Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI Comfort (2017)

autoreview

Hyundai i30 Wagon
Hyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 WagonHyundai i30 Wagon

Signalement

Uitvoeringi30 Wagon 1.4 T-GDI Comfort
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf24 km
KM-stand laatst5.241 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

UItstekende start met nieuwe auto

  • 5.241 km

Als ik de meeste meningen over de nieuwe Hyundai i30 Wagon lees (nieuw= model vanaf 2017) dan schijnt de vormgeving niet mooi te zijn. Het is maar wat je smaak is, maar wij (en de buren!) vinden hem wel heel mooi. Gelet op comfort, verbruik (1:15 gemiddeld in de praktijk), en besturing een prima auto. OK, zal dan wel geen top auto zijn qua prestaties, maar dat is voor de gemiddelde autogebruiker toch wartaal. Voor de no-nonsense rijder een prima auto. De veiligheidssystemen zijn helemaal bij de tijd, 140pk onder de kap, bijzonder stille motor en grote laadruimte. Eigenlijk maar drie mindere punten. We hebben het duurdere comfort-model, waar best ook een regensensor en zelf dimmende spiegel op hadden mogen zitten. Toch vrij normale dingen tegenwoordig. Die zitten enkel standaard op het duurste premium-model. En de laadruimte is wel groot, maar door de teruglopende achterlijn is de laadhoogte bij de deur wat krapper. Grote dingen passen er dan wel prima in, maar lastiger door de deur te krijgen. Maar voor de rest zit alles er op en er aan wat rijden prettig maakt. Wij hebben echt in detail prijzen vergeleken op basis van "apples to apples". En dan is de auto toch nog minimaal twee tot drie duizend euro goedkoper dan vergelijkbare versies. Ik wens alle vormgeving criticasters heel veel sleutelplezier, wij rijden lekker in een splinternieuwe auto met 5 jaar garantie :). Tot slot, elektrisch rijden is natuurlijk de trend en zouden we nog liever hebben gewild, maar ja, onze auto moet ook nog een caravan trekken. Vandaar. Elektrische auto's die dat kunnen zijn onbetaalbaar voor de gemiddelde beurs. En caravan trekken kan de i30 Wagon met 140 pk en koppel ook al prima. Kan met onze caravan nog optrekken op bergwegen tot 22%. En dat is ver boven het gemiddelde.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.