Hyundai Satellite 2.5 TD GLS (1999)

autoreview

Hyundai Satellite

Signalement

UitvoeringSatellite 2.5 TD GLS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf18.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Omdat wij thuis met z´n zessen zijn, hebben wij behoefte aan een ruime auto. Onze vorige auto was een Mitsubishi Spacewagon turbodiesel uit 1996. Met z´n 175 Nm. koppel kon ie toch best wel meekomen met het verkeer. Maar toen wij in de zomer van 2001 op vakantie gingen naar Frankrijk, liet ie ons, midden op een bergpas, in de steek. De motor was oververhit geraakt en we moesten dus om de 2 kilometer 45 minuten wachten tot we weer verder konden. De 175 Nm. koppel was niet genoeg om 6 mensen, een karretje en een lijkkist op het dak de Franse alpen over te slepen. Per toeval vond ik in september dat jaar in de krant een enorm grote auto, een Hyundai Satellite 2,5 TD Gls. We gingen een paar keer proefrijden en we waren overtuigd. De Satellite maakt van iedere Renault Grand Espace een bescheiden midi-MPV wanneer je er naast staat. We hebben, zelfs op de achterste rij, zeeën van beenruimte. De eerste twee rijen zijn overigens uitgerust met riante captain chairs met armleuningen. De motor met een inhoud van op de kop af 2500 cc produceert een relatief laag vermogen van 80 pk. Maar met een koppel van 210 Nm is het geen enkele moeite voor de ´bus´ om tot 2 km hoogte (hoger zijn we nog niet geweest) met kar, lijkkist en een lading van 7 personen er met een lekker vaartje overheen te karren. De motor kan relatief veel aan, doordat ie eigenlijk een beetje ´ondervermogend´ is voor zijn eigenlijke kunnen. Niet verrassend, als je bedenkt dat er een 140 pk sterke commonrail uitvoering van dezelfde motor in gehesen wordt tegenwoordig. Een ander sterk argument is de aankoopprijs. De nieuwprijs is maar 30000 eurootjes. Voor een wagen met een veel grotere binnenruimte dan elke andere MPV! Wij hebben ´m tweedehands aangeschaft toen er nog géén 20.000 kilometer op de teller stond voor de helft van dat geld! Het is een prachtige auto die fabrieksaf al is uitgerust met o.a. gescheiden verwarming (voor/achter), airbags en het luxieuze interieur. Ons exemplaar gooit daar nog eens lichtmetalen wielen, spoilers, mistlampen, een bullbar en een speciale bumperset tegenaan. Hoezo Koreaanse auto´s zijn klein??

PROBLEMEN

Mijn moeder is een keer met de auto gestrand omdat een electriciteitskabel had losgelaten. Dat is ter plekke voor niets gerepareerd. Voor de rest helemaal geen problemen mee gehad. Het is een geweldige betrouwbare auto!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.