel en de laatste is een variant die is volgehangen met zaken als zwarte kunststof wielkastranden en skidplates. De nieuwe Soul is 4,2 meter lang en daarmee is hij 5,6 centimeter langer dan z'n voorganger. De breedte en hoogte blijven met respectievelijk 1,8 en 1,6 meter identiek. Wel neemt de wielbasis toe en wel met 3 centimeter tot 2,6 meter. De bagageruimte van deze derde Soul meet een verre van misselijke 674 liter. Bijna 142 liter meer dan die van de uitgaande Soul.

Stekkeren
Om maar met de EV te beginnen: deze krijgt een 64 kWh groot accupakket mee, een enorm verschil met het 27 kWh grote exemplaar dat in de huidige Soul EV ligt. De capaciteit van dat accupakket klinkt bekend, en dat heeft te maken met het feit dat Kia de aandrijflijn én het accupakket van de krachtigste versie van de elektrische Niro, de e-Niro, in de Soul EV legt. Dat betekent dat ook de Soul EV wordt aangedreven door een 204 pk en 395 Nm sterke elektromotor. Hoe ver de Soul daarmee komt, wil Kia nog niet kwijt. De e-Niro haalt met die aandrijflijn in ieder geval een WLTP-actieradius van 485 kilometer. De klep op de neus biedt toegang tot een laadopening.

De Soul EV is in vier rijmodi te zetten: Eco, Comfort, Sport en Eco+. De Noord-Amerikaanse tak van Kia omschrijft een rijke standaarduitrusting, Zo zouden niet alleen de 17-inch grote lichtmetalen wielen, maar ook het 10,25 inch grote touchscreen dat bij het infotainmentsysteem hoort, een uitgebreid audiosysteem en een hele rits veiligheidssystemen standaard zijn. In dat laatste geval moet je denken aan zaken als Forward Collision Warning, Lane Departure Warning ,Lane Keeping Assist, adaptieve cruise control, parkeersensoren, en dodehoekdetectie.

Kia Nederland zegt nog niet met zekerheid te kunnen zeggen of ook de Nederlandse markt verrijkt wordt met deze vrolijke Koreaan. Mocht dat gebeuren, dan zal het wederom alleen om de volledig elektrische variant gaan.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-kia-soul-is-lefgozer/

Barri

Moderator

Jammer dat de reguliere versies niet worden overwogen voor Nederland. Die TGDI lijkt me gaaf! Zat pas te kijken naar zo eentje van het huidige model, erg leuk!
De achterkant van deze nieuwe is even wennen maar al met al staat er gewoon een gaaf ding.

rzasa

Gebruiker
Alsof er van achteren iemand tegenaan heeft gereden. Van voren ziet hij er vermoeid uit. Wel een eigen gezicht, toegegeven.

Zadelsnuiver

Gebruiker
rzasa zei:
Alsof er van achteren iemand tegenaan heeft gereden. Van voren ziet hij er vermoeid uit. Wel een eigen gezicht, toegegeven.

Was ook mijn eerste gedachte, ook de grootste afknapper bij de Niro imho. Verder een geinig ding, vooral de X-line spreekt me wel aan qua vormgeving.

Wulp

Gebruiker
Ik vind hem geslaagder dan ik dacht. Vooral die rooie is wel gaaf. Interieur oogt goedkoop..

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Soul EV in Euro-spec:

cd3yu85brms3_800.jpg

0gfyylbb63vy_800.jpg

nf4y8j6bivgk_800.jpg

Het is inderdaad toch wel een gaaf ding, een auto die duidelijk onderscheidend was en dat ook blijft. Minder vind ik het stuk plastic dat op het zwarte deel van de achterklep net onder de achterrruit geplakt is, men had daar wel voor een betere oplossing mogen kiezen. Ook de C/D-stijl had men strakker mogen maken. Door de kubusvormgeving zal de binnenruimte wel royaal zijn. De EV zou ook deze kant op komen en met de actieradius van de Niro en Kona EV wordt dat hier geheid een succes, al zal de meerderheid dan wel de nuchtere Niro EV verkiezen boven de Soul.

929V6

Actieve Gebruiker
D-C zei:
Minder vind ik het stuk plastic dat op het zwarte deel van de achterklep net onder de achterrruit geplakt is, men had daar wel voor een betere oplossing mogen kiezen.

Ik vind dat juist wel een leuke oplossing: het maakt de achterkant net wat massiever en minder anoniem en dat kan de auto goed hebben. Ik zie voor dit model wel een wat grotere markt dan alleen het EV-koperspubliek, zeker nu modellen als de Captur en 2008 wat op leeftijd beginnen te komen en Venga-rijders langzamerhand aan wat anders toe zijn.

Carfanatic

Gebruiker
929V6 zei:
D-C zei:
Minder vind ik het stuk plastic dat op het zwarte deel van de achterklep net onder de achterrruit geplakt is, men had daar wel voor een betere oplossing mogen kiezen.

Ik vind dat juist wel een leuke oplossing: het maakt de achterkant net wat massiever en minder anoniem en dat kan de auto goed hebben. Ik zie voor dit model wel een wat grotere markt dan alleen het EV-koperspubliek, zeker nu modellen als de Captur en 2008 wat op leeftijd beginnen te komen en Venga-rijders langzamerhand aan wat anders toe zijn.

Die zie ik eerder in een Niro of Stonic stappen. Ik zie het allemaal niet zo hoopvol in voor de Soul EV.

LcCifz4.jpg

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Carfanatic zei:
Die zie ik eerder in een Niro of Stonic stappen. Ik zie het allemaal niet zo hoopvol in voor de Soul EV.

Voorlopig zijn de enige alternatieven de Niro EV en Kona EV wat betreft actieradius. Je ziet dat de vraag naar elektrische auto's enorm is toegenomen sinds de auto's een fatsoenlijke afstand kunnen afleggen op een acculading. De Niro EV zit al over 3.000 bestellingen en dat zal voor de Hyundai Kona EV niet anders zijn. Zolang de concurrentie geen fatsoenlijk alternatief heeft, hebben Hyundai en Kia het rijk alleen.

Vorq

Gebruiker
929V6 zei:
...

Het lijkt me dat dat publiek (wat ouder) juist geen EV wil:

1. ouder dus conventioneel ingesteld
2. rijdt weinig dus brandstofkosten maakt niet veel uit
3. rijdt wel meer (buitenlandse) vakantietrips met onbekende laadmogelijkheden aldaar.
4. gepensioneerd, geen zakelijk voordeel.

Ik sta best open voor een EV en kan het zakelijk ook makkelijker dan een particulier.

Ik rij echter te weinig, net als heel veel automobilisten zit ik rond de 10.000km/jaar en dan zijn brandstofkosten relatief laag en kan je voor de pittige aanschafprijzen van een EV net zo goed een ICE wagen uitzoeken. Vergeet ook niet: iemand die van a naar b moet en een 3 jaar oude Kia op benzine koopt kan nog prima uit de voeten, nieuw kopen bij benzine is ook nog te overzien. Bij EV is de occassionmarkt nog schaars en nieuw is gewoon erg prijzig.

Daarbij ben ik nog steeds huiverig voor verrassingen zoals bezette laadpalen, vergeten stekkers en ongemak bij de enkele rit naar het buitenland of platteland.

Wouter82

Moderator

xqzynr1b27z0_800.jpg

Ook nummer 3 is een gave auto wat mij betreft. Ook omdat het een behoorlijk buitenbeentje is, het is geen crossover maar ook geen MPV of opgehoogde hatchback. En alleen al om een lange neus te maken naar de "concurrentie" vind ik dat Kia de Soul EV naar hier moet halen. Ford, Fiat, PSA, Toyota, Mazda en ook Volkswagen/VAG*) hebben voorlopig niks elektrisch te bieden, laat staan drie modellen.

[size=x-small]*) De E-Up en E-Golf zijn aangepaste modellen die al flink op leeftijd zijn.[/size]

929V6

Actieve Gebruiker
V0RQ zei:
929V6 zei:
...

Het lijkt me dat dat publiek (wat ouder) juist geen EV wil:

1. ouder dus conventioneel ingesteld
2. rijdt weinig dus brandstofkosten maakt niet veel uit
3. rijdt wel meer (buitenlandse) vakantietrips met onbekende laadmogelijkheden aldaar.
4. gepensioneerd, geen zakelijk voordeel.

Vergeet de sleurhut niet.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ Los Angeles International Auto Show:

dsc_2053.jpg

dsc_2056.jpg

dsc_2058.jpg

dsc_2050.jpg

dsc_2046.jpg

dsc_2041.jpg

dsc_2057.jpg

dsc_2060.jpg

Meer foto's: https://driving.ca/kia/soul/auto-shows/l-a-auto-show/2020-kia-soul-pokes-you-in-the-eye-with-style

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Kia Soul voor de thuismarkt:

8f46327b08ff99f7196b0341f43dca3d_1548258773_8796.jpg

8f46327b08ff99f7196b0341f43dca3d_1548258980_0552.jpg

8f46327b08ff99f7196b0341f43dca3d_1548258412_9415.jpg

1028303660_5gQY7Xhj_190123_EAB8B0EC9584ECB0A8_EC8F98EC9AB8EBB680EC8AA4ED84B0_ECA3BCED9689EC82ACECA784_5.jpg

8f46327b08ff99f7196b0341f43dca3d_1548258344_2161.jpg

8f46327b08ff99f7196b0341f43dca3d_1548258364_0961.jpg

8f46327b08ff99f7196b0341f43dca3d_1548258720_0381.jpg

8f46327b08ff99f7196b0341f43dca3d_1548258505_0459.jpg

Meer foto's: https://global-autonews.com/bbs/board.php?bo_table=ct_097&wr_id=1967

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Kia e-Soul is klaar voor Europa[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 26 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Kia presenteert op de aanstaande autosalon van Genève de Europese versie van de e-Soul. De elektrische auto komt in de tweede helft van dit jaar naar Nederland.

Kia maakt meer bekend over de nieuwe e-Soul, de elektrische uitvoering van de Soul. In andere delen van de wereld wordt de auto ook leverbaar met brandstofmotoren, maar in Europa krijgen we alleen de volledig elektrisch aangedreven versie. Die heeft de techniek van de e-Niro en dat betekent een forse vooruitgang voor zowel het uithoudingsvermogen als de prestaties.

De e-Soul heeft een 150 kW (204 pk) sterke elektromotor, die 395 Nm produceert. Het 64 kWh-accupakket is goed voor een rijbereik van 452 kilometer, volgens de nieuwe ‘realistische’ meetmethode WLTP. Volgens Kia is de e-Soul met een verbruik van 127 Wh/km zuiniger dan andere elektrische auto’s. De e-Soul kan met een snellader in 42 minuten van 20 naar 80 procent worden opgeladen. De prestaties van de auto zijn eveneens indrukwekkend, de elektrische Kia sprint indien gewenst in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u.

Uvo Connect

De Soul is de eerste Kia in Europa met het nieuwe infotainmentsysteem van het merk. Uvo Connect heet het, en het is voorzien van de nieuwste snufjes. Zoals smartphone-integratie, online services en ondersteuning via een app. In de Soul wordt het nieuwe systeem getoond op een 10,25 inch groot beeldscherm.

Het design van de nieuwe Kia Soul, dat eind vorig jaar werd gepresenteerd, is wederom opvallend. De auto is optioneel uit te voeren in twee kleuren, Kia biedt zeven verschillende two-tone-combinaties aan. De e-Soul is verder aan te kleden met een SUV-pakket met stoere uitziende beschermingsranden.

De prijzen van de nieuwe Kia e-Soul zijn nog niet bekend.

kia-e-soul-300753-800.jpg

kia-e-soul-300752-800.jpg

kia-e-soul-300751-800.jpg

kia-soul-ev-299664-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/februari/46157-kia-e-soul-is-klaar-voor-europa

Rutger DC

Actieve Gebruiker
e-Soul @ Genève:

kia_soul_2480h.jpg

kia_soul_2478f.jpg

kia_soul_2479g.jpg

kia_soul_2476d.jpg

Meer foto's: https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/new-kia-soul-ev-makes-european-debut-geneva

Wouter82

Moderator

[size=x-large]Elektrische bezieling vanaf ...[/size]

Dit kost de Kia e-Soul. Begin dit jaar trok Kia tijdens de Los Angeles Auto Show het doek van de nieuwe, derde generatie Soul. Die vrolijke Koreaan komt alleen als puur elektrische e-Soul naar ons land. Nu weten we ook wat die variant moet kosten. Kia vraagt minimaal € 42.995 voor de e-Soul die voor dat bedrag is uitgevoerd als DynamicLine. Voor dat geld krijg je een volledig elektrische Soul met een 64 kWh groot accupakket. Daarmee moet je een via de WLTP-methode vastgestelde actieradius van 452 kilometer kunnen halen. De e-Soul wordt aangedreven door een 204 pk en 395 Nm sterke elektromotor. Voor topversie ExecutiveLine vraagt Kia € 44.995 en daarmee valt ook het volledige bedrag van die topversie in de categorie van 4 procent bijtelling.

Een snel vergelijk: de Nissan Leaf 62 kWh is 217 pk sterk en heeft een bereik (WLTP) van 385 kilometer. Nissan vraagt minimaal € 45.850 voor die versie. De e-Soul heeft in de vorm van de e-Niro overigens ook een concurrent uit eigen huis. Die EV is met dezelfde aandrijflijn als de e-Soul (65 kWh, 204 pk) goed voor een actieradius van 455 kilometer en kostte bij zijn introductie vorig jaar € 42.510. Die e-Niro is eind dit jaar ook leverbaar met een kleiner 39,2 kWh accupakket. In dat geval is de elektromotor 136 pk en 395 Nm sterk en ligt de actieradius op 289 kilometer. Op de internationale leveringslijst van de e-Soul staat overigens ook een variant met het 39,2 kWh accupakket. Deze uitvoering heeft een 136 pk en 395 Nm sterke elektromotor en zou 277 kilometer ver moeten kunnen komen. Of die variant ook naar Nederland komt, is nog niet bekend. Wel weten we dat de Nederlandse e-Souls standaard een 10,25 inch digitaal display in het interieur hebben, een unit die bij een volledig nieuw infotainmentsysteem hoort. De ExecutiveLine krijgt daarbij ook een head-updisplay in de cockpit. De bagageruimte van deze derde Soul meet 315 liter. Gooi je de achterbank plat, dan kun je 1.339 liter aan bagage meenemen.

Bestellen kan per direct. Wel moet je even geduld hebben, de eerste exemplaren worden namelijk pas in januari 2020 geleverd. Wel kun je al vanaf eind deze maand een proefrit maken. De Soul met benzinemotoren komt niet naar Nederland.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-kost-de-kia-e-soul/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
5.200 euro duurder dan de Soul 64 kWh in Duitsland kost. De autofabrikanten zijn in ieder geval consequent. Ik vraag me af wie 'm gaat bestellen, mensen die de e-Soul leuker vinden dan de Niro of mensen die de levertijd op de e-Niro te lang vinden.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Nieuw instapmodel voor Kia e-Soul

1 juli 2020 | Kia breidt het aanbod van de volledig elektrische e-Soul uit met nieuwe technologie en nieuwe uitvoeringen. De volledig elektrische e-Soul is nu ook beschikbaar met een 100 kW (136 pk) elektromotor in combinatie met een compact 39,2 kWh batterijpakket. Standaard krijgen alle e-Souls voortaan een 11 kW 3-fase on-board lader, waarmee het batterijpakket nu tot drie keer zo snel wordt opgeladen.

De Kia e-Soul is sinds begin dit jaar in Nederland leverbaar met een 150 kW (204 pk) sterke elektromotor en een elektrisch rijbereik tot 452 kilometer (WLTP). Nu breidt Kia het e-Soul-gamma uit met een 100 kW (136 pk) elektromotor in combinatie met een batterijpakket van 39,2 kWh, goed voor een theoretische actieradius van 276 kilometer. Kia maakt de e-Soul met een prijs vanaf € 33.995,- voor een breder publiek bereikbaar.

Eveneens nieuw voor de Kia e-Soul is de 3-fase on-board lader, voortaan standaard op alle uitvoeringen. Dankzij deze nieuwe 3-fase laadtechnologie is de Kia e-Soul bij een 11 kW (publiek) AC-laadpunt nu tot driemaal zo snel weer opgeladen. De nieuwe uitvoering met een 39,2 kWh batterij is nu bijvoorbeeld na ruim 4 uur (van 0% tot 100%) alweer 'good to go', wat deze variant naast zijn scherpe vanafprijs extra aantrekkelijk in het gebruik maakt. DC snelladen kan uiteraard ook. De 39,2 kWh-versie laadt bijvoorbeeld in een klein half uur tot 50% bij (van 10% naar 60%), via een 50 kW snellader.

