Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Comfort (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tucson 1.6 T-GDI HEV Comfort |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 15 km |
KM-stand laatst | 56.022 km |
Prachtige wagen
- 15 km
Na nog geen jaar met onze laatste Kia Niro gereden te hebben toch ingeruild tegen de prachtige Hyundai Tucson Hybride.
gebruikers ervaring komt nog, pas 664 km gereden
Nog steeds heerlijke wagen
- 5.600 km
Hier mijn 2e review. Na nu 5600 km te hebben gereden moet ik concluderen dat het een fantastisch wagen is. Eerst het verbruik. Ik rijd hoofdzakelijk woon-werkverkeer van 81 km per dag over de grote weg, het verbruik is zoals je in het tank report kan zien ruim 1 op 21 km. Ik ben een rustige rijder, die liever 5 minuten eerder vertrekt of er langer over doet om rustig naar en van mijn werk te rijden. De sprintjes bij de stoplichten vind ik wel heerlijk, deze zware wagen is heerlijk snel weg en accelereert lekker door (0 naar 100 in 8 seconden) en geeft menig andere wagen het nakijken (verbazing).
Ben nu ook weekje op vakantie naar Oostenrijk geweest. Op de heenweg de wagen lekker uitgeprobeerd. Met stukken 170/180 km per uur over de autobaan gereden. Ook dan rijdt de Tucson lekker, met de 230 pk is dit totaal niet moeilijk en de de auto blijft ook met de hogere snelheid vanaf 120/130 supersnel door accelereren naar 170/180 km per uur en ik voel dan dat ik nog wat snelheid vermogen over heb. De wagen blijft goed handelbaar op die hoge snelheid en remmen en weer terug accelereren gaan prettig. Ook vond ik het geluidsniveau niet storen, de weg was niet perfect waardoor er soms best veel bandgeluid was, maar op plaatsen met goed wegdek viel het erg mee. Het verbruik stijgt wel erg, 1 op 15 maar vind ik voor die snelheid best nog meevallen voor z'n grote auto. Ik heb in het verleden wel andere niet hybride auto's gehad die zomaar 1 op 8 a 9 reden als je met die snelheid over de auto baan ging. Op
Op de terugweg vanuit Oostenrijk heb ik rustig gereden met 100 km per uur. Dan rijdt dit super relaxed vind ik zelf. het verbruik liep terug naar 1 op 24 op de autobaan. Dit vond ik ongelooflijk eigenlijk.
Verder de navigatie is perfect, nog vlug een update ontvangen van mij Dealer Content Autogroep. Bij files en wegafsluitingen (in Duitsland de 61) blijft hij constant naar de snelste weg zoeken waarbij hij je soms door de stad voert. Ben daar zeer tevreden over. Ook de Bluelink info in de auto is zeer prettig met de file meldingen in het vooruitzicht en het weerverwachting en andere opties.
De standaard geluidsinstallatie voldoet mijns inziens.
Wat ik wel raar vind is dat er gaan Blind-spot Collision Warning (BCW) systeem dan wel niet met Blind-spot View Monitor (BVM) en Blind-spot Collision-avoidance Assist op de comfort uitvoering zit, daar ik vind dat dit geen luxe is maar een veiligheid optie is.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de Tucson.
Inruil
- 56.022 km
Na 3 jaar en 8 maanden gereden in volle tevredenheid heb gereden in deze Tucson HEV hebben we hem ingeruild tegen weer een Hyundai Tucson maar dan een PHEV dit dat ik over 2 1/2 maand met pensioen ga en dan geen woonwerk km meer hoef te maken. WIj hebben uitgerekend dat wij 300 km per maand rijden aan boodschappen en prive ritten en dat kan mooi met deze auto electrisch, verder rijden we wel z'n 10 tot 12 duizend km om heerlijk te genieten op de diverse vakanties (Spanje, Oostenrijk e.d.) en dan kan je met z'n PHEV mooi gebruik maken van zijn benzine motor.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren