Hyundai i30 CW 1.6i CVVT DynamicVersion (2010)

autoreview

Hyundai i30 CW
Hyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30

Signalement

Uitvoeringi30 CW 1.6i CVVT DynamicVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst45.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk

  • 500 km

Ik rij nu 2 weken in de auto en ben tot nu toe heel tevreden. Auto rijd volwassen en voelt solide aan. Geen kraakjes of rammeltjes. Deuren vallen met een degelijke plof dicht.
Dashboard is mooi, alle knoppen en regelaars zitten op de juiste plaats. Climate control werkt prima. Audiosysteem is heel goed.
Stoelen zitten stevig maar steunen goed en zijn goed verstelbaar. Vering is redelijk soepel, korte hobbels worden goed opgevangen. Ruimte voorin is ruim voldoende, achterin riant. Alleen op de middelste (5e) plaats achterin zit je op een soort hobbel en dat is voor volwassenen niet lekker zitten. Kofferruimte heel behoorlijk. Rugleuning achterbank eenvoudig 60/40 om te klappen.
Motor is vrij soepel, pakt al bij 1500 toeren zonder morren goed op. 50 in z'n 4 en 70 in z'n 5 zonder moeite. 5e versnelling is wel kort, motor maakt veel toeren op de snelweg. Tot 120 km/h is ie ondanks dat vrij stil. Boven de 120 komt er een storende brom bij het geluid die bij 140 weer verdwijnt.
Schakelen en koppelen gaat lekker licht, stuurbekrachting werkt goed en wordt mooi gelijkmatig minder op de snelweg. Je voelt aardig het contact met de weg.
Tot nu toe alleen stad en provinciaal gereden plus een paar korte teststukjes op de snelweg, verbruik is dan 1 op 12.

verbruik op snelweg

  • 2.000 km

2 ritten op de snelweg gemaakt. werkelijk verbruik gemeten. Eén rit van 175 km met gemixt 100 en 120 km/u, 1 op 13,9 en één rit van 209 km met gemixt 110 km/u en 80 km/u, 1 op 15,7

Roestvorming bij achterdeuren !

  • 45.000 km

Tot mijn grote verbazing roestvorming ontdekt aan de bovenzijde van de achterdeuren onder de rubbers ! En dat na 4,5 jaar. Helaas valt dit volgens de importeur niet onder carrosserie garantie terwijl het toch om stukken metaal gaat die nooit aangeraakt laat staan beschadigd zijn door externe factoren. Je vraagt je dan af wat 10 jaar carrosserie garantie voorstelt bij Hyundai. Uit coulance heb ik als voorstel gekregen dat de importeur 1/3, de garage 1/3 en ik 1/3 deel betaal. Heb geen andere keuze dan maar 160 euro te dokken. Voor de rest bevalt de auto nog steeds prima.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.