Tegelijk met de introductie van de nieuwe 39,2 kWh-batterij heeft Kia ook de uitvoeringen van de e-Soul vernieuwd. Dat betekent dat het model nu keuze biedt uit vier uitvoeringen: ComfortLine en DynamicLine (beide enkel voor de 39,2 kWh-versie), DynamicPlusLine en ExecutiveLine. Deze laatste is exclusief voorbehouden aan de e-Soul met 64 kWh batterijpakket, die voortaan standaard is voorzien van het SUV-pack en een warmtepomp. De warmtepomp is optioneel voor de uitvoeringen met een 39,2 kWh batterij en heeft een meerprijs van € 995,-. Daarnaast beschikt de 64 kWh variant over een trailer pack met een gehomologeerde verticale last van 100 kg en een trekgewicht van maximaal 300 kg. De 39,2 kWh variant kan niet worden uitgevoerd met een trailer pack, hiervoor is een draagsysteem beschikbaar voor een fietsendrager.

Vanaf de DynamicLine uitvoering beschikt de e-Soul over het slimme UVO Connect van Kia. Daarmee is het niet alleen mogelijk om het interieur van de e-Soul via de smartphone voor te verwarmen of af te koelen, maar kan bijvoorbeeld ook vanuit kantoor of huis een laadsessie worden gestart en een route naar het navigatiesysteem worden verzonden.

Dankzij de introductie van de e-Soul met 39,2 kWh batterijpakket is de elektrische urban crossover van Kia er nu al vanaf € 33.995,-. Snelle particuliere beslissers kunnen bovendien profiteren van de huidige, tijdelijke overheidssubsidie van € 4.000,- op volledig elektrische auto's. Nog aantrekkelijker wordt het met de inruilpremie van € 2.000,- die Kia momenteel aanbiedt voor de nieuwe e-Soul modeljaar '21. Samen met de overheidssubsidie voor elektrische auto's is het model nu al te rijden is vanaf € 27.995,-. De e-Soul modeljaar '21 is per direct te bestellen en de eerste uitleveringen worden medio het vierde kwartaal van dit jaar in Nederland verwacht.

Bron: https://www.autozine.nl/kia/soul/nieuws/nieuw-instapmodel-voor-kia-e-soul

Prima aanbieding lijkt mij.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Nu ook lagere prijzen voor de e-Soul 64 kWh:

[size=medium]Kia e-Soul 64 kWh stuk goedkoper[/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 24 november 2020 om 15:50[/size]
Kia zet nieuwe uitvoeringen op de prijslijst van de in Nederland alleen als elektrische e-Soul leverbare Soul. De e-Soul is er met twee verschillende accupakketten. De Kia e-Soul EV met het 64 kWh grote accupakket is dankzij de komst van de nieuwe uitvoeringen een stukje toegankelijker geworden.

De Kia e-Soul met het 39,2 kWh grote accupakket en dus met de 136 pk sterke elektromotor heeft in Nederland een vanafprijs van €33.495. Die instapversie is uitgevoerd als ComfortLine, maar is ook als DynamicLine en Dynamic PlusLine te krijgen. De Kia e-Soul met het 64 kWh grote accupakket en dus met de 204 pk sterke elektromotor was alleen als DynamicPlusLine en als nog hoger gepositioneerde ExecutiveLine te krijgen. De vanafprijs van de e-Soul 64 kWh lag daarmee op €39.495. Die krachtigere e-Soul met grotere actieradius wordt nu een stukje beter bereikbaar. Kia brengt de basisuitvoering ComfortLine en de daarboven geplaatste DynamicLine namelijk ook naar de Kia e-Soul 64 kWh!

De nieuwe vanafprijs van de Kia e-Soul met 64 kWh groot accupakket ligt dankzij de komst van de ComfortLine-uitvoering nu op €36.495. De meerprijs voor de 204 pk sterke elektromotor en het 64 kWh grote pakket bedraagt ten opzichte van de gelijk uitgevoerde maar 136 pk sterke e-Soul met een 39,2 kWh groot accupakket dus €3.000. Voor de e-Soul 64 kWh DynamicLine vraagt Kia een bedrag van €38.495. De e-Soul met het 39,2 kWh grote pakket heeft een elektrische actieradius van 276 kilometer en sprint in 9,9 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De versie met het 64 kWh grote pakket heeft een range van maar liefst 452 kilometer en schopt het tot 167 km/h.

