Hyundai Tucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD (2006)

autoreview

Hyundai Tucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD (2006)

Signalement

UitvoeringTucson 2.0i CVVT DynamicVersion 2WD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf219.000 km
KM-stand laatst235.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 219.000 km

Vandaag deze Hyundai Tucson van 2006 met 219.xxx KM op de teller opgehaald bij autobedrijf Hoge in Emmen. Hiervoor had ik een Mazda 323F uit 2003 met uiteindelijk 290.xxx KM op de teller (gekocht met 210.xxx KM in 2021). Deze heb ik na 3 jaar erin hebben gereden weg gedaan, omdat ik door mijn leeftijd toch een iets hogere instap fijner vond. De Mazda had zo zijn kwaaltjes, maar reed verder prima. Genoeg over de Mazda. Ik heb redelijk wat auto's bekeken met hogere instap, zoals de Mitsubishi Outlander, Kia Sportage, Skoda Yeti enzovoort. Het uiterlijk van de Outlander en Yeti vond ik niet geweldig, daarom eerst verder gekeken. Toen kwam ik de Sportage tegen en die beviel best goed. Reed heerlijk en trok best snel op voor hoe groot die is. Alleen de opties vielen me tegen van de Sportage die beschikbaar stond in mijn regio. Uiteindelijk kwam ik bij de Hyundai Tucson. De Tucson reed net als de Sportage heerlijk. Aangezien de Tucson en de Sportage dezelfde motor hebben (2.0i CVVT met 141PK) trok de Tucson ook redelijk snel op net als de Sportage. Ik was vrijwel zeker dat ik voor de Tucson zou gaan aangezien die heerlijk reed en de opties me ook goed bevielen (Climatecontrol, lederenbekleding, stoelverwarming. Ik kon mijn Mazda hier ook inruilen dus ben uiteindelijk voor de Tucson gegaan. Eindprijs wat ik voor de Tucson heb betaald lag rond de €3000,- dus een hele redelijke prijs. Voor nu alles op 5 ster en op langer termijn pas ik dit aan.

Eerste kilometers

  • 222.222 km

De eerste 3000 kilometers zitten er al weer op en de teller heeft 222.222 KM geraakt (zie foto 2). Hier mijn ervaring met de Tucson de afgelopen maand.

Hij rijd heerlijk, en de stoelen zitten ook heel comfortabel. Na lange ritten (langste rit tot nu toe is ongeveer 200km) stap je nog steeds fris uit de auto. De stoelverwarming werkt ook heel goed. En hobbels kan je best snel nemen door de goeie vering.

Het verbruik van de auto ligt op de snelweg met 110 KM/H zo rond de 1 op 13 en tussen de 95KM/H en de 100 KM/H ligt het vebruik rond de 1 op 14. Bij 110 KM/H zit de auto net op de 3000 toeren. De auto is dan ook vrij geluidloos. In de stad stijgt het verbruik wel iets naar ongeveer 1 op 10. Maar dit vind ik nog steeds acceptabel.

De achterbanden waren bij de koop al bijna aan vervanging toe, maar die konden nog wel wat kilometers mee. Deze moesten toch laatst vervangen worden en dit heeft mij €280,- gekost. Airco moest ook bijgevuld worden dus dat wou ik tegelijk met de banden doen. Uiteindelijk bleek de airco kapot te zijn. Deze laten maken kost ongeveer €600,-. Aangezien de winter eraan komt laat ik dit voor nu even zoals het is. Als de auto zonder grote problemen in Februari door de keuring komt, laat ik de airco ook maken. De radio die in de Tucson zat bij aankoop had alleen FM/AM en ik gebruik toch liever bluetooth. Dus een mooie autoradio met onder andere DAB+ en Bluetooth besteld. Deze kostte 150 euro en heb ik er zelf ingezet. Erg tevreden mee en het geluid van de Tucson is verbazingwekkend goed voor een standaard geluidsinstalatie (ik ben dan ook niks gewend maar vooruit).

Verder geen problemen gehad met de Tucson en verder echt een hele fijne auto om in te rijden.

Eerste 10.000 KM

  • 229.063 km

De titel zegt het al. De eerste 10.000 KM zijn behaald. Dit is tot nu toe mijn ervaring met de Tucson:

De auto rijd nog steeds heel fijn en de stoelen zitten nog steeds zeer comfortabel. Het gemiddelde verbruik is iets gestegen en ligt nu met het wat koudere weer rond de 9.1L/100KM dit is afgerond 1 op 11. Dit vind ik nog steeds netjes.

Eigenlijk zijn er tot nu toe bijna geen dingen waar ik mij aan erger. Wel is de draaicirkel nog even wennen. Die is voor mijn gevoel best groot (10.8 meter), maar zelfs na een halfjaar is dit nog wennen. Ook iets waar ik mij aan erger zijn de ruitenwissers. Deze maken een best kabaal. De automonteur zei dat het vuil kon zijn, maar ze konden ook uitgedroogd zijn en dan moeten ze dus vervangen worden. Hij heeft deze vervolgens schoongemaakt, maar dit verhielp het niet. Ik wou ook mijn koplampen laten polijsten. Maar hij zei dat de koplampen al zodanig waren beschadigd (diepe krassen enzovoort) dat er nieuwe ingeplaats moeten worden. Dit kon tijdens de keuring.

Verder rijd, schakelt en veert de auto nog zeer goed.

Gebruikskosten verlaagt van 4 ster naar 3 ster.

APK

  • 235.000 km

Afgelopen februari kwam de keuring van de Tucson. Deze kwam er zonder problemen door. Hier was ik uiteraard zeer tevreden mee. Het verbruik ligt rond de 1 op 10 (9.7L/100KM). En tot nu toe geen grote kosten gehad.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.