AutoWeek 9 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 9 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • Ioniq Electric
15

autoreview

Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #4

Alxwin
  • Alxwin6
  • Review
17 januari 2021 om 23:09
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringIoniq Electric Premium
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst155.700 km
Gemiddelde lezerswaardering: 59%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste twee weken; meest onderschatte EV?

  • 156.000 km
  • 17 januari 2021

Na 3,5 fijne jaren in een Opel Ampera 1st gen heb ik eind vorig jaar een Hyundai IONIQ electric gekocht. Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar een volledig elektrische opvolger van de Ampera. Het elektrisch rijden (0,6l/100km) beviel mij erg goed! Voor de langere ritten liet ik de Ampera staan vanwege luidruchtige motor wanneer de stroom op was, ook wilde ik mijn gemiddelde brandstofverbruik niet om zeep helpen. :)

EV's met noemenswaardige actieradius, realistisch 180+ in mijn optiek, beginnen nu net een klein beetje betaalbaar te worden. De subsidie van 2k helpt hier zeker aan mee. Voor rond de 16k krijg je met de IONIQ wat mij betreft het meeste waar voor je geld. Ik kende de auto al omdat mijn schoonvader er een rijdt en deze was er altijd erg enthousiast over. Zelf werkte ik tot voor kort in de autobranche, grappige is dat ik destijds de IONIQ maar een vreemd ding vond. Kleine accu, niet erg mooi en relatief duur. Wat ik mij toen niet realiseerde is dat de auto dan wel een relatief kleine accu heeft (28kW bruikbaar), hij springt wel heel zuinig met deze beperkte capaciteit om. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit zich in de praktijk in mijn geval nog moet uitwijzen, maar de reviews zijn unaniem; dit is waarschijnlijk de zuinigste EV op de markt. Daar bovenop kan hij ook nog eens 69kW/u snelladen, ziet hij er wat mij betreft uit als een "normale" auto en is hij in Premium uitrusting volgeladen met opties.

Mijn ervaring tot op heden; een luxe, goed afgewerkte allemansvriend met voldoende actieradius om het grootste deel van NL op één acculading te bereiken. Daarbij wel opgemerkt dat ik in het midden van het land woon.

Zodra ik meer ervaringen te delen heb zal ik mijn review aanvullen.

Voorbanden vervangen

  • 156.000 km
  • 21 januari 2021

Afgelopen donderdag de voorbanden laten vervangen. De verkopende garage had in al zijn wijsheid besloten nieuwe Chinese Lanvigator banden te monteren. Wat mij betreft echt een miskleun. Na wat onderzoek kwamen de Michelin Primacy 4 91V met S1 codering als de beste uit de bus. Met 75 euro p/s betaalbaar, AA rating en 68db rolgeluid. Hetzelfde type lag al op de achteras. Merk zeker qua geluid direct verbetering!

Onderhoudsbeurt

  • 156.391 km
  • 2 februari 2021

Kleine update. Voor aflevering heeft de auto een beurt gekregen bij een universele garage. Uiteindelijk besloten dat ik de auto, in ieder geval voorlopig, door de officiele Hyundai dealer wil laten onderhouden. Al is het alleen maar voor de gratis pechhulp en updates. Om deze reden met verkoper afspraken gemaakt en tegemoetkoming in de kosten gekregen. Op 2 februari de auto bij Autopalace in Harderwijk gebracht. Vooraf geinformeerd naar de kosten, deze werden na afloop ook netjes in rekening gebracht. Daarnaast hebben ze kosteloos wat kleine puntjes onderzocht. Erg goede ervaring met Autopalace Harderwijk tot op heden!

Tweede auto ook elektrisch?

  • 156.600 km
  • 14 februari 2021

Nu de IONIQ ons zo goed bevalt vragen wij ons hardop af of we onze Octavia combi op benzine nog wel nodig hebben voor de ruimte en als tweede auto. Een tweede auto is zeker nodig, maar voor ongeveer 5.000 km per jaar eigenlijke zonde om een benzine auto voor de deur te hebben met bijbehorende vaste lasten. Ik heb daarom de Octavia te koop gezet en verken de markt voor een EV van rond de 12k excl. subsidie. Dat valt nog niet mee moet ik zeggen. De Leaf 1st gen vinden we lelijk, de Zoe heeft een dure huuraccu en de e-Up! heeft toch wel een kleine accu en is qua looks wat anoniem. Een i3 of e-Golf zijn nog te duur. Voorlopig, zo lang we volledig thuiswerken, kunnen we af met 1 auto, dus de Octavia kunnen we verkopen in afwachting van een geschikte tweede EV. Zou het liefst een tweede IONIQ kopen.... Het uitrustingsniveau van de IONIQ halen ze allemaal niet...

Hoe goed is de batterij nog?

  • 155.700 km
  • 21 februari 2021

Mijn gevoel over de resterende capaciteit in de accu van onze IONIQ was dat deze nog erg goed was, ondanks de relatief hoge km-stand. Op fora las ik dat Hyundai een vrij grote marge heeft ingebouwd. Deze marge wordt eerst opgesnoept voordat je bruikbare capaciteit daadwerkelijk terugloopt. Om dit te meten heb ik besloten voor een paar tientjes een OBD2 bluetoothdongle aan te schaffen. Middels een smartphone app (canioniq) kun je hier heel eenvoudig de zogenaamde State of Health (SoH) uitlezen. Mijn gevoel klopte, de SoH van de accu is nog 100%!

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai Ioniq
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Premium EV / 100% ELEKTRISCH / NAVI / LEDER / 8% FISCALE BIJTELLING / EXCL. BTW

    Hyundai Ioniq Premium EV / 100% ELEKTRISCH / NAVI / LEDER / 8% FISCALE BIJTELLING / EXCL. BTW

    • 2020
    • 3.097 km

    € 31.999

    Premium EV

    Hyundai Ioniq Premium EV

    • 2020
    • 15 km

    € 39.995

    1.6 GDi Comfort | Climate Control | Achteruitrij Camera | Trekhaak (voor fietsendrager)

    Hyundai Ioniq 1.6 GDi Comfort | Climate Control | Achteruitrij Camera | Trekhaak (voor fietsendrager)

    • 2018
    • 35.798 km

    € 18.435

Meer Hyundai Ioniq occasions

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai Ioniq specificaties
  • Hyundai Ioniq occasions
  • Hyundai Ioniq video's
Advies en informatie
  • Hyundai Ioniq tests
  • Hyundai Ioniq gebruikersreviews
  • Hyundai Ioniq index
PREMIUM
Hyundai Ioniq Electric (2018) - Volkswagen eGolf (2018) - Occasiondubbeltest

Hyundai Ioniq Electric (2018) - Volkswagen eGolf (2018) - Occasiondubbeltest

Het is nog een paar jaar wachten op de gebruikte elektrische auto met een fikse actieradius;...

Lees meer
 

Hyundai Ioniq reviews

  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #4

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2017) #4

    15
    • 17 januari 2021
  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    5
    • 19 april 2020
  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    • 5 april 2020
  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2017)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2017)

    10
    • 31 januari 2020
  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2019)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2019)

    13
    • 16 oktober 2019
  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    5
    • 22 augustus 2019
  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Comfort (2019)

    Hyundai Ioniq Electric Comfort (2019)

    16
    • 18 mei 2019
meer reviews
Test: Hyundai i20 vs. Volkswagen Polo

Test: Hyundai i20 vs. Volkswagen Polo

96

De Koreanen zetten hun opmars door. Ook al doet Hyundai het in Nederland niet zo goed als concerngenoot...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Hyundai Ioniq Electric (2018) - Volkswagen eGolf (2018) - Occasiondubbeltest

    Hyundai Ioniq Electric (2018) - Volkswagen...

    • 11 augustus 2020
  • Autonieuws
    Hyundai: 'Prophecy Concept voorbode van nieuwe Ioniq'

    Hyundai: 'Prophecy Concept voorbode van...

    22
    • 23 april 2020
  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    5
    • 19 april 2020
  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2018)

    • 5 april 2020
  • Autonieuws
    Pijnlijk: niet Ceed, maar Ioniq voordeligste plug-in

    Pijnlijk: niet Ceed, maar Ioniq voordeligste...

    29
    • 27 maart 2020
  • Autonieuws
    Top 10: dit zijn de goedkoopste plug-ins

    Top 10: dit zijn de goedkoopste plug-ins

    109
    • 26 maart 2020
  • Review
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2017)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2017)

    10
    • 31 januari 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Hyundai Bayon is nieuwe compacte cross-over

    Hyundai Bayon is nieuwe compacte cross-over

    50
    • 2 maart 2021
  • Review
    Hyundai i10 1.2i i-Drive (2011)

    Hyundai i10 1.2i i-Drive (2011)

    2
    • 1 maart 2021
  • Autonieuws
    Hyundai Mistra vanuit alle hoeken

    Hyundai Mistra vanuit alle hoeken

    34
    • 1 maart 2021
  • Autonieuws
    Hyundai Ioniq 5 razendsnel uitverkocht

    Hyundai Ioniq 5 razendsnel uitverkocht

    64
    • 1 maart 2021
  • Review
    Hyundai ix20 1.4 i-Catcher (2013)

    Hyundai ix20 1.4 i-Catcher (2013)

    1
    • 28 februari 2021
  • Review
    Hyundai Kona Electric 64kWh Premium (2020)

    Hyundai Kona Electric 64kWh Premium (2020)

    • 26 februari 2021
  • Autotest
    Test: Hyundai i10 1.0 T-GDI N-Line

    Test: Hyundai i10 1.0 T-GDI N-Line

    7
    • 26 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep