Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • Santa Fe

Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)

autoreview

4
Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)
Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)
Anoniem
  • Anoniem7
  • Gebruikersreview
16 februari 2010 om 15:13
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringSanta Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf15.700 km
KM-stand laatst142.000 km
Lezerswaardering: 90%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

LPG kan ook in een SANTA FE!

  • 73.300 km
  • 16 februari 2010

Wegens derde kindje grote auto aangeschaft waar 3 kinderzitjes makkelijk naast elkaar kunnen, en de koffer groot genoeg is voor een dubbele kinderwagen die aan een kant kan staan (en niet overdwars hoeft zoals bij een RAV4), en dus ruimte overlaat voor koffers.

Na een half jaar zuinig rijden (100km/h op de snelweg, 11.2l/100km, 120km/h = 12.0l/100km) was ik het zat met de toenmalige benzine prijzen. Allround LPG in Spijkenisse een Vialli systeem eronder laten bouwen (84liter tank op de plaats van het reserve wiel) bij 36600km. Een simpele rekensom in excel laat zien dat bij de toenmalige benzine/gasprijzen en wegenbelasting the gasinstallatie na 9 maanden break-even zou zijn.

Inmiddels heb ik er 37000km met gas op zitten en ik lach me rot. Ok, gas is sind julie vorig jaar van 37ct/liter naar nu 56ct/liter gestegen, maar ik rijd 430-480 liter op een tank, maximaal wat ik getankt heb is 62 liter (gas echt op, automisch overgeschakeld op benzine). Gemiddeld rijd ik nu 1 op 8 (board computer houd het frappant genoeg uitstekend bij: 12.5l/100km) en dat komt omdat ik harder ben gaan rijden want het kost me minder. Heb berekend dat het verbruik met gas maar 5-6% hoger is (dan benzine) bij gelijk gebruik van de auto. Dat terwijl vantevoren vaak 10%-25% extra verbruik genoemd wordt.

In deze winterse kou start de auto gewoon, maar de auto houdt soms in als ie echt koud is(ik moet smorgens uit een ondergrondse garage, en soms stopt hij even op de ramp, om vervolgens door te rijden). Omdat de auto start op bezine en overgaat op gas als de motor warm is, verbruikt ie in de winter nog flink benzine. (1 tank per 2400km). Dat is in de zomer flink anders, misschien wel 4000km/tank. Het is dus niet zo dat je nooit meer EURO95 staat te tanken.

In Duitsland en Polen is met de juiste nippel overal gas te krijgen. Denemarken en Sweden zijn uiterst beroerd qua gas. Belgie heeft weer een andere nippel.

En met dit winterweer lag ik nog harder. Verschil op zomerbanden met een 2WD is al enorm, maar nu heb ik Wintrac 4 van Vredestein eronder, die linker besneeuwde baan is van mij! Waanzinnig wat een grip! Gelukkig heb ik tegenwoordig de rust die ik vroeger niet had in het verkeer, ik zit al op een troon dus wie moet ik wat bewijzen? (cruise control helpt ook om de rust te bewaren!)
Al met al heb ik nu een luxe bak, met vette V6 die lekker goedkoop verbruikt. En die wegensbelasting slik ik gewoon weg. Die compenseer ik met het enorme aantal pompzegeltjes die ik bij mijn tankbeurtjes ontvang. wohahahahaha

Lachen met kiespijn

  • 91.000 km
  • 18 augustus 2010

Betreffende de LPG installatie en het benzine verbruik, hierover het volgende. De pomp van de LPG installtie maakte veel lawaai en dus moest die vervangen worden (onder garantie) bij AllroundLPG. Nu nogmaals weer een opmerking gemaakt van het hoge brandstof verbruik, ook tijdens lange ritten (waarin dus weinig 'gestart' wordt, en toch opeens het reserve lampje aan ging). Eerst kreeg ik (net als over de telefoon een jaar eerder) te horen dat dat kan, afhankelijk van de software. Maar kijkend naar het gezicht van de specialist trok ik zijn woorden in twijfel. Na aandringen is de auto aan de computer gelegd en wat blijkt, de 4e cilinder reed altijd nog op benzine, dat dus al 1.5jaar. Bij de installatie zijn ze vergeten de benzine toevoer te onderbreken, vervolgens vergeten het systeem op de computer te checken. Erg slecht voor zo'n specialist, als consument mag je meer verwachten. Natuurlijk ga ik ook niet vrij uit want ik had het benzine verbruik wel door, maar heb me eerder telefonisch laten afschepen. Maar ja, wat moet je als LPG-leek tegen een specialist? Dus nu, na 55000km rijdt ik pas echt met 6 cilinders op gas. Het verbruik van gas is daarmee inderdaad gestegen. Deed ik eerst 440km (gem)op een tank, nu is dat zo'n 370 denk ik. In Duitsland met hoge snelheden houd het met 300km op (zo'n 60liter). Om met iets positiefs te eindigen:ik spaar nu NOG harder kwa zegeltjes.

Onkosten tot zover

  • 142.000 km
  • 25 juni 2012

De auto is nu ruim 4 jaar in mijn bezit en vorige week liep hij opeens niet lekker meer, toerental voor het stoplicht was lager dan normaal, stotterend geluid bij gas geven. Hyundai mobiliteitsservice gebeld en die was er snel bij, auto afgevoerd. Bleek een bobine te zijn. Vervanging 1 bobine en 6 platinum bougies (gaan 150000km mee)651 EUR.
Hier bij Autoweek kun je ook een mening geven over duurzaaamheid, en op zich ben ik best tevreden met mijn Santa Fe, maar ik weet niet of de onkosten die ik eraan heb (gehad) normaal zijn of niet. Ik zal hier wat opsommens wat ik in iedergeval als extra onkosten heb gehad tijdens de normale onderhouds beurten:
2x stabilisator stangetje bij de voorwielen ik dacht 2x 110EUR (vw kloppend geluid bij het rijden door kuilen), dat was zo rond de 60000km.
Gescheurde kogel(?)rubbers bij de voorwielen ergens (300EUR), rond de 95000km. Nieuwe voorbanden, 90000km, 120EUR/st
Preventief onderhoud airco,120000km,100EUR.
Wat vooral een dure bezigheid is, is het uurtarief van 85 EUR/uur dat de garage hanteert. Dat zorgt ervoor dat de prijs van een reparatie van een goedkoop rubbertje toch op kan lopen.
Van rubbertjes weet je dat ze niet eeuwig meegaan... en vroeger had je aan 1 bobine genoeg voor meerder cilinders. Nou heb ik er 6, dus ook meer kans op stukgaan. Is het normaal dat een bobine bij 140000km stuk gaat? Ik weet het niet. Ondanks deze reparaties beschouw ik mijn auto toch als betrouwbaar.Maar vergeleken met mijn vorige auto's, is hij het minst betrouwbaar.
Heb ooit een mazda 323F 5 jaar lang gereden en het enige dat daar aan moest gebeuren is het hitte schild van de uitlaat vast zetten. Ford Focus 3 jaar gereden, niks extra's mee gehad.

Ps. Verbruik op gas is 15liter/100km, met veel 130km/h op de snelweg

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Hyundai Santa Fe? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai Santa Fe
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Hyundai Santa Fe

INFO
ANWB
ANWB
Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV Comfort (5D/6A)
€ 739
Bekijk nu ⟩
Hyundai Santa Fe in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD Style - Airco - Leer interieur

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD Style - Airco - Leer interieur

    • 2006
    • 184.105 km

    € 5.999

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 Style INRUIL AUTO EXPORT/HANDEL

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 Style INRUIL AUTO EXPORT/HANDEL

    • 2006
    • 151.466 km

    € 3.500

    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT DynamicVersion

    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT DynamicVersion

    • 2008
    • 260.000 km

    € 2.750

Meer Hyundai Santa Fe occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai Santa Fe specificaties
  • Hyundai Santa Fe occasions
  • Hyundai Santa Fe video's
Advies en informatie
  • Hyundai Santa Fe tests
  • Hyundai Santa Fe gebruikersreviews
  • Hyundai Santa Fe index
PREMIUM
Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

Je zou denken dat in dit tijdperk van bezuinigen en consuminderen er volop belangstelling moet...

Lees meer
 

Hyundai Santa Fe reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion (2008)

    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion...

    3
    • 25 november 2016
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion (2008)

    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 2WD StyleVersion...

    5
    • 25 november 2015
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion (2008)

    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion...

    3
    • 20 november 2013
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 2WD StyleVersion (2006)

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 2WD StyleVersion...

    1
    • 18 november 2011
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion...

    4
    • 16 februari 2010
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion (2008)

    Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4WD StyleVersion...

    2
    • 12 februari 2010
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion (2007)

    Hyundai Santa Fe 2.7i V6 4WD StyleVersion...

    4
    • 26 januari 2010
meer reviews
Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

508

Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Toyota Highlander - Hyundai Santa Fe - Dubbeltest

    Toyota Highlander - Hyundai Santa Fe -...

    • 17 augustus 2021
  • Nieuws
    Hyundai Santa Fe stoer aangekleed

    Hyundai Santa Fe stoer aangekleed

    3
    • 3 augustus 2021
  • Autotest
    Test: Hyundai Santa Fe Hybrid

    Test: Hyundai Santa Fe Hybrid

    8
    • 30 juni 2021
  • PREMIUM
    Test: Hyundai Santa Fe vs. Skoda Kodiaq

    Test: Hyundai Santa Fe vs. Skoda Kodiaq

    • 20 april 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Santa Fe 2.4i 16V 4WD (2002)

    Hyundai Santa Fe 2.4i 16V 4WD (2002)

    1
    • 7 maart 2021
  • Nieuws
    Vernieuwde Hyundai Santa Fe fors goedkoper

    Vernieuwde Hyundai Santa Fe fors goedkoper

    41
    • 1 februari 2021
  • Nieuws
    Hyundai belicht details nieuwe Santa Fe plug-in

    Hyundai belicht details nieuwe Santa Fe...

    8
    • 30 juni 2020
Merk
Merk
  • Nieuws
    'Waterstofauto Hyundai Nexo voorlopig niet vernieuwd'

    'Waterstofauto Hyundai Nexo voorlopig niet...

    67
    • 30 juni 2022
  • Nieuws
    Defensie neemt waterstofauto's in gebruik

    Defensie neemt waterstofauto's in gebruik

    100
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 6 komt mogelijk ook als Shooting Brake

    Hyundai Ioniq 6 komt mogelijk ook als Shooting...

    8
    • 29 juni 2022
  • Hyundai Ioniq 6 - Eerste kennismaking

    Hyundai Ioniq 6 - Eerste kennismaking

    14
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 6: aanval op Model 3

    Hyundai Ioniq 6: aanval op Model 3

    183
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Duitse autoriteiten bij Hyundai en Kia op jacht naar sjoemelsoftware

    Duitse autoriteiten bij Hyundai en Kia...

    60
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 6 laat al wat van zich zien

    Hyundai Ioniq 6 laat al wat van zich zien

    14
    • 27 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden