Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kona 1.0 T-GDI Premium |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 19.300 km |
KM-stand laatst | 684 km |
Verbruik valt erg tegen
- 31.200 km
Eind vorig jaar overgestapt van een Ford C-Max diesel naar de Hyundai Kona. Gebruikt gekocht met ruim 19000 km op de teller. De ervaring tot op dit moment is erg goed, op één ding na: het verbruik!!
Het gemiddelde is 1 op 13.2. Alle tankbeurten zijn nauwkeurig bijgehouden en geadministreerd. Ik moet zeggen dat dit verbruik voor een 3 cilinder 999 cc met turbo mij erg tegenvalt.
Persoonlijk denk ik dat ook een hybride versie veel meer verbruikt in de praktijk dan dat men ons doet geloven. Overigens dat soort mededelingen van fabrikanten heb ik altijd al met een kilo zout genomen. Het verbruik van de eerder genoemde Ford lag op 1 op 14.80: veel zwaardere auto met diesel.
Het verbruik is dan ook echt het enige minpunt aan deze auto.
Zal er bij een eerstkomende onderhoudsbeurt aandacht voor vragen.
Zit nu eigenlijk te wachten op de nieuwe Tucson!
Van benzine naar hybride
- 684 km
Vanaf half augustus 2021 gaan wij een hybride Kona rijden; ben benieuwd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.