Hyundai Tucson 2.0i CVVT ActiveVersion 2WD (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tucson 2.0i CVVT ActiveVersion 2WD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 9.500 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na 2 jaar lang in bezit geweest te zijn van een bmw 3 serie (2002) met veel zorgen , vond ik het tijd worden voor een auto met hogere instap vanwege mijn soms opspelende rug.
Na wat MPV’s en SUV’s bekeken te hebben was de keus in het begin wat moeilijk.
Waar moet je nog meer op letten dan een goede instap én zit positie.
In een paar weken tijd wat type’s en modellen uitgeprobeerd (testritten).
Na deze ritjes kwam ik toch snel achter de plussen en de minnen van deze vehicles.
De Hyundia Tucson 2.0i CVVT 2WD kwam bij mij als geslaagde SUV uit de bus.
De Tucson zit goed en lekker hoog voor mij en rijdt verder als een personenauto.
Maar de doorslag gaf toch ook wel o.a. modern design , hoop extra’s zoals standaard : verwarmde spiegels , airco , elektrische ramen (voor én achter) zelfs een achterraampje die open kan in de 5e deur zodat je makkelijk kleine boodschapjes simpel achterin kunt leggen zonder dat de achterklep open moet.
En een gigantische binnenruimte (óók achterin).
Ook standaard is er een klein verwarmings-elementje onder in de voorruit , dat bij vorst de onderkant van de voorruit direkt ontdooid (dus geen vast zittende ruitenwissers in de winter).
Standaard mooie lichtmetalen velgen en anti-reflexiebaan boven in voorruit.
En dan als klap op de vuurpijl dan die prijs.
Dat scheelt nogal vergeleken met andere SUV’s van deze grote.
Maar er zijn ook een paar kanttekeningen aan deze auto.
Het dashboard ziet er prachtig mooi uit maar alles is keihard plastic (makkelijke beschadigingen).
Wat mij daaraan weer opvalt is : het rammelt of kraakt nergens !
En dan het benzine verbruik , gemiddeld 1:9,5 .
Ik heb de Tucson gekocht met 9500 km. op de teller en bij 12 dkm. heb ik er een Vialle gasinstallatie met flashlube in laten zetten.
De Tucson rijdt net zo mooi op gas als op benzine (totaal geen verschil).
De auto rijdt op gas 1:8 , maar als je gaat tanken gaat er een wereld voor je open.
Voor zo’n 22 euro gaat de gastank helemaal vol en heb ik een radius van plm.420 km.
De motor loopt soepel en rustig en heeft genoeg trekkracht op gas.
Deze zomervakantie gaat er een caravan achter en dan naar Frankrijk.
Ik heb de Tucson nu ongeveer 8 maand en heb er nog geen centje spijt van.
PROBLEMEN
Bij aanschaf van deze auto stonden de wielen in onbalans en trok de auto ietsje naar rechts.
Dit heb ik in eerste instantie bij de desbetreffende dealer laten verhelpen.
Maar die heeft het niet op kunnen lossen.
Toen heb ik een andere Hyundai-dealer dit uit laten voeren en men heeft daar alles uitgelijnd en uitgeballanceerd (alle vier wielen).
En zie : geen trillend stuur meer en het stuur staat nu ook weer recht.
En bij koude motor schakelt de Tucson wat zwaar (vooral naar de 2e versnelling), maar zodra de versnellingsbak een beetje op temperatuur komt gaat het beter.
In het begin liep de motor nog wat door bij het over of terugschakelen naar andere versnellingen.
Maar sinds de motor op gas rijdt is dit zo goed als verholpen en rijdt nu prima.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren