Hyundai ix35 2.0i CVVT i-Catcher 2WD (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | ix35 2.0i CVVT i-Catcher 2WD |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 31.678 km |
Eerste indruk
- 2.789 km
Bijna 3000 kilometers met de Hyundai is tot nu toe alleen maar plezier geweest. Mijn eerste auto met een automatische versnellingsbak. Het gas geven moet nu met beleid gebeuren, want anders schakelt de auto 2 versnellingen terug. Iets te onrustig naar mijn gevoel, maar in de handmodus doet dit probleem zich niet voor. Op de snelweg verdient dit mijn voorkeur, lekker gemoedelijk versnellen in de zesde versnelling en niet bij een brug het terugschakelen maar gelijdelijk de snelheid verhogen en verlagen met de cruisekontrol. in de stad rijd de auto in automatische stand lekker allert en reageerd snel op het gas geven. De I-Catcher is met opendak goed te rijden tot 80 / 90 kilometer per uur en het zonnetje schijnt dan lekker op je bol.
Alles werkt zoals het hoort, alleen de stand van het stuur moet even recht gezet worden, en het sluiten van de bestuurders deur dient aangepast te worden want dit sluit erg slecht.
Het gebruik is bij rustig rijden rond de 8 liter, maar een stevige trip naar Zeeland leverde 9,6 liter per honderd kilometers op. Grote auto's meer verbruik !!! dat wist ik toen ik de auto bestelde dus niet zeuren.
10.000 kilometers automaat plezier.
- 10.589 km
Mijn eerste auto met automaat, en ik moet zeggen het bevalt nog altijd prima. Veel kilometers maak ik op de snelweg, en dan is het wel fijn om de automaat op handschakelen te zetten. Dit heeft als voordeel dat op cruise control niet steeds een versnelling terug schakeld als je een brug oprijdt. in de stad is het heerlijk om met dze automaat te rijden. Het gebruik is sterk afhankelijk van de rechtervoet. 7,1 liter op 100 km. is mogelijk. Maar lekker doorrijden leverd snel 10 liter op 100 km. op. De auto is goed afgewerkt, en de dealer heeft met een update mijn navigatiedame Nederlands geleerd. De IX35 heeft wel toeren (3000) nodig om lekker te versnellen op de snelweg, anders duurt het wat langer. Het schuifdak kan ook alleen gekanteld worden waardoor je toch lekker fris in de auto zit, zonder direkt in de wind te zitten. Nu nog zoeken naar Winterbanden en velgen!! want de winter komt eraan. Prima kwaliteit voor een goede prijs. Goedkoop kun je niet meer zeggen, maar je krijgt wel een totaal-pakket waar je maar weinig bij te wensen hebt. Wil je goedkoper geen probleem, maar dan moet je wel alle extra's missen. Maar heb je nog altijd de zelfde fijn rijdende auto.
Veel plezier met mijn Hyundai
- 31.678 km
Morgen de auto wegbrengen voor de eerste beurt, 30000 km met veel plezier gereden. Er is weinig te vertellen over de laatste 20000 km. instappen en rijden maar. De auto doet wat je ervan verwacht en gebruikt tussen de 6,8 en 9 liter benzine iedere 100 km. valt niet tegen voor zo'n grote auto. Rustig rijden wordt beloont, maar door kachelen heeft zijn prijs. Het enige punt van kritiek is de radio, deze blijft ook naar steeds weer opnieuw instellen terug naar zijn oud volume teruggaan zodra de auto opnieuw wordt gestart. Kraakjes en piepjes nog niet kunnen ontdekken. En het open rijden met het gigantische dak is zeer goed te doen tot 100 km/h. De auto is nu 1 jaar oud, en de onderhoudskosten van de eerste beurt zal ik toevoegen zodra ik de rekening krijg. De automaat schakelt snel terug, maar zelf schakelen heeft mijn voorkeur en dan merk ik hier weinig van.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.