Hyundai Tucson 2.0i CVVT ActiveVersion 2WD (2004)

autoreview

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson CrossHyundai Tucson CrossHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson

Signalement

UitvoeringTucson 2.0i CVVT ActiveVersion 2WD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf9.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 2 jaar lang in bezit geweest te zijn van een bmw 3 serie (2002) met veel zorgen , vond ik het tijd worden voor een auto met hogere instap vanwege mijn soms opspelende rug.
Na wat MPV’s en SUV’s bekeken te hebben was de keus in het begin wat moeilijk.
Waar moet je nog meer op letten dan een goede instap én zit positie.
In een paar weken tijd wat type’s en modellen uitgeprobeerd (testritten).
Na deze ritjes kwam ik toch snel achter de plussen en de minnen van deze vehicles.
De Hyundia Tucson 2.0i CVVT 2WD kwam bij mij als geslaagde SUV uit de bus.
De Tucson zit goed en lekker hoog voor mij en rijdt verder als een personenauto.
Maar de doorslag gaf toch ook wel o.a. modern design , hoop extra’s zoals standaard : verwarmde spiegels , airco , elektrische ramen (voor én achter) zelfs een achterraampje die open kan in de 5e deur zodat je makkelijk kleine boodschapjes simpel achterin kunt leggen zonder dat de achterklep open moet.
En een gigantische binnenruimte (óók achterin).
Ook standaard is er een klein verwarmings-elementje onder in de voorruit , dat bij vorst de onderkant van de voorruit direkt ontdooid (dus geen vast zittende ruitenwissers in de winter).
Standaard mooie lichtmetalen velgen en anti-reflexiebaan boven in voorruit.
En dan als klap op de vuurpijl dan die prijs.
Dat scheelt nogal vergeleken met andere SUV’s van deze grote.
Maar er zijn ook een paar kanttekeningen aan deze auto.
Het dashboard ziet er prachtig mooi uit maar alles is keihard plastic (makkelijke beschadigingen).
Wat mij daaraan weer opvalt is : het rammelt of kraakt nergens !
En dan het benzine verbruik , gemiddeld 1:9,5 .
Ik heb de Tucson gekocht met 9500 km. op de teller en bij 12 dkm. heb ik er een Vialle gasinstallatie met flashlube in laten zetten.
De Tucson rijdt net zo mooi op gas als op benzine (totaal geen verschil).
De auto rijdt op gas 1:8 , maar als je gaat tanken gaat er een wereld voor je open.
Voor zo’n 22 euro gaat de gastank helemaal vol en heb ik een radius van plm.420 km.
De motor loopt soepel en rustig en heeft genoeg trekkracht op gas.
Deze zomervakantie gaat er een caravan achter en dan naar Frankrijk.
Ik heb de Tucson nu ongeveer 8 maand en heb er nog geen centje spijt van.

PROBLEMEN

Bij aanschaf van deze auto stonden de wielen in onbalans en trok de auto ietsje naar rechts.
Dit heb ik in eerste instantie bij de desbetreffende dealer laten verhelpen.
Maar die heeft het niet op kunnen lossen.
Toen heb ik een andere Hyundai-dealer dit uit laten voeren en men heeft daar alles uitgelijnd en uitgeballanceerd (alle vier wielen).
En zie : geen trillend stuur meer en het stuur staat nu ook weer recht.
En bij koude motor schakelt de Tucson wat zwaar (vooral naar de 2e versnelling), maar zodra de versnellingsbak een beetje op temperatuur komt gaat het beter.
In het begin liep de motor nog wat door bij het over of terugschakelen naar andere versnellingen.
Maar sinds de motor op gas rijdt is dit zo goed als verholpen en rijdt nu prima.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens