Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • Ioniq Electric

Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5

autoreview

11
Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5
Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #5
J Uithof
  • J Uithof8
  • Gebruikersreview
13 maart 2021 om 20:40
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringIoniq Electric Premium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst45.200 km
Lezerswaardering: 90%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima auto, maar oh wee als er iets stuk gaat.

  • 45.200 km
  • 13 maart 2021

Sinds bijna 4 jaar rijden we de Ioniq als volledig elektrische auto. Het is een Premium uitvoering, met alle opties. De auto rijdt comfortabel en is uiteraard stil. Handig voor voetgangers is dat hij wel een soort zoemer heeft, vooral op parkeerplaatsen is dat prettig. Met onze doodstille hybride gebeurt het nog wel eens dat iemand zomaar de weg opstapt omdat de auto niet wordt gehoord.
De Hyundai is erg gestroomlijnd en vrij laag. Dat betekent aan de ene kant een laag verbruik, maar aan de andere kant ook een vrij diepe instap. De ruimte achterin is best goed, al houdt de hoofdruimte niet over, mede door het schuifdak.
Het verbruik ligt tussen de 14 en 15 kW/100km, dat is erg zuinig. Het betekent een actieradius van ongeveer 200 km, soms iets meer. Snelladen is mogelijk, maar laden aan een gewone straatpaal gaat traag, op 1 fase. Dat is voor bijladen vrij zinloos. Thuis hangt hij aan een wallbox, en dan duurt laden een uur of vijf. Controle kan met knipperende ledjes op het dashboard, maar er is geen app.
De onderhoudskosten zijn beperkt. Wel moet de auto eigenlijk jaarlijks langs de dealer. Beurten kosten de laatste keren ongeveer 150 euro ex BTW. Relatief best veel, aangezien er niet veel hoeft te gebeuren. Wel wordt de Navi dan ook gratis van een update voorzien. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de Ioniq door het hoge koppel graag voorbanden lust. Al kun je dat natuurlijk beperken door de rechtervoet in bedwang te houden.
En dan nu het slechte nieuws: de prijzen van onderdelen zijn erg hoog. Tot nu toe hebben we twee akkefietjes gehad. Eên van de sleutels weigerde op een gegeven moment dienst. Conclusie: sleutel is stuk. Kosten nieuwe sleutel: €495,- . (die van een Mercedes was de helft 😬). Gelukkig was dat nog garantie.
Afgelopen week was de auto helemaal dood. 12V accu leeg, oorzaak een lekstroom in de audio-eenheid (Infinity). De unit moet worden vervangen. Kosten, schrik niet, € 6300-. en veel werk is het niet. Helaas geldt voor de audio niet de 5 jaar garantie, die is maar 3 jaar. Mogelijk is er nog een refurbished te krijgen, maar anders is het natuurlijk een volstrekt idioot bedrag, ongeveer 20% van de nieuwprijs van de auto.
Al met al over de auto tevreden, maar ik ga toch wel twee keer nadenken of het verstandig is om weer een Hyundai te kopen en er langer dan 3 jaar mee te rijden.

Update

Ik zag dat er op het Tweakers forum werd gedacht dat het bedrag niet klopte. Dus heb ik nog maar even contact opgenomen met de importeur.
Het bedrag van €6300 klopt. Zelf vinden ze het ook een hoog bedrag (sic). Daarom hebben ze een systeem met ruilapparaten. Je levert het defecte systeem in en krijgt een andere retour. Kost €1099,- . Ik vind dat nog steeds een hoop geld, want strikt genomen zijn dat dan de kosten voor reparatie van het systeem. Voor dat bedrag kun je nog wel even solderen. Maar ja, erg veel keus heb je ook niet.

Update
Inmiddels hebben we samen met de dealer en de importeur een acceptabele oplossing gevonden. Niet zomaar accepteren heeft dus wel effect.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Hyundai Ioniq? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai Ioniq
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq

INFO
Hyundai
Hyundai
Hyundai Ioniq 1.6 GDI HEV i-Motion (5D/6A)
€ 444
 
Hyundai Ioniq in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hyundai Ioniq 1.6 GDi Comfort navigatie

    Hyundai Ioniq 1.6 GDi Comfort navigatie

    • 2017
    • 90.948 km

    € 19.930

    Hyundai Ioniq 1.6 GDi Comfort AUTOMAAT - Navigatie - Climate Control - Camera - Cruise Control - 17"LM - Lane Keeping Assist

    Hyundai Ioniq 1.6 GDi Comfort AUTOMAAT - Navigatie - Climate Control - Camera - Cruise Control - 17"LM - Lane Keeping Assist

    • 2017
    • 85.410 km

    € 18.250

    Hyundai Ioniq Premium EV | Rijklaar! | € 2.000,= subsidie | Navigatie | Adaptieve Cruise Control | Climate Control | Inclusief 36 Maanden Garantie! |

    Hyundai Ioniq Premium EV | Rijklaar! | € 2.000,= subsidie | Navigatie | Adaptieve Cruise Control | Climate Control | Inclusief 36 Maanden Garantie! |

    • 2018
    • 52.763 km

    € 24.950

Meer Hyundai Ioniq occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Hyundai Ioniq | Nieuw: facelift 2019

    107
    • 18 oktober 2019

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai Ioniq specificaties
  • Hyundai Ioniq occasions
  • Hyundai Ioniq video's
Advies en informatie
  • Hyundai Ioniq tests
  • Hyundai Ioniq gebruikersreviews
  • Hyundai Ioniq index
PREMIUM
Hyundai Ioniq Electric (2018) - Volkswagen eGolf (2018) - Occasiondubbeltest

Hyundai Ioniq Electric (2018) - Volkswagen eGolf (2018) - Occasiondubbeltest

Het is nog een paar jaar wachten op de gebruikte elektrische auto met een fikse actieradius;...

Lees meer
 

Hyundai Ioniq reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2019)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2019)

    2
    • 19 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2017)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2017)

    3
    • 16 november 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2016)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2016)

    5
    • 14 november 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Comfort (2018)

    Hyundai Ioniq Electric Comfort (2018)

    3
    • 11 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    3
    • 6 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    12
    • 24 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    5
    • 14 april 2021
meer reviews
Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

508

Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2019)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2019)

    2
    • 19 februari 2022
  • Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

    Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

    508
    • 13 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Comfort (2020)

    Hyundai Ioniq Electric Comfort (2020)

    5
    • 27 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2021)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2021)

    11
    • 28 december 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq 1.6 GDI PHEV Premium Design Sky (2021)

    Hyundai Ioniq 1.6 GDI PHEV Premium Design...

    2
    • 23 december 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq 1.6 GDI HEV Comfort (2020)

    Hyundai Ioniq 1.6 GDI HEV Comfort (2020)

    2
    • 22 december 2021
  • Hyundai Ioniq Electric - Occasion aankoopadvies

    Hyundai Ioniq Electric - Occasion aankoopadvies

    57
    • 8 december 2021
Merk
Merk
  • Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'

    Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met...

    26
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    21
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    7
    • 30 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    15
    • 26 april 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq 5 73kWh Style (2021)

    Hyundai Ioniq 5 73kWh Style (2021)

    2
    • 23 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden