Hyundai Ioniq Electric Comfort (2018) #5

autoreview

Hyundai Ioniq Electric Comfort (2018)
Hyundai Ioniq Electric Comfort (2018)Hyundai Ioniq Electric Comfort (2018)Hyundai Ioniq Electric Comfort (2018)Hyundai Ioniq Electric Comfort (2018)Hyundai Ioniq Electric Comfort (2018)

Signalement

UitvoeringIoniq Electric Comfort
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst62.500 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna 50000km

  • 49.000 km

Probleemloos elektrisch rijden met de Ioniq!
Vanaf januari 2018 erg tevreden over deze auto, in de afgelopen jaren zijn er al heel wat laadpalen bijgekomen en dat is dus geen belemmering meer in Nederland.
Buitenlandse ritten doen we hier nog niet mee, ook omdat het bereik Max 200 km is maar vanaf Tilburg op en neer naar Amsterdam is geen probleem omdat de Ioniq super zuinig is.
Langere ritten is verbruik 14 kWh /100 km en de werkritten zijn lokaal en verbruik is dan gemiddeld 10-11 kWh !
Iets wat natuurlijk komt door de snelheid in bebouwde kom en weinig snelweg, heb nooit airco aan en het lage auto gewicht. En regenereren in de ecostand resulteert in de genoemde 10 kWh/100 km.
Comfort is goed , goede stoelen, fijne lage zit, ruimte door grote achterklep opening , met achterbank plat grote laadvloer, fijne muziek installatie.

Krijg nog vaak complimenten over de mooie auto! Wat altijd leuk is om te horen. De kleur Aurora Silver is ook wel apart.

Voorlopig blijft deze .

62500km

  • 62.500 km

Inmiddels de auto van de leasemaatschappij overgenomen! €2000.- subsidie. Al ben ik van mening dat dat de prijs hoger houdt van de auto’s.
Afgelopen zomer record geladen van 262 km bereik ,wat met een verbruik van gemiddeld 12kwh/100 en one pedal driving ( level 3 regenereren) ook echt bereik is! Je moet natuurlijk geen 130 km rijden want dan loopt het verbruik op net als bij iedere auto.
Nu het kouder is is het verbruik uiteraard hoger, 14kwh/100 wat toch enorm zuinig is als ik de reviews van andere elektrische auto’s lees.
Laad bereik is nu 200/210 km , het is een 28 kw accu en door de cw waarde en het relatief lage gewicht is de ionic zo zuinig. (1495 kg)

Ben heel benieuwd hoelang de accu zo blijft, hopelijk heb ik de 8 jaar garantie niet nodig!

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.