Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • Santa Fe

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion (2006)

autoreview

12
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
7 juli 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringSanta Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst252.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 122.000 km
  • 6 juli 2006

Een uitstekende auto met een redelijk luxe uitstraling, niets mis mee, behalve dat de mistlamp schakelaars van zowel voor als achter op een onhandige plek achter het stuur verscholen zijn geplaatst, waardoor de controlelampjes moeilijk zichtbaar zijn. Gemis van parkeersensoren in avonden het grootst, door de donkere beglazing wordt het zicht bij het achteruitrijden belemmerd. Dashboard is krasgevoelig, dus oppassen met sleutels en andere scherpe voorwerpen. Afwerking auto is goed en gerieflijk voor lange afstanden en toch enigszins zwaar en ruig werk.
Verbruik gemiddeld 1:12,5 km, voor een automaat zeer netjes, want er moet nogal wat gewicht verplaatst worden. Met caravan aan de haak 1:7,5. Met caravan van 1500kg een helling van 18% genomen en dit was een peulenschilletje, handmatig schakelen wel een vereiste, ter voorkoming van het opschakelen naar 2e versnelling.
Auto is duidelijk zuiniger dan eerste serie van de Tucson en veel soepeler.
Beurten om de 15.000 km is ouderwets, temeer daar men ook al zeer moderne oliesoorten gebruikt 5W30. Niet echt nodig voor ene auto zonder roetfilter, maar wel gemakkelijk voor garage.
Op dit moment weinig te klagen over de Koreaan met Europese allures, waarvan 32 auto’s en diverse merken, en de laatste 8 jaren Koreaans bloed. Het prijsniveau is intussen redelijk gelijk getrokken ook qua onderhoud, en de concurentie zit dicht op de hielen.

PROBLEMEN

  • 122.000 km
  • 6 juli 2006

Bestuurdersstoel gaf een klapperend geluid - teflon ring vervangen door koperen ring (garantie)
Krakend geluid in hemel nabij het brillenvak en de lampjes, na warm worden auto is probleem over.
Tweeter box rechterdeur brak spontaan uit deur - (garantie).
Standaard Hankook banden gevoelig voor rollen over lengte as - Vervangen door Kumho (garantie)
Soms hoorbaar gefluit van sier lastdragers, maar niet echt hinderlijk.
Inmiddels bij 32.000 km en 47000 km nieuwe grille gemonteerd gekregen daar chroom door de gespoten laag heen kwam - (garantie) volgende op komst
Dakdragers waren wit uitgeslagen en waren niet meer te bewegen, vervangen - (garantie)
MAART 2008
Bij 91500 km heeft de automatische versnellingsbak de geest gegeven - rollager gebroken (garantie 14 dagen leenauto)
Linkerarmsteun gebroken van deur - (garantie)
Laatste update: 122.000 km, distributieriem vervangen en afgesteld en de zoveelste stadslampjes vervangen.

  • 141.000 km
  • 28 maart 2009

EGR klep stuk, plus 2 nieuwe gloeibougies (beide op garantie) en nieuwe achterremblokken. Gezien de leeftijd en huidige km stand besloten om er nog 1 jaar garantieverlenging bij te kopen tot 4 jaar of 200.000km. Binnenkort zullen nieuwe zomerbanden moeten worden aangeschaft, gedacht wordt om Michelin Latitude er onder te plaatsen.

trilling in stuur

  • 168.000 km
  • 12 oktober 2009

Bij 157.000 km weer een kleine beurt en op verzoek zijn de remmen nagezien, daar de auto enigszins in de stuurkolom begon te trillen, wellicht "kromme schijven". Bij deze km stand was het niet ondenkbaar dat de schijven aan vervanging toe waren. Achterremblokken warne bij 157.000km voor eerste keer vernieuwd.
Auto heeft het ruim 3.000 km zonder trillingen goed gedaan, maar is aansluitend weer begonnen.
In tussentijd is auto ook aangeboden voor "klokje rond" en is geplaatst in week 42 van 2009. Eigenlijk niets bijzonders gevonden.
Auto heeft zich tijdens de vakantie met de caravan wederom voortreffelijk gedragen, maar trillingen zijn en blijven hinderlijk, temeer daar auto thans veel op Duitse autobahn rijdt. Dealer heeft auto teruggeroepen voor nader onderzoek. Voorts niets dan lof, verbruik nog steeds schappelijk voor dit zwaargewicht.
Nieuwe zomerbanden bij 144.000 geplaatst.

na klokje rond nog steeds san tevree

  • 184.000 km
  • 11 maart 2010

Inmiddels heeft de auto zijn 2e APK gehad en er mankeerde, zoals verwacht niets aan. Kort voor de vakantie zijn de remschijven op de auto afgedraaid, waardoor thans de trillingen in het stuur bij afremmen zijn verdwenen. De auto heeft de afgelopen winter periode tijdens de vakantie in de sneeuw weer zijn mannetje gestaan met de caravan aan de haak. Dit in tegenstelling tot duurdere 4WD merken, die slippend hun werk stonden te verrichten. De Santa Fe voldoet uitstekend. Jammer van het geluid van de winterbanden, maar voorts een bestuurder die nogmaals een ton erbij wil rijden.

nieuwe remschijven

  • 205.000 km
  • 10 augustus 2010

De auto is inmiddels uit de verlengde garantie periode die was afgesloten en heeft nogmaals nieuwe remschijven gekregen. De wagen begon wederom hinderlijk te trillen. Iets wat de eerste 144.000 km nimmer is gebeurd, maar daarna met grote regelmaat. Ook bij mij werd gevraagd of ik bij het stoplicht wel de voet van de rem haalde, want dat door het aangedrukt houden van de blokken op de remschijf er materiaal spanningen kunnen onstaan, die een kromme remschijf tot gevolg zou kunnen hebben. Altijd al mijn gewoonte geweest daar het hinderlijke vooruit willen trekken van de auto een onprettig gevoel geeft.
De auto loopt nog steeds ruim 1 : 12,5 km, iets wat nog steeds veelbelovend is voor een dergelijke zware bak. Alles functioneert nog steeds naar behoren en er is in het totaal geen reden om een nieuwe auto aan te schaffen, want alleen de bumper partij is aangepast en de grill, maar dit rechtvaardigd geen investering van €40.000 plus inruil ouwe trouwe kilometervreter.
Nu maar kijken hoe goed de kwaliteit van de auto is om er lang mee door te rijden, zodat uiteindelijk ook een gouden Hyundai speldje verdiend kan gaan worden, zoals bij Mercedes.

trilling en eindelijk een rammeltje naar 4,5 jaar

  • 225.000 km
  • 3 januari 2011

Na de laatste beurt kwam er opeens een rammeltje aan het licht en dit bleek een versleten rubber aan de stabilisatorstang te zijn. Rubber vervangen €61 en wij kunnen er weer voorlopig tegen. Binnenkort weer de sneeuw in met winterbanden die nu voor het 5e seizoen meegaan en nog steeds 6 mm hebben, dus zal het wel de laatste keer zijn voor de banden.
Na de wintersportreis komt de volgende APK en grote beurt weer om de hoek kijken.
Auto blijft ondanks de vele nieuwe remschijven toch weer trillen en dan hoofdzakelijk bij 70 km en lager. Uitlijning is nagekeken en volgens dealer moet ik het ermee doen, want alles heeft speling opgelopen, maar wat precies konden ze mij ook niet meedelen, jammer want voor de rest is auto nog perfect en loopt als een zonnetje. Volgens mij moet het toch mogelijk zijn om met zo'n auto trillingsvrij door te rijden, wie heeft er een idee?
In ieder geval zal de keus nu niet snel weer op een dergelijke auto vallen, jammer!

Gescheurde brandstofpomp

  • 238.803 km
  • 29 april 2011

Onderweg op de Duitse autobahn, constateerde ik opeens een nevel achter mijn auto in het licht van de achterop komende auto's en ja mijn vermoeden bleek vrij snel juist, het bleek brandstof te zijn. De auto aan de kant en gewacht op de Hyundai mobiliteits hulp. Na een uur stond de auto in Osnabruck bij een dealer en de volgende dag konden wij bij daglicht constateren dar de HD brandstofpomp was gescheurd en er een nieuwe geplaatst diende te worden. Na het weekend was de auto op dinsdag gerepareerd en de kosten bedroegen €1.737. De eerste echte grote financiele tegenvaller, maar bij een dergelijke kilometerstand is een reparatie niet uitgesloten. Af en toe hapert de auto om te starten in de P-stand, wellicht is de kabelboom aangetast door de lekkende diesel?
Inmiddels hebben wij er alweer 3.000km bij op gezet en gaan wij gewoon door tot de volgende beurt.

kleine beurt

  • 252.300 km
  • 1 september 2011

De kleine beurt leverde niets bijzonders op en de winterbanden zijn totaal opgereden en nieuwe zullen worden besteld, want voorlopig rijden wij er nog even mee door. Toch nog even een proefrit gemaakt in de I40, maar dat gaat hem niet worden, ondanks het feit dat de auto schitterend oogt en zeer ruim is, maar het stuurgedrag zal met een caravan er achter minder stabiel zijn.
Kosten kleine beurt €190,51.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Hyundai Santa Fe? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai Santa Fe
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Hyundai Santa Fe

INFO
ANWB
ANWB
Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV Comfort (5D/6A)
€ 739
Stel samen ▸
Hyundai Santa Fe in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 Dynamic met 7-ZITTER!

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 Dynamic met 7-ZITTER!

    • 2007
    • 181.509 km

    € 5.795

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 Dynamic 7persoons Trekhaak NAP!!!

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 Dynamic 7persoons Trekhaak NAP!!!

    • 2008
    • 157.945 km

    € 8.495

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 Active

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 Active

    • 2006
    • 203.085 km

    € 5.450

Meer Hyundai Santa Fe occasions

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai Santa Fe specificaties
  • Hyundai Santa Fe occasions
  • Hyundai Santa Fe video's
Advies en informatie
  • Hyundai Santa Fe tests
  • Hyundai Santa Fe gebruikersreviews
  • Hyundai Santa Fe index
PREMIUM
Hyundai Kona Electric vs. Cupra Born - Dubbeltest

Hyundai Kona Electric vs. Cupra Born - Dubbeltest

Ze zijn in vele opzichten heel verschillend, maar tonen op veel andere punten juist weer veel...

Lees meer
 

Hyundai Santa Fe reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion (2008)

    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion...

    3
    • 25 november 2016
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion (2008)

    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion...

    5
    • 25 november 2015
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion (2008)

    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion...

    3
    • 20 november 2013
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 2WD StyleVersion (2006)

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 2WD StyleVersion...

    1
    • 18 november 2011
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion...

    4
    • 16 februari 2010
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion (2008)

    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion...

    2
    • 12 februari 2010
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion...

    4
    • 26 januari 2010
meer reviews
Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

508

Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Toyota Highlander - Hyundai Santa Fe - Dubbeltest

    Toyota Highlander - Hyundai Santa Fe -...

    • 17 augustus 2021
  • Nieuws
    Hyundai Santa Fe stoer aangekleed

    Hyundai Santa Fe stoer aangekleed

    3
    • 3 augustus 2021
  • Autotest
    Test: Hyundai Santa Fe Hybrid

    Test: Hyundai Santa Fe Hybrid

    8
    • 30 juni 2021
  • PREMIUM
    Test: Hyundai Santa Fe vs. Skoda Kodiaq

    Test: Hyundai Santa Fe vs. Skoda Kodiaq

    • 20 april 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.4i 16V 4WD (2002)

    Hyundai Santa Fe 2.4i 16V 4WD (2002)

    1
    • 7 maart 2021
  • Nieuws
    Vernieuwde Hyundai Santa Fe fors goedkoper

    Vernieuwde Hyundai Santa Fe fors goedkoper

    41
    • 1 februari 2021
  • Nieuws
    Hyundai belicht details nieuwe Santa Fe plug-in

    Hyundai belicht details nieuwe Santa Fe...

    8
    • 30 juni 2020
Merk
Merk
  • Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'

    Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met...

    26
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    21
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    7
    • 30 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    15
    • 26 april 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq 5 73kWh Style (2021)

    Hyundai Ioniq 5 73kWh Style (2021)

    2
    • 23 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden