Hyundai Tucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD (2004)

autoreview

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson CrossHyundai Tucson CrossHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson

Signalement

UitvoeringTucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het eerste dat ons aantrok in deze wagen was (en is nog steeds) zijn uitstraling: robuust, maar toch niet zo"n groot bakbeest dat je er Nijmegen niet mee in durft (...). Daarnaast zijn twee tienerjongens natuurlijk een prima steuntje in de rug van pa om uiteindelijk van MPV over stappen naar SUV. Toen ook nog bleek dat de wagen binnen een week leverbaar was (hij was in navy-blue juist binnengekomen bij de dealer) was de koop snel gesloten.
Hoewel hij moest concurreren met mijn vorige wagen: een compleet uitgeruste andere Koreaan (de Daewoo Tacuma), wint hij op vrijwel alle punten. Het enige dat ik mis is de lendensteun in de bestuurdersstoel. Daar staat tegenover dat de overcomplete inrichting en natuurlijk de "looks" alles weer goedmaken. Nooit geweten dat rijden met cruise control zo relaxed is. Je hoeft nooit meer te letten op de flitspalen op de stadsautoweg..!
Met de hoge zit en de ruime blik rondom voel je je "king of the road". Neem daarbij de zeer goede wegligging en een tweeliter motor die je de nodige reserve biedt als je het nodig hebt (inhalen) en je vindt het zelfs vervelend om uit te stappen...

PROBLEMEN

Het enige minpunt is natuurlijk het benzine-verbruik. Toch merk ik een kleine verbetering. De 12,2 liter op de 100 km die in het begin op de boordcomputer stond, is inmiddels gezakt naar 11 liter. Okee, dat is nog steeds 1 op 9, maar voor ’n wagen van bijna anderhalve ton is dat nog wel te doen. Daarbij moet ik opmerken dat ik vrijwel alleen maar stadsverkeer rijd, maar wel volgens het ’nieuwe rijden’.
Op de verschillende forums lees ik dat men over de hele wereld klaagt over het verbruik van de Tucson, maar vanuit de leverancier wordt er blijkbaar niets gedaan.
Mijn conclusie na 4 maanden Tucson-gebruik: een lekkere wagen, waarbij het enigszins hoge verbruik ruimschoots wordt gecompenseerd door een heleboel andere pluspunten.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.