Prijslijst Kia e-Soul 2021
Accupakket Vermogen Actieradius Uitvoering Prijs
39,2 kWh 136 pk, 395 Nm 276 kilometer ComfortLine € 33.495
39,2 kWh 136 pk, 395 Nm 276 kilometer DynamicLine € 35.495
39,2 kWh 136 pk, 395 Nm 276 kilometer DynamicPlusLine € 36.395
64 kWh 204 pk, 395 Nm 452 kilometer ComfortLine € 36.495
64 kWh 204 pk, 395 Nm 452 kilometer DynamicLine € 38.495
64 kWh 204 pk, 395 Nm 452 kilometer DynamicPlusLine € 39.495
64 kWh 204 pk, 395 Nm 452 kilometer ExecutiveLine € 43.495

Uitrusting
Ook in basisuitvoering ComfortLine kom je er als e-Soul-klant niet bepaald bekaaid van af. Adaptieve cruise control is bijvoorbeeld gewoon standaard. Hetzelfde geldt voor een achteruitrijcamera, een DAB+-radio, climate control, elektrisch verstelbare- en verwarmbare butienspiegels, ledkoplampen en -achterlichten, een met leer bekleed stuurwiel en 17-inch lichtmetaal. De DynamicLine heeft onder meer een 10,25-inch infotainmentsysteem met navigatie, parkeersensoren achter, batterijverwarming en dakrails. De DynamicPlusLine voegt daar zaken als elektrisch inklapbare buitenspiegels, parkeerpiepers voor, een regensensor, stof/lederlook-bekleding en stuur- en stoelverwarming aan toe. De 64 kWh-versie heeft als DynamicPlusLine ook nog eens een warmtepomp en het Trailer Pack. Topversie ExecutiveLine wordt afgetopt met onder meer een audiosysteem van Harman Kardon, dodehoekdetectie, een inductielader, Rear Cross Traffic Alert, een head-updisplay, vollederen bekleding, elektrisch verstelbare voorstoelen en stoelverwaring én -koeling achter. Ook heeft deze uitvoering het SUV-pack dat een reeks cross-overachtige designdetails aan het exterieur van de e-Soul toevoegt.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-e-soul-64-kwh-stuk-goedkoper/

MCW

Actieve Gebruiker
2023-kia-soul.jpg

2023-kia-soul.jpg

2023-kia-soul.jpg

2023-kia-soul.jpg

2023-kia-soul.jpg

2023-kia-soul.jpg

2023-kia-soul.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/photo/6621960/2023-kia-soul/

Wheel Critic

Gebruiker
Kia maakt mooie auto's, maar de Soul heb ik altijd maar een raar ding gevonden. Iets voor de Aziatische smaak.

Verkoopt ook voor geen meter in NL.
Alle time verkoop:
Picanto 133.530
Soul 4.011

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De Kia e-Soul heeft geen echte facelift gekregen zoals de versie met verbrandingsmotoren in Noord-Amerika, maar het viel me op dat de auto geruisloos wél de nieuwe achterlichtindeling (met een heldere of donkere in plaats van rode kunststoffen cluster) heeft gekregen. Daarnaast zijn er dus nieuwe Kia-logo's rondom en is de grille aangepast. Voortaan prijkt het logo op de grille.

kia-soul-suv-pack-my23-design-w.jpg

kia-soul-suv-pack-my23-iconic-suv.jpg

kia-soul-suv-pack-my23-the-chic-electric.jpg

kia-soul-suv-pack-my23-electrify-your-life-w.jpg

kia-soul-suv-pack-my23-quitely-impressive.jpg

kia-soul-suv-pack-my23-individualized-comfort.jpg

Bron: https://www.kia.com/nl/modellen/e-soul/ontdekken/

De huidige prijslijst:
39.2kWh ComfortLine € 37.295
39.2kWh DynamicLine € 38.895
64kWh DynamicLine € 42.695
64kWh DynamicPlusLine € 43.695