Jeep Cherokee 4.0i SE (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Cherokee 4.0i SE |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 174.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Jeep Cherokee van het model tussen 97 en 2001. Bij aanschaf de NAP geraadpleegd en de km stand van 174000 bleek te kloppen. Al met al een zeer fijne en betrouwbare auto. Deze rijdt op LPG. Verbruik stad 1 op 4. Grote weg 1 op 6 bij 120 km p.u..
Bij rustig rijden 100 km p.u. haal ik soms de 1 op 7. Op Lpg is hij beduidend minder krachtig van op benzine. Voordeel van dit type cherokee is natuurlijk het gewicht, deze is voor een terrein auto redelijk licht van gewicht. De automaat is prima, wel een redelijke slip voordat hij bij 70 km op slot gaat. Dit is mijn derde cherokee 4.0 en ik moet wel bekennen dat dit de hoogst verbruikende cherokee is. De minst verbruikende was een '89-er LO 4.0. Daarna kocht ik een '91-er 4.0 met HO motor. Die was weer iets zuiniger als mijn huidige Cherokee. Het interieur is wat minder Amerikaans als de oudere modellen.
Het grote voordeel van deze auto's is het weggedrag in de winter. Vooral het beklimmen van besneeuwde bergen is zeer prettig met deze auto. Ook het trekkend vermogen is zeer fijn.
Nadelen van de Cherokees zijn de vaak doorzakkende achterveren. Is op te lossen d.m.v. vervangen. Kost rond de 200 euro aan onderdelen. Verder moet je natuurlijk fan zijn van het model en ik moet bekennen dat ik bijna nooit iemand hoor zeggen dat dit lelijke auto's zijn. Het zijn gewoon erg mooie stoere auto's met fantastische prestaties.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.