Jeep Grand Cherokee 4.0i Laredo (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Cherokee 4.0i Laredo |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 160.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb deze Jeep Laredo (niew model) two-wheel drive via E-Bay in Amerika gekocht. Een Laredo met bijna alle opties van een Ltd behalve stoelverwarming en climate control.
Een mooie auto met hier en daar wat gebruiksporen,
Wel een gedoe met de RDW, die mij dwongen om via Duits kenteken de auto in te voeren. met dank aan
VDS in Zoetermeer overigens, anders zou ik mijn auto alleen op de oprit hebben kunnen parkeren. Comfort is , zeker voor langere mensen voortreffelijk (8-voudig instelbaar) fijne lederen bekleding, audio installatie (Infinity) is het beste wat ik tot nu heb gehad, met bediening achter het stuurwiel. Boardcomputer met veel info. Het verbruik valt mij reuze mee. Gemiddeld zit ik met een rustige rijstijl tussen de 12 en 13 liter per 100 km met hulp van oa de slimme cruisecontrol. Ondanks z"n hoge kilometerstand is het olieverbruik nihil, ook na een lange rit naar Zuid-Frankrijk. waarschijnlijk vanwege het lage toerental van de motor.
Aan de vering moet je wel wennen, omdat hij nogal wiebelt op slecht wegdek. Op de grote weg zou het een dweiler zijn, maar daar heb ik tot nu niets van gemerkt. Tegen het weggedrag van de Audi A6 die ik hiervoor had kan hij uiteraard niet op, want het is natuurlijk wel een kleine ’truck’ en geen limousine. Verder kun je met de achterbankjes naar beneden veel vervoeren met de hoge laadruimte.
Op de Amerikaanse websites lees je veel over problemen met z"n kromtrekkende remschijven, wat door de dealer overigens niet wordt ontkend. Maar dat ligt voornamelijk aan je rijstijl. Ten eerste remt de auto met z"n forse gewicht niet echt af op de motor, dus moet je wel veel remmen, tenzij je een beetje anticipeert.
Nadat je flink geremd hebt, is het raadzaam om hem in de ’N’ te zetten, zodat de remschijf gelijkmmatig kan afkoelen. Zo voorkom je heel eenvoudig het kromtrekken van de schijven. Ik heb tot nu toe geen enkel probleem met de remmen gehad. Tot nu toe prima tevreden.
PROBLEMEN
De airco werkte niet goed. Ik heb de airco laten afpersen en nieuwe vloeistof laten bij vullen en hij werkt nu prima (kosten Euro 125,00). Verder moest ik de kleine telescoopveertjes van de motorkap laten vervangen. (kosten Euro 70,00)
Eén van de achterramen gaat niet open (wel centraal bij de bestuurder) dit probleem schijnt zich vaker bij de Jeeps voor te doen. Bij mijn vorige auto, een Audi A6 had ik een dure grap met de vervanging van de distributieriem (euro 550,00). Deze motor wordt geregeld door een ketting en die gaat zeer lang mee.
Het algehele interieur is fraai maar straalt niet de degelijkheid uit die je bij Duitse auto"s ziet. Het dasboard komt wat plasticachtig over en aangezien je in Nederland meer dan Euro 50.000 neerlegt voor een (kale) Jeep, dan zijn er toch heel wat concurrenten, met name de Japanners. Maar goed smaken verschillen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren