Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Comfort Smart (2022) #2

autoreview

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson

Signalement

UitvoeringTucson 1.6 T-GDI PHEV Comfort Smart
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf22 km
KM-stand laatst100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hybride werken en rijden

  • 100 km

Waarom een Hybride Plugin?
Omdat ik veel minder ben gaan rijden wilde ik de huidige gezinsauto(diesel) na 8 jaar rijden kwijt en omdat ik natuurlijk ook toe was aan iets nieuws :-).

Het zou dus een benzine, plugin of ev moeten worden al was voor mij die keuze zo gemaakt.

Waarom geen EV?
Mijn vrouw rijdt een Zoe en die bevalt uitstekend. Voor woon-werk (in Nederland) heb ik absoluut geen bezwaar tegen een EV en zag ik ook totaal geen issues.
Echter de 2x per jaar dat we volgeladen met auto op vakantie gaan richting het Zuiden zag ik met een EV nog niet zo zitten. Je bent 'verplicht' regelmatig te stoppen bij een laadstation, meerdere pasjes/apps nodig en op lokatie minder 'vrij' om gewoon spontaan de auto te pakken om een trip in de binnenlanden te maken.
Wij zijn helaas ook nog gebonden aan het hoogseizoen.

Als we nu op vakantie gaan stop ik op rustige parkeerplekken met natuurlijk liefst nog een mooi uitzicht. Over een aantal jaren kijk ik dan wel weer verder....

Waarom geen benzine?
Zo'n auto is natuurlijk wel een stukje goedkoper, maar was eigenlijk al geen optie meer.

Waarom dus een plugin?
Wij hebben thuis al een laadpaal, dus een plugin leek me logisch. Tevens vind ik elektrisch rijden wel enorm relaxed en in Nederland zal ik gewoon nu vaak deels elektrisch kunnen rijden.

Zelf aangeschaffen of (private)leasen?
Doordat wij in ons huis (1925) nog wat uitdagingen hebben met isoleren, zonnepanelen, wamtepomp(?) ... wilde ik niet/weinig voorfinancieren. Ben gaan rondkijken naar auto's , financieringsopties etc. Ook gekeken naar occasions etc. Uiteindelijk kwam ik deze auto bij toeval als 'occasion' in de private lease tegen met een fikse korting. Gloednieuw in de showroom (afgeketste deal?). Eenzelfde type auto laten financieren lukte mij niet voor dezelfde prijs.
Het blijft nog steeds een bak met geld, maar ik heb het er nu wel voor over omdat binnen nu en 4-5 jaar de kinderen waarschijnlijk niet meer mee gaan op vakantie etc.

Waarom een SUV?
Ik vind SUV's niet echt mooi, maar praktisch gezien is het wel handig. JE wordt toch een jaartje ouder he!
Tevens is zo'n hoge zit wel handig op de weg nu er al zoveel SUV's rondrijden.

Zoektocht
De zoektocht werd dus al sterk vereenvoudigd, een plugin-suv. Vervolgens in diverse auto's gezeten waarbij ik vooral lette op de zit achterin (Oudste nadert mij met m'n 1,92 al rap). Volvo viel voor mij helaas snel af (XC40 ben ik niet van gecharmeerd, XC60 te duur naar mijn smaak (ook 2-de hands)). Helaas zeg ik, want ik heb wel licht 'Zweedse' voorkeur (Volvo/Saab).

Maar al met al is voor mij een auto toch voornamelijk een vervoersmiddel waar ik natuurlijk liefst niet teveel gedoe mee wil hebben.

Waarom dus de Hyundai Tucson?
Omdat ik dus een goede deal tegenkwam m.b.t. private lease m.b.t. deze auto en ik dit ook wel een stoere auto vind. Tevens biedt deze auto genoeg zit/hoofdruimte ! Had nu wel geen keuze m.b.t. kleur etc...., maar de kleur engine red valt me niet tegen :-).

Ervaringen tot nu toe
Ik heb er tot nu toe nog enkel rondom huis gereden en dus nagenoeg alleen elektrisch. De aandrijflijn is wel fijn, het overschakelen gaat vloeiend. Ik heb een testrit gemaakt in een ander merk plugin-auto en daar vond ik de overgang zelfs enigszins hinderlijk/nerveus. Ik zou iedereen dus adviseren om in verschillende auto's te gaan testrijden als je voor hybride gaat.

Verder zit de auto vol met allerlei toeters en bellen die ik nog moet gaan ervaren.
De adaptieve cruisecontrol is natuurlijk wel fijn (op de snelweg). Verder is het natuurlijk fijn als er (passieve) veiligheidssystemen op zitten ter voorkoming van botsingen etc die evt ingrijpen.

Alle andere systemen etc (lane departure etc) ga ik denk ik toch weinig/geen gebruik van maken omdat als ik in de auto zit wel bezig wil zijn met de auto en omgeving. Anders ga ik wel met de trein.

Een goede zit, veilige goed rijdende auto en muziek...wat wil je nog meer. Als ik in de auto zit , zit ik normaliter amper aan knoppen behalve volume.

Wat betreft verlichting moet ik nog checken hoe het met de rijverlichting zit. In de Volvo stond die altijd aan, weet eigenlijk niet of bij de tucson bijvoorbeeld bij dagrijverlichting de achterlichten wel/niet aan staan. Straks even controleren.

Opmerking over het laden
Daar leek een eigenaardigheidje in te zitten. Ik heb de laadpaal thuis zo ingesteld dat deze in de daluren gaat laden. Nadat ik de Tucson had ingeplugd ging het laden 's avond niet van start.
Toen ik bij instellingen had ingesteld dat de laadkabel direct 'gelocked' moest worden als je deze erin steekt leek het de volgende avond wel te werken.
Standaard is de instelling dat bij LADEN de laadkabel pas gelocked wordt. Als je elders laad en dus direct wil gaan laden zal dit denk ik geen issue zijn...

Zal trachten over een tijd een wat betere review over rijden/systemen/verbruik te kunnen geven. Vooralsnog dus dik tevreden, wat je ook wel mag verwachten bij een nieuwe auto.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

DirectLease
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Comfort (5D/6H)
€ 679
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens